Internal Bluetooth adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik zoek een?
Bluetooth adapter om bluetooth apparaten mee aan te sluiten op mijn PC (in het bijzonder een Apple Magic Trackpad).

Wat is je budget?
Ik heb hier geen vast bedrag voor gereserveerd, maar ik denk dat ik voor € 50 wel een goede adapter kan kopen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, wel is het belangrijk dat er goede ondersteuning is voor Linux (Fedora) wat betreft de drivers.
Daarnaast heb ik het liefst een interne adapter.
Het is niet nodig dat er ook wireless bij zit, maar volgens mij hebben de meeste interne bluetooth adapters dat wel.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het moederboard waar ik de adapter op wil aansluiten is deze: MSI H87-G41 PC Mate

Wat heb je zelf al gevonden?
Iets als deze bluetooth adapter zou perfect zijn, alleen weet ik niet zeker of deze wel in mijn moederboard past.

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 12:14
Die netwerkkaart past voor zover ik wet alleen met gebruik van een PCI-e mini naar PCI-e adapterkaart, en die zijn vrij duur als ik erop zoek. Ik kan toch aanraden om voor een usb dongle te gaan. Die dingen zijn tegenwoordig zo klein, dat het amper opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387314

JoepD schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:16:
Die netwerkkaart past voor zover ik wet alleen met gebruik van een PCI-e mini naar PCI-e adapterkaart, en die zijn vrij duur als ik erop zoek. Ik kan toch aanraden om voor een usb dongle te gaan. Die dingen zijn tegenwoordig zo klein, dat het amper opvalt.
USB Bluetooth dongle en een interne usb kaart. Zit meestal een interne USB poort op! Tis maar een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Voor een laptop kan ik nog wel snappen dat je liever een interne oplossing hebt, want dat scheelt weer een USB poort. Maar voor een desktop is een externe USB adapter veel goedkoper en makkelijker. De meeste interne oplossingen zijn volgens mij ook weer bedoeld voor laptops en de paar pci express oplossingen die er wel zijn, zijn zoals je zelf zegt meestal netwerkkaarten met bluetooth erbij. Het feit dat er niet een in de Pricewatch staat zegt volgens mij al genoeg over de beschikbaarheid.

Misschien moet je eens op Ebay kijken. Een search geeft bv al deze terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
JoepD schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:16:
Zo iets als deze bedoel je?
Anoniem: 387314 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:19:
[...]

USB Bluetooth dongle en een interne usb kaart. Zit meestal een interne USB poort op! Tis maar een idee?
Zoals hier te zien valt, heb ik geen interne USB poort op het moederboard zitten (of kijk ik nu scheel :? ?). Al hoewel ik liever een interne bluetooth kaart wil, heb ik niet zo veel zin om extra te betalen voor ook nog een interne USB kaart.
jona schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:38:
Voor een laptop kan ik nog wel snappen dat je liever een interne oplossing hebt, want dat scheelt weer een USB poort. Maar voor een desktop is een externe USB adapter veel goedkoper en makkelijker. De meeste interne oplossingen zijn volgens mij ook weer bedoeld voor laptops en de paar pci express oplossingen die er wel zijn, zijn zoals je zelf zegt meestal netwerkkaarten met bluetooth erbij. Het feit dat er niet een in de Pricewatch staat zegt volgens mij al genoeg over de beschikbaarheid.

Misschien moet je eens op Ebay kijken. Een search geeft bv al deze terug.
Zelf had ik nog niet stil gestaan bij zo'n kleine USB dongel, dat is ook nog best goed te doen. Daarnaast duurt het bestellen op ebay meestal redelijk lang (langer dan een paar dagen).
Wel bedankt voor je tip.

Iemand een idee hoe het zit met de driver support onder linux van een van deze bluetooth dongels?

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.