Hallo,
Ik ben redelijk nieuw in de wereld van camera's en lenzen dus ik dacht, wellicht zit hier de kennis die ik zoek
Met de btw actie bij de Mediamarkt wordt het wel erg aantrekkelijk om mijn tochal bijna versteende Olympus e410 te upgrade naar een camera met wat meer mogelijkheden en wat hogere kwaliteit. De afgelopen dagen heb ik veel webshops, filmpjes, reviews etc bekeken en ik ben min of meer tot de conclusie gekomen dat deze camera's het beste liggen voor mijn budget (liefst minder dan 500 euro). nu zijn deze beide camera's met een standaard 18-55mm kitlensje te krijgen voor ongeveer 400 euro, er is natuurlijk toch een beetje een drempel om een sony te kopen, klein cameratje, geen flitser, dure lenzen. Maar aan de andere kant heeft die een snellere burst, autofocus en is het natuurlijk een handig klein dingetje.
Mijn vraag voor jullie dus:
Heeft iemand een suggestie waarom wel of juist niet een van beide van deze camera's te kopen? En is de 18-105 kitlens (D5200) ipv de 18-55 het prijsverschil (+/- 140 euro) waard? Waar ik me op wil focussen is vooral natuur fotografie (hoge kwaliteit, wellicht met een groothoek) en wellicht later nog wildlife er bij.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben redelijk nieuw in de wereld van camera's en lenzen dus ik dacht, wellicht zit hier de kennis die ik zoek
Mijn vraag voor jullie dus:
Heeft iemand een suggestie waarom wel of juist niet een van beide van deze camera's te kopen? En is de 18-105 kitlens (D5200) ipv de 18-55 het prijsverschil (+/- 140 euro) waard? Waar ik me op wil focussen is vooral natuur fotografie (hoge kwaliteit, wellicht met een groothoek) en wellicht later nog wildlife er bij.
Alvast bedankt voor de hulp!
What you see is always what you get.