Nieuwe monitors kopen

Pagina: 1
Acties:

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-01 08:45
Ik zoek een?
Ik zoek 2 monitors.

Wat is je budget?
Het liefst blijf ik onder de 200 per monitor.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil er mee gamen, films kijken browsen etc.

Ik heb zelf al het een en ander rondgekeken en de volgende schermen leken me wel wat:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart€ 207,95€ 207,95
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 145,49€ 145,49
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 163,-€ 163,-
1Samsung S24D590PL Zwart€ 160,04€ 160,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,48

Zoals ik er nu tegen aan kijk ben ik van plan 2x de Samsung S24D590PL Zwart te bestellen, dit scherm zit namelijk ook in de best buy guide en er zijn maar weinig negatieve reviews over te vinden.

Voordat ik echter iets doe hoor ik graag de mening van jullie. Goede keuze? Of raden jullie me iets totaal anders aan?

Ik hoor het graag & alvast bedankt.

EDIT: Is het mogelijk om een decoder op een monitor aan te sluiten om zo tv te kijken? Zo ja, moet ik dan met bepaalde dingen rekening houden?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Houd er rekening mee dat als je ze ooit op wilt hangen aan een beugel dat met de samsung's niet kan, zit nl. geen vesa mount op.

Hoe het bij de andere zit durf ik niet te zeggen. Ik volg dit topic even want ben eigenlijk op zoek naar het zelfde met ong. de zelfde eisen.

• bieowbie
Heeft niemand advies? ;p

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-02 11:29

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Hoeveel inch wil je? Ik zou je aanraden om een IPS monitor te kiezen vanwege de kijkhoek. Wil je ze later nog ophangen moet je inderdaad zoals garriej zegt monitoren kiezen met een VESA mount. Als de decoder gewoon met hdmi bijvoorbeeld aangesloten kan worden dan is dat mogelijk om een decoder aan je monitor te hangen.

Ik heb zelf een 3 maanden geleden 3 van de volgende monitoren gekozen: pricewatch: LG 23MP75HM-P Zwart

Passen binnen je budget, zijn 23 inch monitoren met een heel dunne bezel (rand), zijn IPS, hebben 2 hdmi poorten per monitor en hebben een VESA mount (heb ze zelf nu aan een monitorsteun hangen).

Verwijderd

Samsung een hele goede optie je kan hem zelfs overclocken naar 70 t/m 75 hz

• Lawwie

Lawwie

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:39:
Samsung een hele goede optie je kan hem zelfs overclocken naar 70 t/m 75 hz
Waarom zou je een scherm gaan overklokken, bovendien mis ik nogal onderbouwing waarom deze een goede optie is :p

• bieowbie
Lawwie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:13:
Hoeveel inch wil je? Ik zou je aanraden om een IPS monitor te kiezen vanwege de kijkhoek. Wil je ze later nog ophangen moet je inderdaad zoals garriej zegt monitoren kiezen met een VESA mount. Als de decoder gewoon met hdmi bijvoorbeeld aangesloten kan worden dan is dat mogelijk om een decoder aan je monitor te hangen.

Ik heb zelf een 3 maanden geleden 3 van de volgende monitoren gekozen: pricewatch: LG 23MP75HM-P Zwart

Passen binnen je budget, zijn 23 inch monitoren met een heel dunne bezel (rand), zijn IPS, hebben 2 hdmi poorten per monitor en hebben een VESA mount (heb ze zelf nu aan een monitorsteun hangen).
Ik zat eigenlijk wel aan minimaal 24 inch te denken. Maar heb je misschien een foto van jouw opstelling? Ben wel nieuwsgierig hoe 3 van zulke schermen er naast elkaar uit zien.

Verwijderd

Lawwie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:31:
[...]

Waarom zou je een scherm gaan overklokken, bovendien mis ik nogal onderbouwing waarom deze een goede optie is :p
Lage ms, goede beeldkwaliteit, overclockbaar.

• Lawwie

Lawwie

Zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GQgwPNel.jpg

• bieowbie
Ziet er erg gaaf uit. Begin nu sterk te twijfelen. Wat voor een frame heb je? Hoe bevallen drie schermen tijdens het gamen? of gebruik je er maar 1 tijdens het gamen? Last van de bezel?

• Lawwie

Lawwie

De mounting is een allcam MDM06L, de drie schermen gebruik ik eigenlijk alleen om op te werken. Om er op te gamen moet je toch een flinke afstand er van af zitten. Ik gebruik er maar 1 tijdens het gamen, maar als ik op 3 schermen game (eigenlijk alleen leuk met racespellen) dan heb ik geen last van de bezel.

Overigens heeft de schermbeugel wel een stevig prijsje (heb deze 2e hands op de kop kunnen tikken). Verkijk je niet teveel op deze opstelling, er zit redelijk wat geld in.
Pagina: 1