Actie Mediamarkt voor Mac Pro Retina 13 inch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575210

Topicstarter
Ik wil graag een MacBook Pro 13 inch met Retinascherm. De Mediamarkt heeft in principe geen actie op Apple-producten, maar heeft een speciale Mac Pro laten maken met de volgende specificaties:

- 128 GB flashopslag
- 2,8 GHz

Prijs is € 1.199
Ik wilde echter de 13 inch Mac pro retina die 256 GB opslag heeft, maar 2,6 GHz. Wat zou een goede keuze zijn? De Mac is nu € 1.370.

De normale MacBook heeft meer flash van de versie die ik op het oog heb (256 GB), maar minder GHz. De MacBook uit de actie is echter bijna € 200 goedkoper en heeft dus minder flash, maar meer GHz. Waarvoor zou ik moeten kiezen?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 575210 op 28-01-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470351

Neem aan dat je de MacBook Pro bedoelt? Je kunt de flashopslag achteraf niet laten upgraden.
Wat is eigenlijk je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bij de Retina MBPro's kun je helemaal NIKS meer upgraden. Goed kiezen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:06

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sebastius schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:21:
Bij de Retina MBPro's kun je helemaal NIKS meer upgraden. Goed kiezen dus!
Je kan toch wel de SSD upgraden?
Dacht alleen dat het financieel helemaal niet intressant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RAM zit vast op de print, SSD kan in theorie vervangen. Zou ik niet aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:06
SSD kan gewoon worden vervangen. Het is net zo makkelijk als het RAM uit je iMac vervangen. Alleen achteraf is gewoon enorm duur. Weet de exacte prijzen zo niet, maar geloof een euro per GB. Vandaar gewoon met de goede keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:22
Ik heb hem begin deze avond gekocht, de Macbook Pro Retina 13 inch. (Offtopic: Wat een drukte bij de MediaMarkt bij opening, soort Black Friday gevoel) Zit een iets snellere processor (2.8 ghz) processor in en 128 gb SSD. Heb er 1199 voor betaald, terwijl deze configuratie in de Apple store 1429 zou kosten (uit mijn hoofd, heb het eerder vanavond opgezocht). Met betrekking tot geheugen, ik ben van plan in de toekomst bij ruimtegebrek een Nifty Mini aan te schaffen en uit te breiden met 64gb. Mocht ik dan nog steeds ruimtegebrek hebben zorg ik dat ik een zo'n superkleine USB 3.0 stick met 64gb. in mijn sleeve heb zitten. Op deze manier heb ik alsnog 256 gb. opslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bamisaus schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:24:
Ik heb hem begin deze avond gekocht, de Macbook Pro Retina 13 inch. (Offtopic: Wat een drukte bij de MediaMarkt bij opening, soort Black Friday gevoel) Zit een iets snellere processor (2.8 ghz) processor in en 128 gb SSD. Heb er 1199 voor betaald, terwijl deze configuratie in de Apple store 1429 zou kosten (uit mijn hoofd, heb het eerder vanavond opgezocht). Met betrekking tot geheugen, ik ben van plan in de toekomst bij ruimtegebrek een Nifty Mini aan te schaffen en uit te breiden met 64gb. Mocht ik dan nog steeds ruimtegebrek hebben zorg ik dat ik een zo'n superkleine USB 3.0 stick met 64gb. in mijn sleeve heb zitten. Op deze manier heb ik alsnog 256 gb. opslag :)
Hmm ja ... dat is wat ik andere mensen ook hoor zeggen: gewoon uitbreiden met extra opslagruimte. Toch wel belachelijk eigenlijk dat Apple er 128 Gb flash erin doet terwijl je dat (blijkbaar) makkelijk kan uitbreiden met een simpele USB-stick zoals jij in je voorbeeld aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Anoniem: 575210 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:18:
[...]

Hmm ja ... dat is wat ik andere mensen ook hoor zeggen: gewoon uitbreiden met extra opslagruimte. Toch wel belachelijk eigenlijk dat Apple er 128 Gb flash erin doet terwijl je dat (blijkbaar) makkelijk kan uitbreiden met een simpele USB-stick zoals jij in je voorbeeld aangeeft.
USB-Stick is niet altijd een vervanger ;).
Ik werk met Windows & Mac naast elkaar (Bootcamp virtueel dus), en dan kan ik Windows NIET op een externe device plaatsen.

Dan wordt 128 GB wel heel krap.

Let hierop dus heel erg goed op! Niet alles kan 'zomaar' op een externe device geschreven worden (en daarnaast, volgens mij zijn SSD's nog steeds sneller dan de meeste USB-sticks & flash-drives)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm ok ... de normale MacBook Pro 13 inch met 256 Gb flash van Apple lijkt dus een betere keuze te zijn. Ik baal ervan dat Apple in principe is uitgesloten van de BTW-actie! Zijn er wellicht mensen die toch wat betere deals hebben gezien dan de huidige 10% korting van Dixons?

Is er wellicht toch nog een Mediamarkt filiaal dat stiekem wel 21% BTW-korting geeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Ik zou 'm terug brengen naar MM en die 10% korting van Dixons gebruiken, mits dit wel een late 2014 model is..
Waarschijnlijk is jouw mooie aanbieding een late '13 early '14 vandaar wat goedkoper, uiteraard is deze niet gelijk verouderd. Maar voor zuurverdiende € wil je misschien ook wel "het nieuwste".
Zoek het typenummer onderop de MacBook maar eens op op de website van Apple.

[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 28-01-2015 22:55 ]

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:12
Anoniem: 575210 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:18:
[...]

Hmm ja ... dat is wat ik andere mensen ook hoor zeggen: gewoon uitbreiden met extra opslagruimte. Toch wel belachelijk eigenlijk dat Apple er 126 Gb flash erin doet terwijl je dat (blijkbaar) makkelijk kan uitbreiden met een simpele USB-stick zoals jij in je voorbeeld aangeeft.
Dat kan bij elke laptop, maar er moet natuurlijk ergens geld aan verdiend worden ;). Overigens wordt er gebruik gemaakt van het sd-card slot,
GerardVanAfoort schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:50:
Ik zou 'm terug brengen naar MM en die 10% korting van Dixons gebruiken, mits dit wel een late 2014 model is..
Waarschijnlijk is jouw mooie aanbieding een late '13 early '14 vandaar wat goedkoper, uiteraard is deze niet gelijk verouderd. Maar voor zuurverdiende € wil je misschien ook wel "het nieuwste".
early '13 bestonden deze processors nog niet, dus tenzij ze bij apple kunnen tijdreizen is dit gewoon een '14 ;). Die snellere processor boeit niet zoveel maar is mooi meegenomen en zolang je geen bootcamp nodig hebt kom je met 128gb een heel eind, zeker icm zo'n sd-kaartje. Heb je het wel nodig dan is het misschien handiger om inderdaad een grotere ssd te hebben, maar dan zou ik eigenlijk meteen voor een 15" gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:42
Vorig jaar waren Apple producten ook uitgesloten, Ik heb toen in de winkel wel gewoon de btw korting gekregen. Je kan ook gewoon een gokje wagen.
Was in Utrecht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:32
martijnmartijn schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:59:
SSD kan gewoon worden vervangen. Het is net zo makkelijk als het RAM uit je iMac vervangen. Alleen achteraf is gewoon enorm duur. Weet de exacte prijzen zo niet, maar geloof een euro per GB. Vandaar gewoon met de goede keuze maken.
Makkelijk zou ik het niet echt willen noemen; RAM vervangen bij de 27" iMac is inderdaad niet zo moeilijk, heb je een redelijk nieuwe 21,5" versie dan wordt het al een stuk lastiger. Bij de nieuwe rMBP dien je de achterkant los te schroeven met een pentalobe schroevendraaier en dan binnenin de laptop nog wat dingen los te draaien etc. Al is het ook niet iets waar de gemiddelde tweaker zijn hand voor omdraait ;)

Dan is er nog het tweede, de prijs. Voor zover ik weet levert alleen iFixit momenteel SSD's die ook in de mid 2014 modellen werken, en die zijn toch wel zo'n €2,-/GB, afhankelijk van de grootte.

Conclusie: nu kun je dik €170,- sparen met de mediamarkt actie, maar als je vervolgens toch naar een 256GB SSD wil gaan kost je dit wat werk en aardig wat $$$. Indien je het 1: nodig denkt te gaan hebben en 2: kunt ophoesten zou ik voor de 256GB gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:20
ik heb hem ook aangeschaft. :D Was overigens in Groningen 1176 voor ditzelfde model! (13.3inch MBP 8Gb geheugen, de iets snellere processor en 128GB SSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er een Mediamarkt filiaal dat toch BTW-korting geeft op Apple producten? Ik wil alsnog heel graag de Apple 13 inch met 256 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Nope, apple producten zijn uitgesloten van de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145154

Wouter, als het geheugen toch een issue is, Nifty Drive + 128GB MicroSD. Kost je 100 euro, heb je 128GB vaste storage erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

GroeneThee schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:07:
Vorig jaar waren Apple producten ook uitgesloten, Ik heb toen in de winkel wel gewoon de btw korting gekregen. Je kan ook gewoon een gokje wagen.
Was in Utrecht trouwens.
Vorig jaar februari had MM toch ook die actie. Ik heb toen mijn MacBook gekocht met korting.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sircuri schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:48:
[...]

Vorig jaar februari had MM toch ook die actie. Ik heb toen mijn MacBook gekocht met korting.
In welk filiaal was dat? In den haag, Rijswijk en Amsterdam willen ze niet meewerken. Heb dus nog steeds geen Mac :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dat was vorig jaar in Roermond. Maar toen deden de Apple producten expliciet wel mee in de btw actie. Dit jaar dus niet. Best jammer.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:59
Anoniem: 575210 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 00:58:
[...]

In welk filiaal was dat? In den haag, Rijswijk en Amsterdam willen ze niet meewerken. Heb dus nog steeds geen Mac :(
Eigenlijk snap ik je niet... Ik heb geen enkel bericht gezien van mensen die het dit jaar voor elkaar gekregen hebben bij de Media Markt om een MacBook te kopen met de btw korting. Sterker nog, in het btw-actie topic staat zelfs een aantal keer dat de MM gewoon écht geen cent korting geeft op de MacBooks.

Maandag, Dinsdag, en Woensdag had je 10% korting kunnen krijgen bij Dixons, wat op jou model maar liefst €152,90 bedraagt. De actie's van afgelopen jaren op MacBooks zijn behalve bij de btw-actie nooit hoger geweest dan 10%. Andere acties waren €100 korting op alle Macs, en €150 korting op alle Macs, bij aantal winkels. Op sommige modellen scheelt dat natuurlijk meer dan 10%, maar in het geval van jou MacBook is 10% écht een hele hoge korting.

Ik heb ook maanden zitten wachten op de btw-actie om een 13" rMBP (8GB/256GB - zelfde dus als jou) aan te schaffen, dus ook ik was teleurgesteld toen ze niet mee bleken te doen bij de btw-actie. Ik was wel gelijk zo realistisch om in te zien dat buiten de btw-actie 10% korting het hoogste zou zijn wat er in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SquareOne schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:07:
[...]

Eigenlijk snap ik je niet... Ik heb geen enkel bericht gezien van mensen die het dit jaar voor elkaar gekregen hebben bij de Media Markt om een MacBook te kopen met de btw korting. Sterker nog, in het btw-actie topic staat zelfs een aantal keer dat de MM gewoon écht geen cent korting geeft op de MacBooks.

Maandag, Dinsdag, en Woensdag had je 10% korting kunnen krijgen bij Dixons, wat op jou model maar liefst €152,90 bedraagt. De actie's van afgelopen jaren op MacBooks zijn behalve bij de btw-actie nooit hoger geweest dan 10%. Andere acties waren €100 korting op alle Macs, en €150 korting op alle Macs, bij aantal winkels. Op sommige modellen scheelt dat natuurlijk meer dan 10%, maar in het geval van jou MacBook is 10% écht een hele hoge korting.

Ik heb ook maanden zitten wachten op de btw-actie om een 13" rMBP (8GB/256GB - zelfde dus als jou) aan te schaffen, dus ook ik was teleurgesteld toen ze niet mee bleken te doen bij de btw-actie. Ik was wel gelijk zo realistisch om in te zien dat buiten de btw-actie 10% korting het hoogste zou zijn wat er in zou zitten.
Oh my god ... dit klinkt bijna hetzelfde als de preek die mijn man heeft gehouden ... Ik had dus gewoon toch voor die 10% van Dixons moeten gaan. Heel jammer dat ik die kans heb gemist. Ik had ergens nog goede hoop dat er nog een leuke korting zou komen of dat de actie van 10% zou worden verlengd, maar helaas is dit niet het geval. Tja, helaas, het is niet anders. Ik zal die MacBook wel gaan kopen met studentenkorting van 6% ofzo ... of is het wellicht toch verstandiger om te wachten tot de nieuwe MacBook uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-07 22:56

FZ6

SquareOne schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:07:
[...]

Die korting bij de dixons was over de adviesprijs;

De macbook pro retina 128gb kwam onderaan de streep op € 1196.-

Dat verschil is opeens niet zo heel groot meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaklampje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik weet niet hoever je van de grens woont, maar de Macbook Pro Retina 13" 2014 2,6GHz 256GB kost op dit moment bij de Saturn in Duitsland €1319,-:

http://www.saturn.de/mcs/...21,1430356.html?langId=-3

En bij de MM in Duitsland nu ook €1319,-:

http://www.mediamarkt.de/...08,1430355.html?langId=-3

Je zit dan wel met een Duits toetsenbord (QWERTZ).

edit: En voor zover ik weet bedraagt de standaard garantietermijn in Duitsland (en de rest van de EU) 2 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door zaklampje op 06-02-2015 10:31 ]

Pagina: 1