Ter vervanging van mijn Philips HTS5520 ben ik aan het kijken naar een nieuwe surround set.
Om een wat meer volwassen systeem te krijgen en voorbereid te zijn op de toekomst heb ik besloten om een losse receiver te kopen.
Het plan was om eerst de boxen van de HTS5520 te hergebruiken (ja weet het, het is niet top) en dan langzaam het systeem uittebreiden/vervangen met een subwoofer, betere front speakers, nieuwe satellietluidsprekers
Ter informatie: We kijken veel series/films, muziek zetten we vaak aan op de achtergrond (als we niet op de bank zitten).
Ik had de volgende eisen:
(deze kan niet aangesloten worden omdat hij passief is)
De boxen van de HTS5520 hebben de volgende specs
• De center speaker is 4 ohm, 150 - 20.000 Hz
• De front and rear zijn 8 ohm, 150 - 20.000 Hz
Ik kan/wil er nu nog max 350 euro uitgeven en dan over een jaar weer wat upgraden.
Wat is nu verstandig?
Nu alleen een losse subwoofer kopen en te sparen + tijd investeren in set goede boekenplank front speakers?
Ik (mijn vriendin) denk(t) dan aan een Jamo SUB 210 ivbm de kleur van het interieur en de prijs (113 euro (is goedkoper te vinden op google dan in de pricewatch)).
Of kan ik beter een nieuwe complete set 5.1 speaker kopen?
Bijvoorbeeld de:
Om een wat meer volwassen systeem te krijgen en voorbereid te zijn op de toekomst heb ik besloten om een losse receiver te kopen.
Het plan was om eerst de boxen van de HTS5520 te hergebruiken (ja weet het, het is niet top) en dan langzaam het systeem uittebreiden/vervangen met een subwoofer, betere front speakers, nieuwe satellietluidsprekers
Ter informatie: We kijken veel series/films, muziek zetten we vaak aan op de achtergrond (als we niet op de bank zitten).
Ik had de volgende eisen:
- Spotify + internet radio (zodat tv en HTPC uit kunnen blijven)
- Bedienbaar via netwerk, zodat ik later kan gaan hobbyen met domotica.
- Ondersteuning voor 4 Ohm speakers (dacht dat dit belangrijk zou zijn voor me huidige speakertjes)
- 7.1 & multiroom zodat ik later eventueel 2 speakers achter in de kamer kan plaatsen.
- HDMI2/4K, voor de toekomst
- Max 400 Euro.
- Prijs, zag een "dag"-actie, 300 euro bij hificorner.nl is nu zelf nog iets goedkopen
- Hij ondersteund 4 ohm volgens handleiding
- Reviews waren positief
- Gevoel
(deze kan niet aangesloten worden omdat hij passief is)
De boxen van de HTS5520 hebben de volgende specs
• De center speaker is 4 ohm, 150 - 20.000 Hz
• De front and rear zijn 8 ohm, 150 - 20.000 Hz
Ik kan/wil er nu nog max 350 euro uitgeven en dan over een jaar weer wat upgraden.
Wat is nu verstandig?
Nu alleen een losse subwoofer kopen en te sparen + tijd investeren in set goede boekenplank front speakers?
Ik (mijn vriendin) denk(t) dan aan een Jamo SUB 210 ivbm de kleur van het interieur en de prijs (113 euro (is goedkoper te vinden op google dan in de pricewatch)).
Of kan ik beter een nieuwe complete set 5.1 speaker kopen?
Bijvoorbeeld de:
- Jamo A 102 HCS 6 (Wit) (250 euro)
- Harman Kardon HKTS 16 WQ (Wit)(~270 volgend de Mediamarkt verkoper)