Ik heb een vreemd probleem bij een nieuw design waar ik aan werk. Ik heb een simpele "back to top" knop die rechts onder fixed staat (eentje zoals Tweakers ook heeft). Maar op mijn telefoon is hij "laggy", d.w.z hij schokt wat. Alsof hij moeite heeft om telkens opnieuw z'n positie te bepalen. Ik dacht eerst dat het aan m'n telefoon of browser lag (Lumia 920, IE Mobile), maar de back-to-top van Tweakers.net werkt er wel smooth op.
Ik heb naar de broncode van tweakers gekeken, en dat lijkt me een gewone position fixed te zijn. De belangrijke CSS van mijn knop:
Een voorbeeld vind je hier (wip, maar feedback is desalniettemin welkom).
Ik heb enkel getest op mijn smartphone, dus kan niet zeggen hoe het op Android/iOS is. Kunnen mensen met zo'n apparaat me ook even laten weten of het probleem bij hen ook voorkomt? (Voor testdoeleinden heb ik m'n JS file niet geladen, dus de back-to-top werkt waarschijnlijk niet zoals verwacht. Het gaat 'em dan ook om de weergave ervan en niet diens functionaliteit.)
Ik heb naar de broncode van tweakers gekeken, en dat lijkt me een gewone position fixed te zijn. De belangrijke CSS van mijn knop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| position: fixed; right: 12px; bottom: 12px; padding: 8px; background: rgba(68,68,68,0.88); color: white; z-index: 100; transform: translateZ(0); /* geprobeerd om hardware accel te triggeren, geen baat */ |
Een voorbeeld vind je hier (wip, maar feedback is desalniettemin welkom).
Ik heb enkel getest op mijn smartphone, dus kan niet zeggen hoe het op Android/iOS is. Kunnen mensen met zo'n apparaat me ook even laten weten of het probleem bij hen ook voorkomt? (Voor testdoeleinden heb ik m'n JS file niet geladen, dus de back-to-top werkt waarschijnlijk niet zoals verwacht. Het gaat 'em dan ook om de weergave ervan en niet diens functionaliteit.)
[ Voor 7% gewijzigd door BramVroy op 28-01-2015 14:21 ]