Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:31
Deze vraag stelde ik mij, waarom, ..........

Aanleiding:
nu in het bezit van een android tablet, met de melding van dat Google al aan versie 4.3 geen ondersteuning meer geeft. En ook het merk weinig/geen updates/upgrade verschaft. (Android discussie in Android forumdeel)

Vandaar een oriëntatie naar een Windows tablet.

Hoe zit dat bij Windows tablets, met de verschillende versies en heeft het merk tablet nog invloed op de update cyclus?

Uiteraard, heb ik hier in het forum gezocht met steekwoorden. Maar kon daar geen uitsluitsel over vinden.

Hoe gaat dat bij tablets uit dit goedkope topic?

[ Voor 11% gewijzigd door KLX16 op 28-01-2015 20:40 . Reden: Ter verduidlinking geen android discussie hier ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als je b.v. een Nexus 7 tablet had gehad of nu een Nexus 9 zou kopen ben je eigenlijk gegarandeerd updates te krijgen voor de komende tijd. Toevallig toen ik mijn Nexus 7 vandaag aanzette kreeg ik een update naar 5.02 en mijn Asus Memopad HD7 zal deze update waarschijnlijk niet krijgen.

En vertel er ook even bij welk merk/type tablet je hebt.... Als je zo'n pipo tablet hebt van 50 euro kun je niet gek veel verwachten. Andere merken mjah, sommige hebben een paar updates gedaan andere weer niet.

En je kan je tablet gewoon gebruiken hoor, de meeste apps blijven nog wel even udpates krijgen, het is niet zo dat je tablet ineens niet meer bruikbaar is.

Mijn Samsung Galaxy Tab 10.1-3G krijgt ook geen updates meer en zit ook vast op 4.3 geloof ik (Er zijn vast wel custom roms e.d.)

En Microsoft Windows tablets? Het is maar hoe je het bekijkt als je b.v. een Dell XPS13 hebt (met kantelbaar scherm wat als tablet gebruikt kan worden) is in zekere zin gewoon te updaten naar Windows 10 (deze werkt goed zelfs de tech-preview die ik daar deze week even opgezet heb).

De MS Surface e.d. heb ik nooit gebruikt/geen ervaring mee daar kan ik niets over zeggen, en volgens mij draaien die gewoon windows dus updaten zou geen probleem mogen zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Windows 8 wordt ondersteunt tot 2023 en net zoals bij de desktop maakt de fabrikant niet uit. (bij windows phone heeft dat wel weer wat effect, trouwens)

Ik heb een redelijk groot vermoeden dat alle (x86, arm mogelijk niet) windows 8 tablets kunnen worden geupdate naar windows 10 wat de updatetijd natuurlijk verlengt.

En bij tablets uit 'dit goedkope topic'. Ik heb toevallig een van die tablets, en de fabrikant heeft al aangegeven dat de tablets kunnen worden geupdate naar windows 10 wanneer dat uitkomt.

Je kan trouwens ook nog custom roms op je android tablet zetten. Je bent niet perse afhankelijk voor updates van de fabrikant.

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:31
Bedankt voor de eerste reacties. Ik wil verder niet ingaan op android, daar is dit topic niet voor, heb het alleen even vernoemd als aanleiding. Zal mijn post even aanpassen.

Windows 8 net zoals bij desktops, wie heeft er geen desktop (gehad). Windows blijft windows 8, maar wordt wel geupdate. Dat bedoelde ik.

Dat is toch wat anders dan naar Windows 10 gaan dat is toch een "upgrade". Heb ik altijd begrepen.
Dus voor Windows 8 krijg je van microsoft tot 2023 ondersteuning, ook op je tablet.