• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:15
denk dat ik hier wel op de juiste plaats zit, zoniet zal een van de lieve modjes het topic wel naar de juiste plaats schoppen :)

mijn buren hadden zouden graag een netflix abbo in huis halen, dus vroegen ze mij hierbij om hulp. ze hebben genoeg mobiele aparaten in huis om op te kijken, echter de "main" tv in de huiskamer is nog een ouder model zonder netwerk mogelijkheden en moderne aansluitingen.
de tv beschikt over scart poorten en een DVI aansluiting.

het idee is nu om de tv een beetje "slimmer " te maken met een android stickje dat ik nog in de rommelschuif had liggen.
het eerste gedacht was om het stickje aan te sluiten op de DVI poort met een HDMI->DVI adapter. maar dat blijkt niet te werken aangezien er over de DVI poort geen geluid mee gaat

na wat googlen blijken er ook HDMI-scart converters te bestaan, zoals deze : klik

ik heb echter totaal geen ervaring met dit soort toesteletjes, dus kan een wijzer iemand hier me vertellen of dit uberhaupt gaat werken met een android stickje

alvast bedankt ;)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Kettrick

Rantmeister!

Als de TV al zo oud is dat deze geen HDMI heeft ben je waarschijnlijk beter af met een nieuwe TV. De kosten die je maakt aan kabels en energie besparing van de nieuwe TV maakt het waarschijnlijk niet eens veel duurder. Desnoods een 2e hands met HDMI en dan een chromecast gebruiken.

• justmike
bedankt voor de snelle reactie

dit had ik ook al met hun besproken, maar een nieuwe tv is geen optie voor hen .

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 15:11

CaDje

Framedrops for life

Je zult even goed moeten kijken of Netflix gebruik maakt van High-bandwidth Digital Content Protection, als dat zo is zal het aansluiten via de scart niet gaan lukken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:21
^ HDCP wordt vaak niet afgedwongen over de 'analoge' verbindingen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die converter is een SCART naar HDMI, en en is dus niet bruikbaar voor deze situatie. Dit ding is ideaal om een oude videorecorder/laserdisc op een TV aan te sluiten die geen scart-ingang heeft. Gezien de aansluitingen kan die ook audio uit een HDMI signaal halen, zowel digitaal als analoog. Maar er komt geen analoog beeld uit...

Ey!! Macarena \o/

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Persoonlijk zou ik stoppen met helpen als ze geen andere TV willen hebben. Gezien de beperkte kosten. Je bent straks diverse halfbakken oplossingen in huis aan het halen. Als het dan niet werkt bellen ze weer bij jou aan.

Het is een beetje een gmail account activeren op een Nokia 3310.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Hann1BaL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:45:
Persoonlijk zou ik stoppen met helpen als ze geen andere TV willen hebben. Gezien de beperkte kosten. Je bent straks diverse halfbakken oplossingen in huis aan het halen. Als het dan niet werkt bellen ze weer bij jou aan.

Het is een beetje een gmail account activeren op een Nokia 3310.
+1

Een 2e hands tv met HDMI hoeft echt niet veel te kosten, en als dat niet kan moet je je afvragen of ze uberhaubt netflix kunnen betalen...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet helpen is ook weer zoiets...

Wat de TS wil, zal prima kunnen, mits je de juiste hardware koopt. Dan gewoon zo duur mogelijke hardware uitzoeken voor een prijs waar ze 4 nieuwe TV's voor kunnen kopen... >:)

Ey!! Macarena \o/

• justmike
Hann1BaL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:45:
Als het dan niet werkt bellen ze weer bij jou aan.
dat punt ben ik jammer genoeg al lang gepasseerd, ik kan met een pc werken, dus ben ik voor hun een absolute tech wizard, alhoewel ik van mezelf weet dat mijn kennis maar gemiddeld is 8)7

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

justmike schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:52:
[...]

dat punt ben ik jammer genoeg al lang gepasseerd, ik kan met een pc werken, dus ben ik voor een een absolute tech wizard, alhoewel ik van mezelf weet dat mijn kennis maar gemiddeld is 8)7
Haal je in dat geval niet meer ellende op de hals en help ze met het uitzoeken van een goede 2e hands tv ivm. een chromecast, of een recente tv met native netflix. Is dat buiten budget, jammer, maar dan houdt het op.

Met allerlei adapters en ongein in de weer gaan help je uiteindelijk niemand mee :z

• justmike
Kettrick schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:49:
[...]

+1

Een 2e hands tv met HDMI hoeft echt niet veel te kosten, en als dat niet kan moet je je afvragen of ze uberhaubt netflix kunnen betalen...
finacieel hebben deze mensen geen enkel probleem om een nieuwe tv te kopenof een netflix abbo te bekostigen, het zijn echter nog van de oude stempel
hun visie is: " waarom een nieuwe tv als de oude nog perfect werkt "

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:18

itarix

404 soul not found

justmike schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:55:
[...]

finacieel hebben deze mensen geen enkel probleem om een nieuwe tv te kopenof een netflix abbo te bekostigen, het zijn echter nog van de oude stempel
hun visie is: " waarom een nieuwe tv als de oude nog perfect werkt "
Omdat de oude geen Netflix kan :Y)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Om netflix te kunnen kijken dus...

Hebben ze een homecinema met HDMI in?

https://en.wikipedia.org/...etflix_compatible_devices

Let op, veel werken alleen in de US

[ Voor 43% gewijzigd door albino71 op 28-01-2015 13:36 ]

Te koop....

• justmike
dus uit bovenstaande posts mag ik begrijpen dat het geen ideale oplossing is maar dat zo'n converter wel werkt

• chaoscontrol
  • Laatst online: 13:19
Oude laptop achter die TV vast tapen (duct tape) en die via DVI of s-video aan sluiten! 8-)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Er is toch wel een settopbox, mediaspeler of desnoods een receiver te vinden met analoge uitgangen die Netflix aankan...?

http://www.ehow.com/how_8209648_watch-netfix-analog-tv.html

Of even verder Googelen of Bingen op 'Netflix on analog tv' of zoiets...

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 28-01-2015 13:01 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• justmike
chaoscontrol schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:58:
Oude laptop achter die TV vast tapen (duct tape) en die via DVI of s-video aan sluiten! 8-)
maar dan hebben ze nog steeds geen geluid op de tv , enkel het geluid uit de zielege laptopspeakers

Verwijderd

Een tweedehandse xbox360/ps3 op de kop tikken? Die ondersteunen ook component en SCART en hebben netflix ondersteuning aan boord.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

justmike schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:00:
[...]

maar dan hebben ze nog steeds geen geluid op de tv , enkel het geluid uit de zielege laptopspeakers
Ik vind het nobel dat je wilt werken, maar voor geluid zul je toch echt een extern systeem moeten gaan gebruiken voor je netflixoplossing.

Ik begrijp heel goed het type mens dat je probeert te helpen. Maar er komt een punt waarop het niet mogelijk is.

Het is met computer, NUC, laptop, en via DVI of VGA naar TV, maar dan met extern geluidssysteem, of andere tv. De opties zijn gewoon beperkt. Maar met alle hardware die je nodig hebt voor de huidige tv, koop je waarschijnlijk een 2e hands TV die het voor je doet en het gebruiksvriendelijker maakt.

Alle aangedragen opties vereisen investering in hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 28-01-2015 13:10 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 14:17

Nitai

Live the life you love.

justmike schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:27:
denk dat ik hier wel op de juiste plaats zit, zoniet zal een van de lieve modjes het topic wel naar de juiste plaats schoppen :)

mijn buren hadden zouden graag een netflix abbo in huis halen, dus vroegen ze mij hierbij om hulp. ze hebben genoeg mobiele aparaten in huis om op te kijken, echter de "main" tv in de huiskamer is nog een ouder model zonder netwerk mogelijkheden en moderne aansluitingen.
de tv beschikt over scart poorten en een DVI aansluiting.
Afhankelijk van wat voor mobiele apparaten het zijn, dan kun je hier een verloopkabeltje voor kopen (naar DVI bijvoorbeeld) en vanaf de laptop/Android/iOS device afspelen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Fiber

Fiber

Probleem is dat je dan nog geen (goed) geluid hebt. En het is redelijk lastig natuurlijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:45
als de oude tv een dvi ingang heeft is er vaak ook een tulp of 3.5mm aansluiting aanwezig.

Als je vanuit de tablet, smartphone en/of laptop HDMI &/of DVI signaal kunt krijgen kun je dat combineren met een 3.5mm Jack naar tulp of 3,5mm jack snoertje.

Dan hebben jouw buren wat ze willen en jij vrijwel geen gedoe.

* een soortelijke aansluiting heb ik jaren geleden ook gebruikt om mijn vaste pc aan te sluiten op de televisie. DVI - HDMI 5 meter + 5 meter 3,5mm jack-jack voor het kijken van een series en films. Geluid is dan echt wel voldoende goed.

[ Voor 27% gewijzigd door nachtnet op 28-01-2015 13:22 ]

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 12:26
Zoals iemand anders al zei, een Xbox 360 of PS3 zou moeten werken.
Op de Xbox 360 had je eerst nog de verplichting om een Xbox Live Gold-abo te hebben om gebruik te kunnen maken van de Netflix-optie, maar dat is tegenwoordig niet meer (volgensmij, google het even).
Zo'n oude Xbox 360 kan je tweedehands voor 30 a 50 euro wel krijgen, dan heb je wel een oud model dat kapot kan gaan en een teringherrie maakt, maar het is wel de perfecte oplossing voor deze situatie.

Bambu Lab P1S Combo

• chaoscontrol
  • Laatst online: 13:19
Vertel die ouwe mens gewoon dat die TV niet meer goed is, want hij kan niet wat ze willen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geef voor de aardigheid het typenummer van de TV eens door. Laten we niet vooruitlopen met conclusies voordat we zeker weten dat er geen oplossingen zijn voor de huidige TV?

Testing, one, two ...

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oplossingen zijn er prima.. Wat de buren van de TS wil kan allemaal. Alleen moet men niet raar staan te kijken dat de kosten van dat alles de kosten voor een nieuwe en veel zuinigere tv overstijgt..

Alleen zal de kwaliteit gewoon flink moeten inboeten, in zowel beeld als geluid. Tenzij je met dure converters gaat werken.

Zelf heb ik dan geen netflix, maar 1080i/p omzetten naar 480i is natuurlijk heel veel inleveren..

Een beetje een foto maken van je scherm en daarmee naar de fotozaak te gaan voor een afdruk, omdat je zelf geen printer hebt..

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Er zijn redelijk wat Android mediaspelers met gewoon een AV-aansluiting. Kijk eens in dit topic [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

• justmike
net bij de buren op de koffie geweest om hun mogelijkheden te bespreken.
blijkt dat ze een nintendo wii in huis hebben voor als de kleinkinderen op bezoek komen 8)7
had ik dat nu maar eerder geweten :)

dus netflix app gedownload, account aangemaakt en met handen en voeten uitgelegd hoe die wii nu precies werkt :9

wat mij betreft is het probleem opgelost en kan dit topic gesloten en gearchiveerd worden
iedereen bedankt voor het meedenken _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 28-01-2015 16:34 ]

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01-2025
Met een oude Wii kan je ook gewoon netflix kijken. Een Wii heb je op marktplaats al (met een beetje afdingen) voor 25 euro. En de Wii kan je aansluiten via scart.

edit: oh oeps, te laat :P

[ Voor 16% gewijzigd door Miks op 28-01-2015 16:46 ]

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:05

Gotez

42

Een wd TV live kan analoog uit geven. Zit zelfs een kabeltje bij. Geen probleem. Let wel op dat de nieuwste wd geen netflix meer ondersteund.

• Fiber

Fiber

Geen cent uitgegeven, iedereen blij en ze leefden nog lang en gelukkig... :)

Pagina: 1