Toon posts:

Geheugen / Snelheid upgrade op ASUS P5K DDR 2 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen / Snelheid upgrade op ASUS P5K DDR 2 ?

Intel Core 2 Quad Q6600 2.40 GHz DDR 2 4 x 1 GB
NVIDIA Geforce 9600 GT 512 MB
Kan iemand mij vertellen wat het goedkoopste/beste upgrade is voor een sneller systeem realiseren
Geheugen of goede gebruikte processor ?
:)

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Om te beginnen zou ik die q6600 gaan Oc'en.
Met de p5k-se heb ik respectievelijk 3,5 Ghz uit de proc kunnen halen.(de G0 versie)
Hiermee loopt het geheugen echter niet 1:1 en daarom heb ik
de multyplier beperkt tot 8*400Mhz=3,2Ghz
Wanneer ik de 9* multyplier gebruik (3,6Ghz) blijft hij niet stabiel in windows.
Dit is echter een beperking van het mobootje en niet de proc.Misschien heb jij meer geluk!
Optioneel zou ik minimaal 6Gb aanschaffen 2x2 en 2x1.(maar 4Gb is denk ik ook prima te doen)
Dan heb je eigelijk alleen een videokaart nodig om te upgraden,want die is een major bottleneck.
Met een 560 Ti/1Gb draai je dan bf3 op 1600*1200 ultra/high.
Kijk eerst eens welke verie jij hebt alvorens te Oc'en

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Dave de Bruin, Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!). Dit soort vragen horen dus in Componenten Aankoopadvies thuis waar het CAA beleid geldt. Zoals je zit voldoet je huidige topicopening daar op een heleboel punten niet aan.

Een simpele uitleg waarom je wil upgraden ontbreekt immers al. In plaats van je topic te verplaatsen sluit ik hem dan ook. Het staat je vrij in CAA een nieuw topic te openen. Houd je daar aan de gevraagde opmaak en bedenk zelf al wat je zou kunnen gaan upgraden. Succes!

Dit topic is gesloten.