Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is biedt de beste bescherming voor een smartphone.
Dit gaat gewoon om het algemeen welk type hoesje de beste bescherming biedt.
Is dat een flipcover of een gewone cover met screenprotector?
En welk soort; hardcase, TPU?

Er zijn namelijk zoveel soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie! :)

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 07:33
De beste bescherming is geen smartphone kopen :p.
Het ligt eigenlijk maar net aan welke smartphone je hebt.
De Sony xperia z3 compact heeft bijvoorbeeld stootrandjes die een gedeelte van de klap al opvangen.
Het beste blijft een hard case met flip en screenprotector.
Natuur zitten op sommige ook al speciaal glas zoals gorilla glass maar je kan zelf ook een extra glas eroverheen leggen. Volgens mij was de naam van het bedrijf panzerglass.
(http://www.panzerglass.eu/)

[ Voor 3% gewijzigd door Redesign1 op 28-01-2015 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe goed werkt zo'n screenprotector nou echt?
En heb je ervaring met dit merk screenprotector?
(En waar kan je hem kopen (in NL)?)

En wat is beter: hard case (zonder flip) of TPU (zonder flip).
Want voor de Moto G kon ik geen hard case met flip vinden en de originele flip case scheen juist niet heel goed te beschermen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 18:50 ]

• Redesign1
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:35:
Hoe goed werkt zo'n screenprotector nou echt?
http://www.howtogeek.com/...-need-a-screen-protector/
Zelf heb ik ook een moto G (2013) en ik gebruik geen screen protector omdat ik de flip-case heb en er standaard al gorilla glass op zit. Ik heb maar 1 kras op het scherm en die is klein en valt bijna niet op.
En heb je ervaring met dit merk screenprotector?
http://androidworld.nl/nieuws/panzerglass-screenprotector/
Nee ik heb geen ervaring maar Androidworld wel.
(En waar kan je hem kopen (in NL)?)
"Contact us for information on nearest dealer."
http://www.panzerglass.eu/uk/buy-one/
Ik denk dat je even moet gaan mailen.
En wat is beter: hard case (zonder flip) of TPU (zonder flip).
Geen idee ik denk dat het aan je smaak ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bevalt die flip case?
Want ik las dat de flipcase:
1. Niet goed beschermt tegen stoten.
2. Verschuift (in je broekzak) waardoor de telefoon aanspringt en batterij slurpt.
3. Het kompas ontregelt.

Heb je hier zelf ervaring mee of is het naar jouw mening wel een goed hoesje?

• Redesign1
1 Ik laat het niet vallen en gooi het alleen op de bank :o.
De enige keer dat ik hem heb laten vallen was vanaf 2 meter hoog op een grond bedekt met zeil.
2 Mwah het verschuiven heb ik geen last van ik vind het met de gebolde achterkant naar buiten toe wel lekker zitten.
3 Ja dit klopt (net getest) maar dat is alleen als je de magnetische flap die normaal op je scherm zit tegen de achterkant aandrukt. Die magneet zorgt ervoor dat je telefoon uit slaaptstand komt op het moment wanner je die flap weghaalt. Ik heb in de anderhalf jaar dat ik deze telefoon heb nog nooit het kompas gebruik en zal het ook niet snel gebruiken ik zie het nut er van niet in.

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:10
Zou er veel verschil zijn tss dat 'Panzerglass', en de gewone, goedkopere screenprotectors, op basis van 'tempererd-glass'. Panzerglass gebruikt ook dat 'tempered glass', maar wat rechtvaardigt de meerkost?

Ik heb bvb voor mij Galaxy S4 een 'Mocolo Premium Tempered Glasspanel' gekocht (moet 'm wel nog monteren ), voor iets van een €10. Die van Panzerglass kost dubbel zo veel (is wel iets dikker, 0.4 mm tov 0.33 mm), maar ik kan niet geloven dat '2 x zo duur' = '2 x zo goed' ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dvraemdo op 29-01-2015 14:13 ]

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:18
Heb nog nooit een hoesje gehad.
Telefoon vaak bij sleutels, soms ook laten vallen ene keer harder dan de andere keer.

De randen zijn ingedeukt, glas is nog nooit beschadigd geweest.

Koop een stevige telefoon -> HTC -> Minder zorgen

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou een TCU + screenprotector niet beter/even goed zijn als een flip case!?
Joostje123 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:10:
Heb nog nooit een hoesje gehad.
Telefoon vaak bij sleutels, soms ook laten vallen ene keer harder dan de andere keer.

De randen zijn ingedeukt, glas is nog nooit beschadigd geweest.

Koop een stevige telefoon -> HTC -> Minder zorgen
Een Moto G is toch een best degelijke telefoon?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 16:20 ]

• dvraemdo
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:49:
Maar zou een TCU + screenprotector niet beter/even goed zijn als een flip case!?
Hangt er natuurlijk een beetje van af van welk type van case/flipcover/screenprotector je gebruikt... Ik heb voor mijn Galaxy S4 zelf de beslissing genomen voor screenprotector (tempered glass) + backcover ipv flipcover omwille van volgende redenen:
  • de zijkanten zijn hierbij beter beschermd dan bij een flipcover (dan heb ik het wel over de originele Samsung flipcover). Gezien die bij mijn SGS4 van dat 'namaak chroom over plastic' zijn, wil ik die dus ook zeker beschermd zien, want anders komt binnen de kortste keren het plastic door dat chroom piepen ;)
  • zoals al hierboven ook al door iemand aangehaald: het kompas wordt beïnvloed door het magneetje in de flipcover. Misschien op zich van geen enkel belang, maar voor mij was dat toch wel een reden.
  • ik gebruik mijn smartphone ook als navigatie in de auto. Ik weet niet goed of een flipcover dan wel handig is om toestel in een houder te bevestigen (zal wsch wel kunnen, maar ik heb toch het zekere voor het onzekere genomen).
  • een flipcover beschermt het scherm idd wel, maar wat als er vuildeeltjes, zand,... in het viltlaagje geraken? Dat zal op den duur toch ook wel krasjes kunnen geven op je scherm? Dus screenprotector zou hier evengoed niet slecht zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Waar verkopen ze goede screenprotectors die niet te duur zijn (max. €10)?

• dvraemdo
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:32:
Waar verkopen ze goede screenprotectors die niet te duur zijn (max. €10)?
eBay, Amazon(.de),... misschien eens proberen? Ik heb die van mij voor €10 gekocht op Amazon.de (en dan ook nog een backcover voor een €8). Maar er is wel meer dan genoeg keuze genoeg in andere shops ook, denk ik (en wsch goedkoper). Dat 'Panzerglass' is trouwens ook op Amazon.de te koop, zie ik nu...

[ Voor 7% gewijzigd door dvraemdo op 29-01-2015 16:43 ]

Pagina: 1