Toon posts:

Kan geen windows installeren. Linux installeren lukt wel..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg lukt het mij niet om Windows 8/7/Vista/XP te installeren op de computer. Setup gaat prima, tikt de 100% aan en komt in het ''Restart now'' venster.

Echter, na de installatie krijg ik instant het scherm ''No operating system found''.

Als ik dit met Linux doe, heb ik nergens last van. Installeert en werkt als een trein.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Boot priority aangepast
- Bios geflasht
- Andere ISO's
- Harde schijf gecheckt -> geen problemen volgens Hiren
- Diverse keren geformatteerd
- MBR's gefixt
- Installatie aan C: index toegevoegd van het opstarten

Het werkt allemaal niet.. Ik wil graag Windows installeren maar het lukt maar niet. :'(

Heeft iemand een idee? Misschien kijk ik ergens over heen..

Ik hoor het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 23:31

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Klinkt een beetje alsof je bios niet doet wat jij wil. Ik zie dat je Bios hebt geflashed, heb je hem ook al gereset?

Paar dingentjes:
Uefi of Legacy?
Ziet Bios hdd als Sata0?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom je Windows zou willen snap ik niet, maar dat is dan ook iets waar ik niet direct over ga. :P Het is nog steeds jouw beslissing. Wat de installatie van Linux wel heeft aangetoond, is dat er geen wezenlijk probleem is met je systeem of het kunnen beschrijven van de MBR.

Wat zie je op de schijf staan als je via een Live CD erop bladert? Staat de boot flag ook aan voor de juiste partitie? Wordt er wel een Windows installatie gedetecteerd als je een herstel probeert?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:35:
Klinkt een beetje alsof je bios niet doet wat jij wil. Ik zie dat je Bios hebt geflashed, heb je hem ook al gereset?

Paar dingentjes:
Uefi of Legacy?
Ziet Bios hdd als Sata0?
UEFI is momenteel ingesteld. Kan geen legacy instellen.
Bios ziet HDD inderdaad als SATA0.
Hero of Time schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:53:
Waarom je Windows zou willen snap ik niet, maar dat is dan ook iets waar ik niet direct over ga. :P Het is nog steeds jouw beslissing. Wat de installatie van Linux wel heeft aangetoond, is dat er geen wezenlijk probleem is met je systeem of het kunnen beschrijven van de MBR.

Wat zie je op de schijf staan als je via een Live CD erop bladert? Staat de boot flag ook aan voor de juiste partitie? Wordt er wel een Windows installatie gedetecteerd als je een herstel probeert?
Laptop is niet voor mijzelf, maar voor mijn broertje. Die wilt graag Windows omdat hij Office moet kunnen gebruiken. Linux vindt hij niets.
Via een Live CD ziet hij hem soms wel, soms niet. Als ik herstel probeer kan hij de Windows inderdaad zien, maar kan er verder niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:13
Andere sata poort proberen. Als het mobo meerdere controllers heeft dan even opletten dat je hem op een andere controller aan sluit. Verder als het mobo het heeft secureboot uitzetten en iets met CSM aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 23:31

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Hoewel hij op SATA0 staat, en dat oké is, kan het volgende toch een oplossing zijn: Alle SATA apparaten loskoppelen, behalve de HDD. Een andere HDD proberen is ook een mogelijkheid.

Je kunt proberen vanuit het bootmenu boot from HDD te selecteren

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:54:
[...]

Laptop is niet voor mijzelf, maar voor mijn broertje. Die wilt graag Windows omdat hij Office moet kunnen gebruiken.
Via een Live CD ziet hij hem soms wel, soms niet. Als ik herstel probeer kan hij de Windows inderdaad zien, maar kan er verder niets mee.
Je wilt dus zeggen dat het de ene keer prima gezien wordt, maar een half uurtje (bijvoorbeeld) later weer niet? Dan lijkt 't erop dat de harde schijf stuk is. Heb je nog een reserve schijf die je even kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Je wilt dus zeggen dat het de ene keer prima gezien wordt, maar een half uurtje (bijvoorbeeld) later weer niet? Dan lijkt 't erop dat de harde schijf stuk is. Heb je nog een reserve schijf die je even kan gebruiken?
Nope.. maar vreemde is dat Linux als een trein loopt zonder enige problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat hoeft niet alles te zeggen. Linux kan er net even wat slimmer mee overweg gaan dan Windows dat doet. Heb al eens gezien dat de installatie van Windows een BSOD gaf of gewoon pertinent weigerde af te ronden terwijl Linux er gewoon op draaide. Pas een tijd later kwamen er problemen en bleek er dus wat meer aan de hand te zijn dan de installatie zelf.

Heb je ook al je geheugen gecontroleerd via memtest86+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 15:06
Ik weet niet of je tijdens de Windows installatie alle bestaande partities eerst weggegooid hebt? Als er nog wat Linux partities achterblijven kun je mogelijk ook een probleem hebben dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
buzzbuzz68 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:51:
Ik weet niet of je tijdens de Windows installatie alle bestaande partities eerst weggegooid hebt? Als er nog wat Linux partities achterblijven kun je mogelijk ook een probleem hebben dacht ik.
Formatteer de schijf iedere keer voordat ik installeer. Weet niet of er dan nog Linux partities achterblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Het moment voor de stomme vraag: welk file systeem formatteer je naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:05:
[...]

Formatteer de schijf iedere keer voordat ik installeer. Weet niet of er dan nog Linux partities achterblijven?
Als je tijdens de installatie bij het selecteren van de partitie komt kun je geavanceerde opties kiezen. Dan krijg je de bestaande partities op de schijf te zien met de mogelijkheid om ze te verwijderen. Probeer maar eens. Verwijder alles en ga dan verder. Windows maakt dan de benodigde partities aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:02:
[...]

Als je tijdens de installatie bij het selecteren van de partitie komt kun je geavanceerde opties kiezen. Dan krijg je de bestaande partities op de schijf te zien met de mogelijkheid om ze te verwijderen. Probeer maar eens. Verwijder alles en ga dan verder. Windows maakt dan de benodigde partities aan.
Heb ik al gedaan.. Zelfs schijf verwijderd en opnieuw de ruimte toegekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mensen die opgeven de schijf te formatteren of vragen welk FS er in gebruik is, waarom? Als er iets anders is dan NTFS gaat de installatie klagen. Is de schijf leeg, dan wordt alles automatisch gedaan voor je. Het helpt de TS niets, want dat is het probleem niet.

@Scocz, heb je al een hardware check gedaan zoals ik aangaf? Schijf in een ander systeem geprobeerd en daar dan Windows op zetten, werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:07:
Mensen die opgeven de schijf te formatteren of vragen welk FS er in gebruik is, waarom? Als er iets anders is dan NTFS gaat de installatie klagen. Is de schijf leeg, dan wordt alles automatisch gedaan voor je. Het helpt de TS niets, want dat is het probleem niet.

@Scocz, heb je al een hardware check gedaan zoals ik aangaf? Schijf in een ander systeem geprobeerd en daar dan Windows op zetten, werkt dat wel?
Daar werkt het wel.. Dacht al dat het de BIOS was, maar geen updates voor beschikbaar.
Pagina: 1