Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gmail] Gebruikersnaam Google+ account ontvangt ook mail?

Pagina: 1
Acties:

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:04
Ik heb volgens mij een vreemde situatie, waarbij ik maar niet kan achterhalen wat ik eraan kan doen om zo mail niet meer te ontvangen. Situatie is als volgt.

- Ik heb jaren geleden een gmail account aangemaakt. bijv. r.voorbeeld@gmail.com
- Ik verwacht dat ik een apart google+ account aangemaakt bijv. rvoorbeeld@gmail.com

Wat ik nu moeilijk kan begrijpen is dat ik op mijn mail account met de punt erin ook mail ontvang van het account zonder punt erin. Ik kan ook inloggen met het account zonder punt erin, wat ik vreemd vind want ik kom deze nergens tegen in Google account instellingen.

Vervelende van deze situatie is dat er een persoon allerlei mails laat sturen aan rvoorbeeld@gmail.com en ik deze dus als spam binnen krijg. Buiten het proberen te benaderen van de persoon (heb een naam, nummer en ander mailadres), ben ik benieuwd of ik iets kan instellen waardoor alleen mijn punt account nog mail ontvangt.

LOETKE

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is standaard bij google.. Je kan op iedere plek een . zetten die je wilt, google accepteerd alle variaties.
Zie https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=nl, 1e punt.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 28-01-2015 13:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Geen ervaring met Gmail, maar er zal vast wel een spamfilter opzetten waarin je kan instellen dat alle mail van mailaccount X in de map ongewenst oid komt :)

Fixing things to the breaking point...

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ja, dat kan in filters maar is vrij lastig omdat alle variaties binnen komen als 'to:me'. Pas wanneer je het adres specifiek als alias toevoegd kan je dat gebruiken in je filters.

[ Voor 89% gewijzigd door DukeBox op 28-01-2015 13:44 ]

• RudyL
DukeBox schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:41:
Dat is standaard bij google.. Je kan op iedere plek een . zetten die je wilt, google accepteerd alle variaties.
Zie https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=nl, 1e punt.
Ah oke duidelijk. Dan maar hopen dat ik de persoon die mijn adres misbruikt te pakken kan krijgen.

LOETKE

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

waarschijnlijk gewoon een typefout gemaakt..

• RudyL
DukeBox schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:15:
waarschijnlijk gewoon een typefout gemaakt..
Ik vermoed dat hij een automatisch contact formulier 'vuller' gebruikt waarin mijn mail adres is opgenomen. Anders kan ik mij niet voorstellen dat je elke keer je mail foutief vult. Als hij alleen nou eens zou reageren, kreeg ik niet zijn inloggegevens voor diverse sites binnen, bevestigingen van voorstellingen die hij wil bezoeken en diverse bevestigingen van brochures.

LOETKE

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 21:16
Gewoon alles annuleren wat je annuleren kan, dan gaat er vast wel een lampje branden. Of hij is je aan het trollen, maar lijkt me dat hij dan niet bestelbevestigingen ook naar je laat sturen. Of zijn het vooral vreemde spullen/evenementen/brochures?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Voeg hem toe als alias, maak een filter aan met auto reply en daarna prullenbak en het is jouw probleem niet meer.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:24:
Voeg hem toe als alias, maak een filter aan met auto reply en daarna prullenbak en het is jouw probleem niet meer.
Waarom een autoreply, diezelfde filter de boel als gelezen laten markeren, en verwijderen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Omdat ts schreef:
Dan maar hopen dat ik de persoon die mijn adres misbruikt te pakken kan krijgen.
Dan maak je nog enige kans dat de melding via de verzender bij de juiste persoon komt en deze zijn adres controleert.

Pagina: 1