Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Dit is mijn situatie. Ik heb een laptop met VGA poort en een 2e scherm (SAMSUNG est 2009) met enkel een DVI poort.
Ik heb enkel een DVI to DVI kabel dus heb ik een DVI to VGA splitter gekocht.
Ik leg nu de verbinding tussen mijn laptop en 2e scherm met behulp van de kabel met DVI to VGA splitter.
Wanneer ik nu het beeldscherm wil uitbreiden naar mijn 2e scherm lukt het niet. Ik kan het beeld zelfs niet gewoon dupliceren.

Als ik bij beeldscherminstellingen op detecteren druk, zegt hij dat er geen andere schermen gevonden zijn.
Iemand een idee?

2e scherm (DVI) --> DVI to VGA splitter --> Laptop (VGA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Als je een DVI-I uitgang hebt kun je het signaal converten naar VGA, wanneer je echter een DVI-D aansluiting hebt gaat dit niet lukken mbv een passieve adapter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

edit; de bedoeling is natuurlijk andersom, VGA converten naar DVI, je kunt echter enkel naar DVI-I converten, en niet naar DVI-D

[ Voor 23% gewijzigd door NLBUURMAN op 28-01-2015 14:54 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je redeneert fout..

De laptop is de output, en die is VGA. Scherm is input, en die heeft DVI. Je moet dus VGA naar DVI hebben, en niet DVI naar VGA..

Dus: Laptop -> VGA2DVI -> Scherm

En wat belangrijk is, wat voor DVI aansluiting heeft het scherm? DVI-D? Dan heb je een actieve converter nodig. Heeft het scherm DVI-A of DVI-I, dan voldoet een blokje prima..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raz: Waar kan ik dat juist vinden of -I -A of -D is? Achteraan het scherm staat er wel DVI IN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Via de link van NLBUURMAN kan je het zien aan het type connector. Maar als je het zeker wil weten, dit soort informatie zal je vinden in de handleiding..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:51:
Raz: Waar kan ik dat juist vinden of -I -A of -D is? Achteraan het scherm staat er wel DVI IN
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/272px-DVI_Connector_Types.svg.png
(Gevonden via de link van NLBuurman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Zo n adaptertje moet genoeg zijn. Een monitor van 6 jaar oud heeft geen DVI-D.

Druk is op de Fn toets + scherm logo op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De vorm van de aansluiting hoeft echter nog niet te betekenen dat de monitor ook daadwerkelijk een DVI-A signaal op het scherm kan zetten. Ik heb hier wel aansluitingen die er uit zien als DVI-I, maar niet met alle nodige pinnen voor DVI-A aan de printplaat zitten.

Samengevat: wat zegt de handleiding van de monitor?

[ Voor 9% gewijzigd door dcm360 op 28-01-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Handleiding heb ik niet meer :-)
Ik probeer morgen met VGA kabel en VGA to DVI adapter.
Hopelijk lukt dat wel.
Dat wordt dan:

Laptop (VGA aansluiting) --> VGA kabel --> VGA TO DVI adapter --> Monitor (DVI aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Handleidingen zijn meestal vrij gemakkelijk gewoon van de site van de fabrikant te plukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTW, aansluiting op monitor is een DVI-I Dual Link (tekening 2 hierboven)
Pagina: 1