Nieuwe ssd, bf4 overzetten...maar hoe??

Pagina: 1
Acties:

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Beste tweakers!

Ik heb een ssd (samsung 850 evo 250gb)...maar ik wil bf4 erop zetten (verplaatsen).

Zover ik weet zijn er 2 opties:
- Bf4 verwijderen en opnieuw downloaden;*
- Een of andere software gebruiken**

Er staat een * achter de eerste optie, oftewel mijn vraag hierover:
Kan ik Bf4 verwijderen (de code opschrijven ofzo) en zonder problemen weer opnieuw installeren, uiteraard op de ssd, en zonder opnieuw te kopen.

Er staat ** achter de tweede optie, oftewel mijn vraag hierover:
Is dat betrouwbaar (zonder data verlies, heb ik ergens gehoord dat dat kan) en welke software zouden jullie dan aanraden.

Maar, waarom wil je dat dan?!
Sowieso voor de kortere laadtijden, en dat ik geen stutter heb omdat mijn windows nog op mn hdd staat (samen met bf4 en andere spellen, bestanden etc. Mijn windows gaat over een maand ofzo naar mijn ssd, dat is nog niet perse nodig. (snel zat!)

Ik weet niet of het nuttig is, maar hier mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 225,-€ 225,-
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 154,90€ 154,90
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 259,-€ 259,-
1Corsair Vengeance C70 (Gunmetal Black)€ 102,95€ 102,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1339DS1S00€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II Evo 620W€ 72,90€ 72,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 118,95€ 118,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,70

Alvast bedankt!

ps. ik weet niet of ik het topic hier goed heb geplaatst... :?
oja, dit topic hoorde als aanvulling op mn andere topic #mislukking

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
BF 4 staat in je origin toch? Dus zodra je Battlefield 4/ origin verwijderd dan kan je origin weer installeren op je nieuwe SSD. BF4 heb je gekocht en geactiveerd in Origin dus die blijft daar staan. Zodra je Origin verplaatst dan gaat worden alle spellen die je geactiveerd hebt in Origin geinstalleerd, nja daar kan je voor kiezen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Wat ik mij kon herinneren is dat je de hele BF4 folder kan kopiëren naar de nieuwe schijf en vervolgens installeer je Origin en dan laat je die verwijzen naar de gekopieerde folder. Dat scheelde een berg zooi opnieuw downloaden.

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01 20:09
Ik heb het anders gedaan.. ik heb de BF4 map hernoemd.. bv D:\Games\BF4 naar D:\Games\BF4.bak.
Daarna een D:\Games\BF4 folder gemaakt. Op de betreffende SSD een partitie aangemaakt waar de BF4 folder ruim in past en deze geen schijfletter toegekend, maar gemount in een lege NTFS folder: de D:\Games\BF4 map. Daarna complete inhoud van de BF4.bak verplaatsen naar de nieuwe BF4 map, die dan gemount is op je SSD. De betreffende SSD is opgedeeld in een aantal partities waar ik op die manier mijn meest gespeelde spellen op mount.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• pwillemske
  • Niet online
Het downloaden maakt mij niet uit, zolang het maar makkelijk kan en ik zekerheid heb...
Allemaal zijn het (waarschijnlijk) goede dingen, maar even kort samengevat:
1. maak een naamloze partitie op je ssd;
2. kopieer de hele bf4 folder naar de naamloze partitie
3. ??

Ik zie dat het niet zoveel geheugen is (1,05 mb) klopt dit??

Of is gewoon het makkelijkste: Bf4 verwijderen en opnieuw downloaden...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Dan zou ik gewoon je SSD erin doen, origin helemaal verwijderen alle games eraf en dan origin opnieuw installeren op je SSD en vanauit Origin je spellen die je wilt installeren opnieuw installeren.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• pwillemske
  • Niet online
rikadoo schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:23:
Dan zou ik gewoon je SSD erin doen, origin helemaal verwijderen alle games eraf en dan origin opnieuw installeren op je SSD en vanauit Origin je spellen die je wilt installeren opnieuw installeren.
Ik wil dat wel doen, maar ben ik er zeker van dat ik dan mijn aankopen behoud?? (oftewel, zijn de codes dan nog wel geldig, niet dat ik dadelijk zie van: 'productcode is al in gebruik')

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:16
Je hebt het niet gekocht, maar gehuurd.
"De toepassing wordt gelicenseerd en niet verkocht, uitsluitend onder de voorwaarden van deze licentie."

Je moet de producten na het installeren van Origin weer opnieuw downloaden.
Of je fopt origin: http://answers.ea.com/t5/...Origin-games/td-p/1926893

• pwillemske
  • Niet online
jeroen3 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:36:
Je hebt het niet gekocht, maar gehuurd.
"De toepassing wordt gelicenseerd en niet verkocht, uitsluitend onder de voorwaarden van deze licentie."

Oh, ik dacht dat ik het had gekocht, maargoed.

Je moet de producten na het installeren van Origin weer opnieuw downloaden.
Of je fopt origin: http://answers.ea.com/t5/...Origin-games/td-p/1926893
Ja dat kan ook, maar bedoel je met opnieuw downloaden ook weer opnieuw huren/kopen??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-01 14:52

Mavamaarten

Omdat het kan!

BF4 (met wat expansion packs) is bij mij 55GB, 1,05MB lijkt bij wat aan de kleine kant ;)
Opnieuw downloaden is natuurlijk het gemakkelijkste, maar het hangt af van je internetsnelheid of dat ook de snelste oplossing is.

Maar even voor de duidelijkheid: als BF4 in je Origin account staat ben je de game nooit meer kwijt, tenzij EA je account banned ofzo. Je kan dus gewoon BF4 verwijderen en later weer opnieuw installeren via Origin.

Je kan echter de gamefiles al kopieren naar je SSD en via een truukje het downloaden grotendeels skippen, dat wordt uitgelegd in die link van jeroen3.

Android developer & dürüm-liefhebber

• pwillemske
  • Niet online
Mavamaarten schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:44:
BF4 (met wat expansion packs) is bij mij 55GB, 1,05MB lijkt bij wat aan de kleine kant ;)
Opnieuw downloaden is natuurlijk het gemakkelijkste, maar het hangt af van je internetsnelheid of dat ook de snelste oplossing is.

Maar even voor de duidelijkheid: als BF4 in je Origin account staat ben je de game nooit meer kwijt, tenzij EA je account banned ofzo. Je kan dus gewoon BF4 verwijderen en later weer opnieuw installeren via Origin.

Je kan echter de gamefiles al kopieren naar je SSD en via een truukje het downloaden grotendeels skippen, dat wordt uitgelegd in die link van jeroen3.
Ja dat heb ik gezien, maar lees ook vaak dat ze er problemen mee hebben... :X

Dan denk ik dat ik Bf4 ga verwijderen, en dan opnieuw downloaden. (dan laat ik mn pc maar een nachtje aan staan, no problem). Ik heb in ieder geval alle expansion packs, dus mij lijk 1,05 mb ook zéér weinig. Maar wel fijn om te weten dat ik mn games gewoon behoud! Dank! Mocht het écht mis gaan, heb ik de telefoon nog. (heb ik al een keer moeten gebruiken voor bf3, ging iets verkeerd met installatie :F )

Allemaal hartelijk dank!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Goh, als het misloopt is niet je PC naar de knoppen hé ;)
Als het niet lukt verwijder je gewoon de map en download je BF4 opnieuw. Het is in elk geval het proberen waard, een minuutje kopieren met een snelle HDD versus een uurtje (of twee) downloaden.

• pwillemske
  • Niet online
Mavamaarten schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:57:
Goh, als het misloopt is niet je PC naar de knoppen hé ;)
Als het niet lukt verwijder je gewoon de map en download je BF4 opnieuw. Het is in elk geval het proberen waard, een minuutje kopieren met een snelle HDD versus een uurtje (of twee) downloaden.
Ja dat klopt, maar bij mij staat die map bij 'mijn documenten', klopt dat??

Ik kan hem nergens anders vinden...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

pwillemske schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:03:
[...]

Ja dat klopt, maar bij mij staat die map bij 'mijn documenten', klopt dat??
Ik kan hem nergens anders vinden...
Nope, Bij mij "C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4".
Die map in je documenten bevat je instellingen.

• pwillemske
  • Niet online
Mavamaarten schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:17:
[...]

Nope, Bij mij "C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4".
Die map in je documenten bevat je instellingen.
Ja, bij mij zie ik er nu een, die is 55,8gb. Maar bij mij wil die de cloud niet synchroniseren. Ik wil mijn voortgang tenslotte wel behouden indien mogelijk...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• SandorV
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik zou gelijk ook windows op je SSD zetten, anders kan je geen verse installatie doen als je nu alleen BF4 erop zet, kan je volgende maand alles opnieuw doen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt pas echt wat aan de ssd als je er ook windows op hebt.
Nu wil je windows er wel op hebben , echter nu nog niet :?

Om je een heleboel gezeik te besparen, en veel werk te besparen, en om gelijk een snelle pc (incl snelle laadtijden bf4) te krijgen, kan je het beste je HDD naar je SSD clonen. Dan ben je in 1 keer klaar, en heb je alle instellingen behouden.

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Zie deze link?

You don't need to uninstall or redownload. Create a folder on your SSD, transfer the Battlefield 4 game folder from your HDD to the folder you made on your SSD. Go into origin's settings/advanced and change the default install path to the new folder you made that now contains the BF4 data. "Download" BF4 in Origin, Origin will detect the files and off you go. You can then change the default install path to whatever you want, it won't move your games around.

It's life, Jim, but not as we know it...

Verwijderd

Dat is zo ongeveer wat ik al zei dus.

• pwillemske
  • Niet online
Goedemorgen,

Ik ga vandaag windows op mn ssd zetten, dan kijken hoe het gaat tijdens het gamen.
Ik zie (bijna de hele tijd) tijdens het gamen dat er iets van windows bezig is, wat zorgt voor haperingen. Zien jullie het als nut om games op de ssd te verplaatsen??
Ik ga sowieso gta 5 erop zetten, eigenlijk gewoon omdat het kan...
Maar jullie hebben gelijk dat ik beter meteen windows erop kan zetten, daarna pas de andere programma's/games.

Allemaal bedankt!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

beste mensen, ik heb een samsung ssd evo 850-120GB en haal deze week nog evo 850- 500GB ssd.Ik heb een high end game pc.

Waar kan ik het beste windows op instaleren.? Ik leest namelijk de review van de ssd en kom tot conclusie dat de 120GB versie t.a.v. andere versies stuk langzamer is...

Het liefst zou ik dan de spellen die ik via origin speel op de grote ssd zetten met windows en de spellen die ik minder vaak speel op de kleine ssd zetten,omdat die wat langzamer is.. en is dat uberhaubt mogelijk om origin twee locaties toe te wijzen ?

bedankt.
Pagina: 1