Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Gezocht] Synchronisatie software voor laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Onlangs ben ik op zoek gegaan naar een mooie oplossing om back-ups te maken van bestanden op mijn laptop. Deze backups zou ik graag willen opslaan op een netwerk share. Helaas loop ik tegen het probleem aan dat uitgeprobeerde backup software (Acronis True Image Home 2015 en NovaBackup Professional 2014) tijdens het maken van een backup falen wanneer de verbinding tussen de netwerkschijf en mijn laptop verbroken wordt. Gezien de kans groot is dat ik mijn laptop verplaats tijdens het maken van een backup ben ik dus genoodzaakt een andere oplossing te zoeken.

Mijn idee is dan het volgende:
  • Maak een backup op een lokale schijf d.m.v. backup software.
  • Verplaats deze backup naar de network share d.m.v. software die tegen interrupties kan en verder gaat met veplaatsen wanneer de verbinding met de network share terug is.
De backup software die ik hiervoor graag wil gebruiken heb ik inmiddels gevonden. Hiervoor gebruik ik Acronis True Image Home 2015. Ik vroeg mij af of iemand hier suggesties heeft voor het tweede stukje software (of eventueel een andere oplossing).

Alvast bedankt voor je hulp.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je zelf al gezocht naar tools die dat 2e puntje voor je kunnen organiseren? Wat heb je zoal gevonden?

Alternatief zou nog zijn om de backup te doen naar een kleine usb stick en die af en toe om te wisselen. Dan laat je de stick met de laatste backup thuis liggen en plug je er een ander in.

Desktop | Server | Laptop

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 15:34

P_Tingen

omdat het KAN

... en gaat over tot de orde van de dag

Verwijderd

Voor je 2e punt zou je Teracopy eens kunnen uittesten.
https://codesector.com/teracopy
Opgelet: "free for non-commercial use only"