Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexej42
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-01 10:20
Hey Iedereen,

Ik wil binnekort voor klein geld een redelijke smartphone halen. Sowieso niet meer dan 200 euro liever zelfs rond de 140 of 150. En voor het geld natuurlijk de beste kwaliteit die je voor dit kapitaal kunt aanschaffen. Heb zelf ook al wat onderzoek gedaan en vond 2 hele mooie dingetjes: De Acer E3 plus en de Honor 3c.
Nou vroeg ik me af of er nog andere ideeen zijn voor een evt. betere aankoop.Ik neig op dit moment meer naar de acer, maar vertel me ff wat jullie ervan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:54
Niet iedereen is even groot fan van Windows Phone, maar wat mij betreft bij zo'n budget een instant-win voor een Lumia. En dan een 630 of iets dergelijks als het goedkoper moet en een 730/735 als je die 200 euro toch uit wil geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33
De Moto G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06
Inderdaad. Een Windows Phone is eigenlijk gewoon een instant winner. Je krijgt best veel hardware voor weinig geld.
Android is meestal toch traag voor die bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Ik zou ook voor een Windows Phone gaan, werken beter dan een lowend Android, en zijn goedkoop te krijgen. Mijn oude Samsung Ativ S werkt na jaren nog altijd sneller dan mijn Moto G 4G na een half jaar gebruik. Android vertraagd toch altijd weer na verloop van tijd. Dat probleem zie ik met WP niet.

Wat vind je eigenlijk zo mooi aan die 2 Android toestellen, ik zie weinig speciaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexej42
Voor de prijs hebben allebei de toestellen die ik heb geplaatst redelijk goeie specs die ik ergens anders voor die prijs niet heb gevonden. Ik heb net ff naar de nokia lumia 800 gekeken van 200 eu en zijn processor mag dan 0.2GHZ meer hebben dan bijvoorbeeld de acer, maar hij heeft 4 keer zo weinig geheugen. En dan betall je lekker 60 euro meer... hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:38
De specificaties kun je onmogelijk vergelijken als je vergelijkt tussen Android en WP.. Ga bijvoorbeeld naar de Mediamarkt en probeer eens een WP telefoon, dan zul je zien dat, al zijn de specificaties minder op papier, Windows Phone veel beter draait!

WP is zoals gezegd een instant win in dit budget, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 19:46
Waarom niet de Lumia 520/530 of 620/630. De lumia 800 is al oud en geen 200 euro meer waard en wordt niet geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33
Arunia schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:28:
Inderdaad. Een Windows Phone is eigenlijk gewoon een instant winner. Je krijgt best veel hardware voor weinig geld.
Android is meestal toch traag voor die bedragen.
De Lumia's zijn fantastisch (ik heb een 520 gehad) maar de appstore van Microsoft is wel heel erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Mwoa, als je geen al te exotische apps gebruikt is dat geen probleem. Het meeste "grote" spul is wel aanwezig (denk aan bank-apps whatsapp etc). Het hangt er een beetje vanaf wat je met je telefoon doet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexej42
Gewoon dagelijks gebruik.. Ik reis rond de 2.5 uur per dag en had een mp3 speler nodig, maar om 100 euro voor een mp3 te betalen terwijl je ook een hele nieuwe telefoon kan kopen die net zo duur kan zijn... Voor de rest is alles wel mooi meegenomen, zolang ik me er maar zo min mogelijk aan hinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
voor zo'n bedrag zou ik liever een lumia 535 halen en wil je een betere processor en scherm zal ik voor de 630 gaan of 635 die heeft 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Cyphax

Moderator LNX
TheBoef schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:07:
Waarom niet de Lumia 520/530 of 620/630. De lumia 800 is al oud en geen 200 euro meer waard en wordt niet geupdate.
Ik heb zowel een Lumia 630 als een Moto G (2013, 4G). Die Moto G kost een paar tientjes meer, maar dat krijg je ook wel terug vind ik. Niet dat die 630 een slechte telefoon is (ik vind het een prima telefoon), maar hij legt het op de meeste punten af tegen de Moto G. Ik vind de Moto G mooier, het scherm is scherper (PPI is bij de Moto G hoger en dat kan je wel zien, zonder dat het bij de Lumia stoort verder), de Moto G heeft een flitser en een notificatieled dat je mist op de Lumia 630 en de "feel" van het toestel is bij Moto G ook wat luxer. De standby-tijd van de Lumia is dan wel weer enorm goed.

Als je zou willen kiezen tussen die twee of de Moto G en een vergelijkbare Windows Phone, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de Moto G maar ik zou de Lumia bepaald geen miskoop willen noemen. Da's wel echt veel bang for your buck. Als je Android niet zo fijn vindt als Windows Phone, dan hoef je die Lumia's niet links te laten liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 28-01-2015 17:07 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Cyphax schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:06:
[...]

Ik heb zowel een Lumia 630 als een Moto G (2013, 4G). Die Moto G kost een paar tientjes meer, maar dat krijg je ook wel terug vind ik. Niet dat die 630 een slechte telefoon is (ik vind het een prima telefoon), maar hij legt het op de meeste punten af tegen de Moto G. Ik vind de Moto G mooier, het scherm is scherper (PPI is bij de Moto G hoger en dat kan je wel zien, zonder dat het bij de Lumia stoort verder), de Moto G heeft een flitser en een notificatieled dat je mist op de Lumia 630 en de "feel" van het toestel is bij Moto G ook wat luxer. De standby-tijd van de Lumia is dan wel weer enorm goed.

Als je zou willen kiezen tussen die twee of de Moto G en een vergelijkbare Windows Phone, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar de Moto G maar ik zou de Lumia bepaald geen miskoop willen noemen. Da's wel echt veel bang for your buck. Als je Android niet zo fijn vindt als Windows Phone, dan hoef je die Lumia's niet links te laten liggen.
Beste advies wat je gaat krijgen. (onderbouwde argumentatie van een ervaringsdeskundige van 2 erg interessante telefoons in jouw segment)
Ikzelf zou ook de moto G en lumia 535/635 aanraden afhankelijk van je smaak. Of is er nog een leuke BB voor bodemprijzen?

Ik raad je aan om hem deze week nog te kopen ivm de btw weg ermee weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Als het zo goedkoop mogelijk moet, de lumia 630 kost maar 81€ op dit moment bij BCC. De moto G is 150€ op het moment, dus niet echt te vergelijken met elkaar.
Motorola heeft inderdaad een beter scherm en een flitser. De camera is verder voor beide 5MP De nokia daarentegen heeft gratis offline navigatie, betere accu en kost bijna 70€ minder op het moment.
Een afweging dat de TS zelf maar moet maken denk ik. Denk dat beide een prima toestel zijn, denk dat de keuze moet afhangen van of je windows phone wilt of dat je android wilt. Maar in dit segement denk ik dat android al snel langzaam aan kan voelen.

[ Voor 6% gewijzigd door shenr op 28-01-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Cyphax

Moderator LNX
81 euro? Wauw. Ik heb 'm voor 130 euro gekocht, in juli geloof ik. 81 euro is heel veel waar voor je geld. :)
Wel even de 4g (het gebrek aan) in de gaten houden.

Die offline navigatie is overigens super. Kan op Android met OsmAnd op zich ook maar of die net zo fijn is als Here Maps weet ik niet. Auto heeft ingebouwde navigatie :)

[ Voor 34% gewijzigd door Cyphax op 28-01-2015 18:46 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ibuygou.com/p-...z-wcdma-version-6076.html

Die? Dezelfde specificaties als de Moto G, maar ik vind de killer feature in dit geval de software die gewoon awesome is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:47
rscheper schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:03:
De specificaties kun je onmogelijk vergelijken als je vergelijkt tussen Android en WP..
Want een mp3 of foto op een Windows phone neemt maar de helft van het geheugen in?

Ik geloof best dat over het algemeen een Windows Phone prettiger werkt in dit segment dan een Android telefoon, maar er zijn ook wel use-cases waarbij je toch liever een budget-Android zou willen.
Alexej42 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:22:
Hey Iedereen,

Ik wil binnekort voor klein geld een redelijke smartphone halen. Sowieso niet meer dan 200 euro liever zelfs rond de 140 of 150. En voor het geld natuurlijk de beste kwaliteit die je voor dit kapitaal kunt aanschaffen. Heb zelf ook al wat onderzoek gedaan en vond 2 hele mooie dingetjes: De Acer E3 plus en de Honor 3c.
Nou vroeg ik me af of er nog andere ideeen zijn voor een evt. betere aankoop.Ik neig op dit moment meer naar de acer, maar vertel me ff wat jullie ervan vinden. :)
Gaat dit je eerste smartphone worden? Wat ben je ermee van plan? Alleen Whatsappen, of wil je er ook op kunnen gamen bijvoorbeeld?

In principe lijken beide toestellen die je aandraagt mij prima toestellen, ik zou zelf voor de Honor kiezen, aangezien Huawei hard aan de weg timmert, en waarschijnlijk meer werk van after-sales zal maken om een goede reputatie op te bouwen. Wel hebben beide toestellen een oude Android versie, 4.4 is al een stuk meer up-to-date, 5.0 is de nieuwste. Wellicht dat dit ook een alternatief is?
pricewatch: Acer Liquid E700 (2GB ram/16GB opslag) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk16420 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Want een mp3 of foto op een Windows phone neemt maar de helft van het geheugen in?

Ik geloof best dat over het algemeen een Windows Phone prettiger werkt in dit segment dan een Android telefoon, maar er zijn ook wel use-cases waarbij je toch liever een budget-Android zou willen.
WP draait wat soepeler op gelijkmatige specs dan Android, maar zeker niet sneller ( ja, ik heb er ervaring mee) en Android is al jaren niet meer traag op low-end hardware. De Moto G is gewoon echt snel. Daarbij hangt de smoothness van Android ook nog af van de ROM die je gebruikt. Ik zie persoonlijk geen leven in WP.
shenr schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:25:
Als het zo goedkoop mogelijk moet, de lumia 630 kost maar 81€ op dit moment bij BCC. De moto G is 150€ op het moment, dus niet echt te vergelijken met elkaar.
Motorola heeft inderdaad een beter scherm en een flitser. De camera is verder voor beide 5MP De nokia daarentegen heeft gratis offline navigatie, betere accu en kost bijna 70€ minder op het moment.
Een afweging dat de TS zelf maar moet maken denk ik. Denk dat beide een prima toestel zijn, denk dat de keuze moet afhangen van of je windows phone wilt of dat je android wilt. Maar in dit segement denk ik dat android al snel langzaam aan kan voelen.
Voor gratis offline navigatie gebruiken we op Android natuurlijk Nokia Here :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:37

deepvreezo

Redacteur
Als je voor Android gaat, neem dan zeker de Moto G. Die krijgt updates, bij andere merken is dat toch wat twijfelachtiger. Pas wel op dat je niet per ongeluk de oudste Moto G neemt, maar de 4G of 2014-versie. De oude heeft geen microSD-slot.
In de categorie Windows Phone is de 635 voor de prijs aantrekkelijk, maar niet gelijkwaardig aan de Moto G qua specificaties. De 735 is dan weer duurder dan de Moto G, maar camera en scherm zijn (iets) beter; daarnaast is de 735 wat mooier qua bouw/afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:44:
81 euro? Wauw. Ik heb 'm voor 130 euro gekocht, in juli geloof ik. 81 euro is heel veel waar voor je geld. :)
Wel even de 4g (het gebrek aan) in de gaten houden.

Die offline navigatie is overigens super. Kan op Android met OsmAnd op zich ook maar of die net zo fijn is als Here Maps weet ik niet. Auto heeft ingebouwde navigatie :)
Android heeft tegenwoordig ook Nokia Here Maps met offline functionaliteit :).

Qua Android zou ik kijken zeker nu met de MM BTW dagen naar de Moto G 2014 en Samsung S3 Neo (20eu cashback via Samsung). Beide toestellen kosten nu rond de 150 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
met de MM btw actie betaal je vandaag voor de lumia 635 precies 115,60.
Pagina: 1