Toon posts:

Wat is de beste Pentium 4 koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend een Pentium 4 1,4Ghz gekocht.

De processor wordt 60 graden na een paar uurtjes full load ( }:O ). Dit vind ik te veel. Ben nu op zoek naar een andere koeler voor op mijn P4 (nu de standaard Intel koeler).

Weet iemand wat een goeie koeler is, en waar ik die eventueel kan kopen?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Volgens mij is de indigo orb wel goed. (tot 2Ghz) iig te koop bij MTI.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:17
de utfs is wel goed....

if broken it is, fix it you should

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als je ECHT SPULLEKE wil hebben dan moet je de Swiftech MC462-P4 met Delta AFB-80HP fan hebben. Te verkrijgen bij http://www.oc-shop.nl

Die-hard Brexiteer

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
FOP38, WBK38, CAK38 moetik doorgaan?

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 17:00 schreef BeyondHorizon het volgende:
Als je ECHT SPULLEKE wil hebben dan moet je de Swiftech MC462-P4 met Delta AFB-80HP fan hebben. Te verkrijgen bij http://www.oc-shop.nl
Dit is een van de allerbeste luchtkoelers voor de Thunderbird (zoniet DE beste), en gezien de geringe hoeveelheid P IV koelers, zal dit wel de allerbeste P IV koeler zijn.
(schijnt wel veel geluid te maken)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 17:22 schreef Alain het volgende:

[..]

Dit is een van de allerbeste luchtkoelers voor de Thunderbird (zoniet DE beste), en gezien de geringe hoeveelheid P IV koelers, zal dit wel de allerbeste P IV koeler zijn.
(schijnt wel veel geluid te maken)
Kijk, hier heb ik iets aan. Deze valt zeker te overwegen. En inderdaad, er zijn zeer weing P4 koelers.

Wat dat geluid betreft, dat is denk ik geen probleem tussen die case-koelers en HD-koelers. Maken toch al genoeg "lawaai" ;)

Verwijderd

Tja, als je de beste P4 koeler wil, zit je gewoon vast aan die Swiftech, want veel andere keus is er zowiezo niet. Het enige wat beter koelt zijn waterkoeling of water-peltierkoeling installaties.

Je kan hem met 80mm HP en MP fan krijgen. HP koelt beter, maar maakt meer geluid. MP is iets minder koel, maar wel minder luidruchtig. Zoals BeyondHorizon zei te koop bij http://www.oc-shop.nl/ , voor 212 piek met MP fan en 242 piek met HP fan.

Verwijderd

De swiftech is idd de beste P4 koeler. De Indigo Orb is overigens ook wel goed, maar die Swiftech is nog veel en veel beter. Idd verkrijgbaar bij OC-Shop en eee.pc-cooling.de (kun je hem met 4 verschillende fans kopen, met oa eentje van 22dba)

Verwijderd

BTW: hoe is die TH7-RAID?? (ik ga er misschien ook eentjuh kopen)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 18:59 schreef iefje het volgende:
BTW: hoe is die TH7-RAID?? (ik ga er misschien ook eentjuh kopen)
Ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Zat eerst te twijfelen tussen de Asus en de Abit. Het feit dat er een Raid controller :9~ op de Abit zit gaf de doorslag, en dit is zeker geen slechte keus geweest.

Hij loopt ook nog steeds zeer stabiel, nog geen blauwe schermen gehad in Windows ME, en heb hem nu dan ook al 5 dagen continu aanstaan met een }:O te grazen.

Ik raad hem in ieder geval aan boven Asus en MSI. (Ondanks dat ik Asus freak ben)

• KingNothing
Je weet pas echt wat je hebt als je hem overklokt ;)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 20:34 schreef BeyondHorizon het volgende:
Je weet pas echt wat je hebt als je hem overklokt ;)
Dat overklokken probeer ik nu nog niet. Aangezien hij nu veel te warm wordt.

Zodra ik een nieuwe koeler heb (Waarschijlijk wordt het de Swiftech MC462-P4 met Delta AFB-80HP fan) ga ik hem inderdaad overklokken. Volgens een review op T.net moet 1,7Ghz geen probleem zijn. >:)

Verwijderd

Ik heb op mijn 1,5 de orgineel bijgeleverde cooler staan. Geen problemen met warmte.

• KingNothing
Op Thursday 14 June 2001 22:04 schreef EnygmA het volgende:

[..]

Dat overklokken probeer ik nu nog niet. Aangezien hij nu veel te warm wordt.

Zodra ik een nieuwe koeler heb (Waarschijlijk wordt het de Swiftech MC462-P4 met Delta AFB-80HP fan) ga ik hem inderdaad overklokken. Volgens een review op T.net moet 1,7Ghz geen probleem zijn. >:)
Die kans is inderdaad groot dat je 1700MHz gaat halen, vooral met zo een goede koeler. Laat het ff weten hoever dat je komt met overklokken! :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Je haalt wel de 2Ghz hoor.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

[b]Op Thursday 14 June 2001 17:28
Wat dat geluid betreft, dat is denk ik geen probleem tussen die case-koelers en HD-koelers. Maken toch al genoeg "lawaai" ;)
grapjas
dit is de luidste 80mm fan
Pagina: 1