Momenteel een 4850E met 2gb ram en geen videokaart, komt uit 2009, tijd voor iets nieuws!
Ik draai zelf Ubuntu, maar heb win7/8 software nodig om opnames (BW AI) te maken. Qua prestaties valt dat allemaal wel mee, maar ik heb vrij weinig verstand van video/geluid, dus vandaar dit topic.
Starcraft Broodwar komt uit 1998, maar sommige bots vergen vrij veel cpu/ram, helemaal als je 2+ instances draait. Samen met een redelijke productiekwaliteit kan dat best wat vragen van een pc.
En hij moet weer een jaar of 5/6 mee kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-opnames maken video/geluid, inc streaming.
- stevige VM of twee draaien (win7/8)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500, hoe realistisch is dat?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
tb/muis/monitor leven nog. Storage... eerst online, dan in iets van een NAS ofzo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Videokaart voor opnames; 720p 30fps (scbw gaat niet sneller) realistisch voor deze prijs?
-Geluidschip/-kaart of microfoon
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-AMD for life, tegen Intel-hegemonie
-geheel te kopen bij azerty
Ga je overklokken?
nee
Vragen?
1) Wat moet hier bij af aan cpu/ram? Deze setup heeft snel geheugen voor de amd apu.
2) Welke videokaart en geluidskaart/-chip raden jullie aan?
3) Welke headset?
Ik draai zelf Ubuntu, maar heb win7/8 software nodig om opnames (BW AI) te maken. Qua prestaties valt dat allemaal wel mee, maar ik heb vrij weinig verstand van video/geluid, dus vandaar dit topic.
Starcraft Broodwar komt uit 1998, maar sommige bots vergen vrij veel cpu/ram, helemaal als je 2+ instances draait. Samen met een redelijke productiekwaliteit kan dat best wat vragen van een pc.
En hij moet weer een jaar of 5/6 mee kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
-opnames maken video/geluid, inc streaming.
- stevige VM of twee draaien (win7/8)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€500, hoe realistisch is dat?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
tb/muis/monitor leven nog. Storage... eerst online, dan in iets van een NAS ofzo.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Videokaart voor opnames; 720p 30fps (scbw gaat niet sneller) realistisch voor deze prijs?
-Geluidschip/-kaart of microfoon
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-AMD for life, tegen Intel-hegemonie
-geheel te kopen bij azerty
Ga je overklokken?
nee
Vragen?
1) Wat moet hier bij af aan cpu/ram? Deze setup heeft snel geheugen voor de amd apu.
2) Welke videokaart en geluidskaart/-chip raden jullie aan?
3) Welke headset?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | MSI Radeon R7 250X 2GB | € 105,21 | € 105,21 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Crucial M550 2,5" 256GB | € 99,70 | € 99,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 450,66 | |