Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pascallozz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11-2022
Hey mensen,

Ook ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv, zeker nu die btw dagen van de mediamarkt zijn is dit een mooi moment. Ik heb nu een Panasonic Vierra 42" plasma HD ready (denk dat hij nu zon jaar of 6 oud is als niet ouder) en ondanks hij het goed doet, heb ik toch het idee dat ik met name dat ik met gamen toch het een en ander mis. Het kan beter en strakker.

Ik ben zelf wel een redelijke hardcore gamer, en ik speel heel veel online en in competitie verband. (BF4, GTA5 en straks hardline.) Dus input lag is voor mij zeker belangrijk.

Ik ben altijd een grote fan geweest van samsung (alleen van hun tv's, de rest vind ik niet echt wat :P ben meer een apple fan boy ;) ), maar dat is meer omdat het er erg mooi uitzag. En ik had lange tijd de samsung 7500 series op het oog en dan de 55".

Maar heb me er is een beetje in verdiept en merk eigenlijk dat in mijn geval Samsung niet the way to go is. Ik zie veel de naam van Sony voorbij komen.

Wat voor mij wel/niet belangrijk is

niet:
- 3d geef ik niks om, tis een keer leuk om te kijken. Maar ik mis het nu niet en straks ook niet.
- smart tv is leuk om ff mee te spelen maar boeit me ook niet. Werk zelf in de it en heb genoeg andere middelen om films en dingen af te spelen.
- geluid maakt me ook niet echt uit. Heb een mega surround set staan.
- liefst geen dubbele poten maar, 1 enkele in het midden (vanwege tv meubel)

Wel:
50 of 55 inch
lage inputlag
nice design
liefst hele dunne rand
- cam mag maar totaal niet noodzakelijk.

Wat is je budget?
rond de 1000,- maar als ik voor 200,- extra een stuk betere kan krijgen is dat ook goed.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen, films kijken en formule 1

waar ik een beetje naar zat te kijken is 55 inch van Sony dacht de w815 uit mn hoofd. Maar ik weet nu niet of ik beter naar de 900 series kan gaan kijken

wat is jullie advies hier in?

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Toptoestel kopen van de vorige generatie (0,5 of 1 jaar oud tops)
Heb ik twee jaar terug ook gedaan en heb de top LedTv van Panasonic gekocht. Geen seconde gebruik gemaakt van de smart handel, en nog geen enkel 3D beeld bekeken. Maar ben er zeer zeer content mee.

Loop eens een MM of BCC binnen om te kijken wat je mooie schermen vind, en ga dan neuzen in koopjeskelders.

Beste bang for buck imo.

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
De W800B-serie van Sony is dan inderdaad de beste keuze. Deze krijgt veel betere reviews dan de W950B-serie waar een IPS LCD-paneel van LG in zit.

De verschillende 55" modellen zijn:
KDL-55W805B: Motionflow XR 400 Hz / zwart
KDL-55W815B: Motionflow XR 600 Hz / zilver
KDL-55W828B: Motionflow XR 800 Hz / zwart
KDL-55W829B: Motionflow XR 800 Hz / zwart
Deze hebben allemaal hetzelfde LCD-paneel. De modellen met een hogere Motionflow XR refresh rate hebben een betere backlight scanning. Wie momenteel een KDL-55W805B bestelt bij Hificorner.nl krijgt gratis een upgrade naar de KDL-55W829B.

[ Voor 8% gewijzigd door Apollo89 op 28-01-2015 16:45 ]

• pascallozz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11-2022
het gaming aspect is voor mij belangrijk hierin. ik heb zelf een ps4. En wat ik een beetje overal lees, is dat in mijn geval Sony het merk is om voor te gaan. Hoewel ik wel te spreken ben over mijn huidige Panasonic.

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
De Sony BRAVIA's hebben de laagste input lags en zijn dus uitermate geschikt voor gaming. Wat zou je ook anders verwachten van de maker van de PlayStation? ;)