GPU dual HDMI beeld + audio

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-01 15:30
Hallo,

ik ben opzoek naar het volgende, echter weet ik niet of dit kan.
Situatie:

Pc met ATX mobo met een PCI-E slot voor een GPU.
2 Tv's met HDMI ingang voor beeld + audio.

Ik wil vanaf de pc beide tv's kunnen voorzien van beeld en geluid via HDMI. Dit is hetzelfde beeld en geluid. Echter nou kom ik over het algemeen alleen videokaarten tegen met HDMI/DVI/VGA/Displayport.
geeneen videokaarten met een dubbele HDMI uitgang.

Aangezien over DVI geen geluid gaat valt een simpel HDMI/DVI/VGA kaart dus al af.

Zijn er videokaarten met 2 hdmi uitgangen voor zowel audio als beeld?
Of werkt dit ook?
http://www.allekabels.nl/...poorts-hdmi-splitter.html

• D4NG3R
  • Laatst online: 31-01 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Een simpele splitter voldoet bij jouw opstelling ja. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NL_Scratch
  • Laatst online: 29-01 15:30
D4NG3R schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:06:
Een simpele splitter voldoet bij jouw opstelling ja. ;)
en daar zal ook audio over heen gaan?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lijkt mij wel al kan ik dat niet garanderen. Een andere oplossing zou zijn om 2 goedkope gpus te plaatsen.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
displayport naar HDMI?

Moet je even geod kijken welke versie van Displayport je hebt. Dan zou je het eventueel met een passieve adapter kunnen doen.

Dual-mode DisplayPort (also known as DisplayPort++[37]) can directly output single-link HDMI and DVI signals using a simple passive adapter that adjusts from the different connector and the lower voltages used by DisplayPort.[38][39] When a dual-mode chipset detects that a DVI or HDMI passive adapter is attached, it switches to DVI/HDMI mode which uses the 4-lane main DisplayPort link and the AUX channel link to transmit three TMDS signals, a clock signal and Display Data Channel data/clock. Dual-mode ports are marked with the DP++ logo; most DisplayPort graphics cards support this mode.

In January 2013, a new VESA specification was released called DisplayPort Dual-Mode Standard version 1.1, which brings dual-mode capabilities on par with HDMI 1.4, allowing a TDMS clock rate of up to 300 MHz, 1080p deep color, 4K resolution, and stereoscopic 3D formats. Passive adapters and ports which support the new data rate will be marked "Type 2" and will be backwards compatible with existing "Type 1" ports.[40]

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

Nevermind, het audio gedeelte over het hoofd gezien......

Bij twee GPU's blijf je volgens mij met het audio probleem zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door muppet99 op 28-01-2015 13:30 ]

Carpe Diem

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Er is genoeg software te krijgen die de audio over 2 uitgangen verdeeld mocht dat standaard niet lukken. ;)

Pagina: 1