SSD+HDD Caddy en installatieadvies voor een nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben op zoek naar een SSD kaart/schijf (ik denk zelf dat 128gb voldoende zou moeten zijn), naast de HDD (750gb) die al in mijn nieuwe laptop zit. Ik wil graag dat windows, office en een aantal games snel opstarten

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Niet meer dan 100 euro, voor zowel de HDD Caddy als SSD schijf

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb bij laptopaankoopadvies de Crucial het vaakst zien voorbij komen, omdat deze wat handiger zou zijn terwijl de Samsung EVO iets betere prestaties zou hebben. Ik heb geen voorkeur en heb zelf niet zo veel verstand hiervan. Dus ik zou graag van jullie horen wat jullie mij zouden aanraden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb vandaag bij de MM een asus n551jk-cn157h aangeschaft voor een leuke prijs en wil daar dus een extra SSD kaart inzetten voor meer snelheid. Nu moet dat blijkbaar mbv een HDD Caddy wanneer je naast snelheid ook een grote opslag capaciteit wil behouden.

Ik ben benieuwd hoe ik dit het handigste kan aanpakken nu mijn laptop nog niet gebruikt is. Is het bijvoorbeeld handiger om de SSD kaart in de HDD Caddy te doen en de HDD op zijn plek te laten zitten of kan ik ze beter verwisselen? Ik neem aan dat Windows 8.1 al op de HDD staat dus aan clonen ontkom ik niet, of wel? Of zou ik voor mijn eerste gebruik de SSD kaart er al in kunnen zetten en dan Windows gelijk op de SSD zetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 16:24
Je zou kunnen zoeken naar een caddy op DealExtreme: http://www.dx.com/s/caddy
Je moet dan wel even kijken welke in jouw laptop past, gewoon kijken hoe dik je CD laatje is.
Qua SSD zou ik persoonlijk voor een Samsung 850 EVO gaan als je een 128GB model wilt, een Crucial MX100 is leuker als je 256GB gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 11:48
Gijs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:12:
Qua SSD zou ik persoonlijk voor een Samsung 850 EVO gaan als je een 128GB model wilt, een Crucial MX100 is leuker als je 256GB gaat.
Waarom?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 16:24
De 128GB versie van de MX100 is niet handig omdat deze met zijn grotere geheugenchips een lage schrijfspeed haalt, dus is een 850 EVO een betere keuze. Als je echter dan 256GB wilt hebben is de schrijfsnelheid van de MX100 verdubbeld en is dit een goede keuze voor je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 11:48
Je weet dat je dat verschil in schrijf snelheid niet tot nauwelijks zal merken?

Scheelt toch weer even €20 in prijs (33%)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
Alvast bedankt voor de reacties, maar nog veel wijzer ben ik niet geworden:p

Ik denk dat ik met wat speurwerk wel op een goede SSD kan uitkomen. Ik denk dat 128gb voldoende is naast een grote harde schijf, alleen dan nog keizen tussen Crucial en de Samsung. Echter weet ik nog steeds niet hoe ik het beste mijn probleem met de SSD en HDD Caddy kan aanpakken. Heb mijn laptop vandaag binnen gekregen, maar weet niet of het handiger is om alles al te installeren of eerst de SSD en HDD Caddy er in te bouwen. Iemand met ervaring of gewoon een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
De SSD op de plek van de HDD en de HDD in de caddy. Sommige laptops hebben maar een SATA 1 poort voor de dvd drive en die zou de SSD hard bottlenecken (de HDD wordt er minder door afgeknepen). De processor van je laptop heeft normaal wel meer dan één SATA 3 poort, maar aangezien je pas kunt controleren hoe snel die poort nu eigenlijk is wanneer de SSD op die plaats steekt, zou ik het niet riskeren. Het verwisselen van de gewone HDD stelt toch niets voor.
Pagina: 1