Toon posts:

BSOD nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Een paar weken geleden heb ik een laptop gekocht maar krijg nu steeds een BSOD. DRIVER_POWER_STATE_FAILURE is de error melding,
Deze error krijg ik zodra de laptop niet aan de oplader zit.

Ook heb ik dit pas sinds vandaag en na even google en drivers update ect , blijft het voorkomen.

Ik heb de DMP file hieronder toegevoegd ik heb deze zelf doorgenomen maar word er niet veel wijzer van welke driver het is.

http://www.filedropper.com/012815-54812-01

Zou fijn zijn als iemand mij kan helpen, ik heb namelijk niet zoon zin om windows opnieuw te instaleren aangezien me dit niet nodig lijkt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Klink als een kapot regelcicuit of brakke accu
Ik zou maar garantie gaan claimen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
#RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Ik zou eerst even kijken of er via Windows Update nog nieuwe drivers binnenkomen bij Optionele updates.
Je kunt ook even de website van de fabrikant controleren op updates, of misschien dat de meegeleverde tool dit kan.

Meestal zijn het namelijk software problemen. En slechts zelden is het een probleem met hardware.
RMA kan ook, maar dan zit je een paar weken zonder laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 30-01-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnok
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens de crashdump treedt er een timeout op in pci.sys, tijdens het af handelen van een dpc. Dit duidt op hardware problemen. Je zou nog kunnen kijken of er een bios update is voor je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Dit heeft niet zozeer met Client software te maken, eerder met Windows denk ik. Ik verplaats je topic die kant op.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 23:18
DRIVER_POWER_STATE_FAILURE is een softwareissue. Bovendien, als je het typenummer van de laptop van TS door Google gooit (had 'ie mogen noemen) kom je al gauw genoeg meerdere mensen tegen met dezelfde issue.

BSOD on brand new Asus

Probleem met de power state failures is dat het lastig te achterhalen valt wat de werkelijke faulting driver is. Ik ben ook niet bekend genoeg met de Windows kernel om hier dieper in te graven, ik kan alleen gissen op basis van de informatie van TS en de post van Patrick uit de gelinkte thread hierboven.

Loaded modules:

code:
1
2
fffff801`86a30000 fffff801`86a32880   AiCharger  Fri Sep 23 04:04:40 2011 (4E7BE938)
fffff801`85a25000 fffff801`86433000   nvlddmkm  Fri Jan 09 23:22:06 2015 (54B0548E)

Als je wat rondgoogled vind je al snel veel klachten over de Asus Ai Charger die DRIVER_POWER_STATE_FAILUREs veroorzaakt. Die Patrick uit de gelinkte thread suggereert om dat Asus Ai Charger eens te verwijderen; bllijkbaar is het ook nog eens een hele oude driver. Misschien het proberen waard?

Een ander idee zou zijn om de nvidia driver even een versie te downgraden, gezien je beschrijft dat de problemen pas recent optreden, dit een nieuwe driver is, en ik er wel references naar zie in de dump. Vrees helaas dat dat false positives zijn, maar bij gebrek aan betere ideeen.

Mocht je nog andere bloatware tegenkomen, kun je dat er ook afgooien. Zie ook het lijstje uit de gelinkte thread.
onnok schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:46:
Volgens de crashdump treedt er een timeout op in pci.sys, tijdens het af handelen van een dpc. Dit duidt op hardware problemen. Je zou nog kunnen kijken of er een bios update is voor je laptop.
Dat is dus blijkbaar het probleem met DRIVER_POWER_STATE_FAILUREs, de faulting module is dus waarschijnlijk niet de schuldige, maar een andere driver die verzaakt een IRP af te handelen.
Pagina: 1