• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
smartphone

Wat is je budget?
max 150euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mailen, whatsappen, foto's maken, internetten

Wat heb je zelf al gevonden?
een galaxy ace 4 4g

Welke vragen heb je hier nog over?
ik wil een telefoon met een scherm niet groter dan 4" (groter is niet te bedienen). Maar die worden nowadays niet meer gemaakt? Ik kon de ace 4 nog vinden, maar meer dan dat kwam er bij mij niet uit. Dan zijn het allemaal oude(re) toestellen. Dus zijn er nog geschikte 4" toestellen die wel van alle moderne features (4g) voorzien zijn en welke is het beste?

Verwijderd

Nokia Lumia?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-01 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het wordt inderdaad steeds moeilijker om een "kleine" telefoon te kiezen.
Ik heb daarom een HTC ONE m7 gekozen en eigenlijk nooit last gehad van het grote scherm (4,7") heb je er zelf al een tijdje mee gespeeld want het went vrij snel?
Ik heb zelfs geen grote vingers ofzo :P

Maar mocht je echt niet groter willen zou ik gewoon deze pricewatch query pakken:
http://tweakers.net/categ...Qz0RJRyk3sQLINtEzUKqtrQUA

Galaxy S3 MINI is misschien nog een optie?

Last.fm | Code Talks

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:11
Wat jouw eisen betreft is er niks goed voor die prijs op een Lumia na.

Anders een Moto G 4G, die is 170 euro en 4,5'.

Verwijderd

Het formaat van het scherm zegt niet zoveel. Je moet kijken hoe groot de randen rondom het scherm zijn. Zoals je hier kunt zien is de Galaxy Ace 4 even groot als smartphones met een 4,5" inch scherm. In dit geval de Nokia Lumia 630 en Moto G 4G: http://www.phonearena.com...e-4/phones/8503,8208,8739 en layered view http://www.phonearena.com...xy-Ace-4/phones/8208,8739 Soms zijn toestellen met een 4,7" inch scherm als de LG G2 Mini ook maar minimaal groter, dat gaat dan over 0,x millimeter. Zie: pricewatch: LG G2 mini Zwart die heeft naast de Moto G 4G en Lumia 635 ook 4G.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 21:58 ]

• DeRooney
het gaat mij erom dat ik het touch screen met 1 hand kan bedienen. Ik heb momenteel een iphone 5s en daar lukt mij dat niet. ik kan met mijn duim niet tot de bovenste rand van het touch screen komen. Bij de eerste galaxy ace (GT-S5830) lukt mij dat wel. Nu is dat een 3,5" scherm maar die zijn volgens mij nog minder te vinden.

Het gaat mij dus om het bedienbare oppervlak van de telefoon. via die site waar je de real-life size kunt vergelijken zie ik dat ook de ace4 al groter is dan de iphone 5s. Valt daarmee dan ook af.

de galaxy s3 mini is alweer een "wat oudere" telefoon. Als ik nu wel de performance/snelheid van bijvoorbeeld de iphone 5s wil, maar niet de grootte, is dat nog wel mogelijk?

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 12:39
Als 4G en 4 inch een must zijn dan vind ik alleen de Galaxy Ace 3 in die prijsklasse.

Hier nog sites om te zoeken:

http://www.gsmarena.com/search.php3
http://www.kimovil.com/en/

[ Voor 5% gewijzigd door Cooler_King op 30-01-2015 11:19 ]

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Lumia 635?

Verwijderd

arjoderoon schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:55:
het gaat mij erom dat ik het touch screen met 1 hand kan bedienen. Ik heb momenteel een iphone 5s en daar lukt mij dat niet. ik kan met mijn duim niet tot de bovenste rand van het touch screen komen. Bij de eerste galaxy ace (GT-S5830) lukt mij dat wel. Nu is dat een 3,5" scherm maar die zijn volgens mij nog minder te vinden.

Het gaat mij dus om het bedienbare oppervlak van de telefoon. via die site waar je de real-life size kunt vergelijken zie ik dat ook de ace4 al groter is dan de iphone 5s. Valt daarmee dan ook af.

de galaxy s3 mini is alweer een "wat oudere" telefoon. Als ik nu wel de performance/snelheid van bijvoorbeeld de iphone 5s wil, maar niet de grootte, is dat nog wel mogelijk?
Voor max 150 euro vind je geen toestel met dezelfde performance als een 5s. Hooguit een Lumia omdat die erg vloeiend reageren, maar daar merk je dat het starten van apps weer langer duurt.

• DeRooney
ik snap dat ik voor 150,- euro niet de performance van een 5s kan krijgen.
Ik heb het niet helemaal duidelijk verwoord. Ik bedoelde of ik (zonder beperking van budget) uberhaupt wel de performance van een 5s kan krijgen met een kleiner scherm.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:31
arjoderoon schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:52:
Ik bedoelde of ik (zonder beperking van budget) uberhaupt wel de performance van een 5s kan krijgen met een kleiner scherm.
Het antwoord is nee. Je kunt hier nog een en ander zelf uitproberen: http://www.phonearena.com...Phone-5s/phones/8283,7710

Hoewel ik zelf ook graag een zo klein mogelijke telefoon wil, merk ik toch dat op mijn 3,7" telefoon (al heel oud dus niet dat ik een geheime oplossing heb) soms toch moeite heb met browsen en lange artikelen lezen. Apps worden tegenwoordig ook nou eenmaal gemaakt met een gemiddelde schermgrootte van 4,5" in het achterhoofd.

Eerlijk gezegd, tenzij je je telefoon maar een uurtje gedurende de dag uit je zak haalt, wegen de voordelen van een groter scherm echt wel op tegen een iets grotere telefoon, probeer gewoon eens wat (relatief) kleine modellen uit in de winkel. Zelfs een 6,5" 'telefoon' was nog wel redelijk met een hand te bedienen merkte ik (alleen waar laat je zo'n ding als man).

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

Ik vind die grote telefoons ook heel vervelend, ik heb nu een Xiaomi Mi4 en die is 5 inch! Veel te groot dus. Maar in MiUI is een truckje waarmee je heel gemakkelijk je scherm kan verkleinen naar 4" of 3,5". Dus dan wordt je 5 inch beeld verkleint (in de rechter of linker hoek) naar een kleiner formaat, echt ideaal!

[ Voor 20% gewijzigd door MiliaanR op 17-02-2015 22:24 ]

Verwijderd

Dan heb je dus een onhandig grote telefoon waarvan je niet het hele scherm gebruikt? Waarom zou je dat willen?

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

Heel makkelijk, ben je nu.nl aan het lezen laat je hem op 5 inch. Wil ik even wat selecter in de hoek maak ik hem even 4 inch en daarna doe ik hem weer naar 5 inch. Het wisselen gaat ook heel makkelijk want als je van de home knop naar de terug knop veegt/swypt verandert de grote.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Geen 4G wel klein en goede hardware: Xiaomi Mi2S

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
MiliaanR schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:26:
Heel makkelijk, ben je nu.nl aan het lezen laat je hem op 5 inch. Wil ik even wat selecter in de hoek maak ik hem even 4 inch en daarna doe ik hem weer naar 5 inch. Het wisselen gaat ook heel makkelijk want als je van de home knop naar de terug knop veegt/swypt verandert de grote.
Lijkt mij een zeer nutteloze functie. Daarnaast heeft hij het over het formaat van de telefoon

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Kijk eens naar de Motorola Moto E, deze is 4.3 inch, 100 euro en voor het geld gewoon een leuke telefoon

• DeRooney
Thanks. Ik ga mij er vanavond eens in verdiepen. Ik werd getipt over de aanbieding van de galaxy trend2 bij elektronica winkel S&F: 88,- en wat ik las is eigenlijk alleen de camera echt een min punt..

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 14:15

Kiswum

Gadget reviewer

@Bvbal:
het gaat mij erom dat ik het touch screen met 1 hand kan bedienen
Het gaat mij dus om het bedienbare oppervlak van de telefoon
MiliaanR, heeft dus wel een zeer goed punt. Met 1 swipe beweging aan de onderkant van je telefoon kun je het scherm verkleinen naar een 4" telefoonscherm, zodat je gewoon de hoeken van het zichtbare scherm kunt bedienen. Als je de telefoon locked, dan behoud je dezelfde functionaliteit. Als je een filmpje kijkt, dan behoud je het zelfde schermoppervlakte. Als je weer over het scherm swiped, dan wordt het beeld weer volledig.
Plaatjes die dit illustreren.
http://en.miui.com/thread-65296-1-1.html

Ik denk dat je alle Xiaomi telefoons met Miui V6 wel in overweging kunt nemen. Bijvoorbeeld de Xiaomi Redmi 2 met 4G via T-mobile voor zo'n €140,- (wel even wachten op de 2 GB versie).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• DeRooney
Is er een 4" telefoon te vinden waarvan de camera ook prima foto's maakt?

Bij alle telefoons waar ik langs kom lees ik dat de camera belabberd / matig is. Als de kwaliteit van de camera de prijs bepaald kan ik ook mijn verwachtingen bijstellen.

die xiaomi 2s ziet er mooi uit. De review is ook goed. Ik vind het wel een nadeel dat ik die telefoon niet via een nederlandse verkoper kan vinden ivm garantie afhandeling.

Ik zit nu zelf ipv naar de Galaxy Trend 2 naar de Galaxy Trend Plus te kijken. Die heeft een goede review op tweakers.

Hier de vergelijking tussen beide:
http://www.phonearena.com...mi-Mi-2S/phones/8239,7887

de mi-2 is via eforchina voor 147,- euro te krijgen. de galaxy trend plus kost 115-120 euro.

voor beide telefoons zegt phonearena dat ze beschikken over 4G. Maar dat klopt niet. Toch?:
Galaxy trend plus:
GSM 850, 900, 1800, 1900 MHz
UMTS 900, 2100 MHz
Data HSDPA+ (4G) 21.1 Mbit/s, HSUPA 5.76 Mbit/s

Xiaomi mi-2s:
GSM 850, 900, 1800, 1900 MHz
UMTS 850, 1900, 2100 MHz
Data HSDPA+ (4G) 42.2 Mbit/s, HSUPA 5.76 Mbit/s, UMTS, EDGE, GPRS

[ Voor 70% gewijzigd door DeRooney op 22-02-2015 15:27 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
arjoderoon schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:08:
Is er een 4" telefoon te vinden waarvan de camera ook prima foto's maakt?
Neen, tegenwoordig helaas niet meer. De huidige 4" telefoons zijn budget modellen en ze hebben dus ook een 'budget' camera.
Om op social media te posten zal 't vaak wel voldoende zijn, maar 'goede' foto's hoef je niet te verwachten.

• DeRooney
en als ik via via een iPhone 4s op de kop kan tikken...
Hoe zou die presteren in vergelijking met bijv. zo'n galaxy trend plus?

Verwijderd

Dat is per definitie al een veel fijner toestel om mee te werken. Android is over het algemeen meer buggy en hapert wat meer en zeker op budget toestellen ga je dat sneller merken. Daarom raadde ik je in het begin al een Lumia aan omdat die daar geen last van hebben. Dat geldt ook voor een iPhone, echter is een 4S natuurlijk niet meer supersnel dus het opstarten van apps duurt even. Of het veel langer duurt dan een budget Android weet ik overigens niet.

Verwijderd

De 4S is een prima toestel als je in je achterhoofd houdt dat het niet meer de snelste is. Het zal niet langzamer zijn dan Android budget. De camera zal vele klassen beter zijn en het scherm is IPS in tegenstelling tot die budget modelletjes. Sowieso moet je qua Android alles met 512 MB lekker in de winkel laten liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 01:54 ]

Pagina: 1