Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510816

Topicstarter
Hoi allemaal!

In opdracht van pa en ma ben ik op zoek naar de beste koop 15 inch laptop met mat scherm. Ook wil ik al een beetje voorbereid zijn op de toekomst, dus het liefst een SSD dacht ik. Maar met een budget van 500/600 euro kom je niet ver. Ze doen er nu niet veel bijzonders mee, maar ja, dat kan veranderen als ze de mogelijkheden van een snelle computer hebben ontdekt.:-)

Ik ben een beetje een leek, dus mogelijk klopt mijn analyse niet zo :-)

Verdere criteria:
hoeft niet veel vervoert te worden
liever snellere componenten, dan goede behuizing
geen merkvoorkeur
geen hele grote harde schijf nodig (externe opslag is goede optie evt)
evt gemakkelijk te upgraden van werkgeheugen en harde schijf uitbreiding ssd. Vervanging naar SSD
goede helpdesk is fijn bij problemen
een uitbreiding van de garantie is ook handig
usb3

Via Pricewatch had ik zelf de 2 volgende opties gevonden:
pricewatch: Asus PU551LA-XO201H
Is dit iets?
Heeft een ssd, slechts een i3 processor.
leverancier Alternate zit vlakbij
is op het dvd plekje gemakkelijk een ssd te plaatsen later?

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C600JBMH)
heeft een snelle I5 processor
oude harde schijf, wel 7200 rpm (wel veel geluid?). Hoe gemakkelijk is later deze te vervangen door een SSD? En qua herinstallatie met software? moeilijke operatie?

Dit zijn een beetje mijn ideeen. Wat vinden jullie? Of weten jullie een mooie andere optie die ik over het hoofd heb gezien?

Bedankt voor jullie tips en inzichten!

greetz,

Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
ASUS N551JK-CN157H nu bij mediamarkt. 660 euro. i7 processor en in de optical drive bay kan eventueel een ssd :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip:-). ik ga hem checken. Mediamarkt zit om de hoek.
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:55:
ASUS N551JK-CN157H nu bij mediamarkt. 660 euro. i7 processor en in de optical drive bay kan eventueel een ssd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Bij mijn mediamarkt hadden ze hem niet in store, online is ie in ieder geval uitverkocht. Zag dat zeer veel tweakers hem hadden gekochten in het mm aanbiedingen topic. good luck!

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmm ik ga mn best doen☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee in de winkel in dordrecht hebben ze hem ook niet😡☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142965

Mm heeft nog wel twee andere N551 modellen
ASUS N551JQ-CN020H
ASUS N551JK-CN047H

Ik kan die in pricwewatch weer niet vinden. De JQ heeft een andere grafische kaart (GTX845M) de N551JK-CN047H heeft een 24 Gb SSD caching disk. Beide zijn eitsje duurder (€ 826) maar dat vind ik niet onoverkomelijk op zich.

Mijn vraag is, hebben deze uitvoeringen ook een mat IPS scherm, en kan ik hier ook makkelijk de HD vervangen door een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben net terug uit mediamarkt. zag duurdere versies staan. 1 met 1tb harde schijf en volgens mij ook 1 met een 8gb ssd erbij. en ik geloof dat ze een mat scherm hadden. Maar ik heb er niet echt op gelet omdat ik die extra euros voor een harde schijf die er uiteindelijk toch uit gaat een beetje zonde vind.
Pagina: 1