Welke hdd's voor Synology DS214play?

Pagina: 1
Acties:

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 12:56
Ik zoek een?
Ik zoek 2 HDD's van 1 of 2 tB per stuk voor een Synology DS214play NAS

Wat is je budget?
Niet echt een budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merkvoorkeuren.
De schijven moeten wel stil en snel zijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de NAS m.n. gaan gebruiken voor het streamen van films e.d. Ook is het een backup voor foto's, muziek en andere docs

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Inkoppertje, welke heb je zelf al gevonden?

• twapee12
Inderdaad een inkoppertje. Ik weet het. Maar ik vindt het moeilijk te beoordelen welke onderdelen van een hdd bijdragen aan het snel kunnen streamen van films e.d. Is dat b.v. de leessnelheid, de rotatiesnelheid, de interne cache, de read-seek time. Vandaar dat ik zelf nog geen keuze heb gemaakt. :?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

WD Red schijven zijn populair. WD green kan ook.

Ik heb zelf 2 3TB WD red schijven in mijn DS213+ zitten, werkt uitstekend.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• twapee12
@r!k schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:58:
WD Red schijven zijn populair. WD green kan ook.

Ik heb zelf 2 3TB WD red schijven in mijn DS213+ zitten, werkt uitstekend.
Kun je me vertellen waar 'red' en 'green' voor staan. Ben een beetje een leek :? :-(

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Beetje eigen inzet mag wel hè, zie hier.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
voorrruittttt, de red's zijn speciaal voor nas'en gemaakt. ze hebben een aangepaste firmware die iets met accestimes doet om een raid array heel te houden. synology ondersteunt ook de greens die een onaangepaste firmware hebben en als consument desktop schijf is bedoeld. maar die werken in principe ook prima.

even de vraag op google stellen en je was erachter gekomen. vragen die je daaruit krijgt kun je stellen en dat je op x en site y hebt gezocht. wat eerder ook gemeld werdt is een beetje inzet tonen. dat is voor andere lezers ook prettig en houden we de toppic's op niveau!

maar de beperking voor de snelheid zit eerder in de netwerkkaart van de nas dan de schijven.

Kun je me vertellen waar 'red' en 'green' voor staan. Ben een beetje een leek :? :-(

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

En met zowel red als green kun je (even ervan uitgaande dat je een goed werkend gigabit netwerk hebt liggen thuis) met gemakt twee full hd streams tegelijkertijd draaien.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16
twapee12 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:01:
[...]

weer in inkopper.

RED = ROOD

GREEN = GROEN

maar tot zo ver wist je het denk ik wel.

greens kan je gebruiken in een nas. maar dan zou ik wel de firmware aanpassen als je iedere avond wil gaan streamen. gebruik je hem 1 keer per gaat het prima.

http://www.pugetsystems.c...n-vs-Red-Hard-Drives-602/

voornamelijk de Head parking delay van 8 seconden is een probleem als je hem als stream disk gaat gebruiken.

Head parking delay wil zeggen dat na 8 seconden hij terug gaat naar zijn "parkeer" plaats. En als nodig er weer af. Dit kan een hdd maar een x aantal keer doen voor hij kapot gaat. als je streamt zal hij non stop bezig zijn met "parkeren" tenzij je de firmware aanpast en hem ook op 300 second zet(zoals bij de red).

• twapee12
loki504 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:25:

greens kan je gebruiken in een nas. maar dan zou ik wel de firmware aanpassen als je iedere avond wil gaan streamen. gebruik je hem 1 keer per gaat het prima.

http://www.pugetsystems.c...n-vs-Red-Hard-Drives-602/

voornamelijk de Head parking delay van 8 seconden is een probleem als je hem als stream disk gaat gebruiken.

Head parking delay wil zeggen dat na 8 seconden hij terug gaat naar zijn "parkeer" plaats. En als nodig er weer af. Dit kan een hdd maar een x aantal keer doen voor hij kapot gaat. als je streamt zal hij non stop bezig zijn met "parkeren" tenzij je de firmware aanpast en hem ook op 300 second zet(zoals bij de red).
Goeie tip. De NAS zal inderdaad veel gebruikt worden voor het opslaan en streamen van films.
Ik zat nog even verder te kijken naar een vergelijk tussen de WD Red 2TB en de Seagate Barracuda 2TB op de site van Hardware info.net (sorry ;w ). In dat vergelijk komt de Seagate er goed uit en de prijs is ook nog eens lager. Over de Head parking delay van de Seagate kan ik niets vinden. Iemand een idee of deze hdd ook geschikt is voor een NAS?

Verder las ik op het Freenas forum dat er problemen waren met de WD Red m.b.t. agressive head parking. Volgens het forum schijnt dit probleem opgelost te zijn, maar weet iemand of dat ook daadwerkelijk zo is. Staat head parking tijd b.v. vermeldt op de verpakking?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Nee staat niet op de verpakking. Hdd's worden vaak in een antistatisch zakje geleverd. Seagate Barracuda 2TB zegt nog niks. Zijn verschillende uitvoeringen van. Dat is ongeveer hetzelfde als een BMW 320.

https://www.synology.com/...ompatibility/hd/DS214play
Daar kun je de ondersteunde hdd's vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door .Maarten op 28-01-2015 17:13 ]

• twapee12
Allemaal hartelijk dank voor jullie info. _/-\o_ _/-\o_
Ik heb besloten om voor de Asustor 5002 te gaan met 2 WD reds van elk 3Tb. Kan ik weer even verder. Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1