Waarom hebben Betaalmethode en Verzendmethode rondjes in plaats van vierkantjes?
Omdat het technisch niet mogelijk is om meerdere opties te kiezen en zo resultaten op basis van die twee opties. Er ligt een wens om deze filters aan te pakken, wellicht dat dit bij de volgende overhaul wordt meegenomen. In de tussentijd verplaats ik dit topic naar Mooie Features, zodat een productmanager er eventueel ook nog wat van kan vinden. Met een titelfix zodat het meteen duidelijk is waar het over gaan.
Verwijderd
Deze filters zijn nu inderdaad zo ingestoken dat je een keuze moet maken voor een bepaalde betaalmethode en verzendmethode, om de zoekresultaten zo te filteren naar jouw voorkeur. Is dit niet voldoende? NB we gaan de filters inderdaad aanpakken, maar dat is m.n. de layout van de filterkolom.
Nee, natuurlijk niet.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:26:
Is dit niet voldoende?
[ Voor 50% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-02-2015 17:05 ]
Nee, want zo gaan er altijd winkels verloren. Het maakt mij niet uit hoe er betaald kan worden.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:26:
Deze filters zijn nu inderdaad zo ingestoken dat je een keuze moet maken voor een bepaalde betaalmethode en verzendmethode, om de zoekresultaten zo te filteren naar jouw voorkeur. Is dit niet voldoende? NB we gaan de filters inderdaad aanpakken, maar dat is m.n. de layout van de filterkolom.
Zeker bij België is het irritant, op visa/bancontact gaan er Nederlandse winkels verloren en bij bankoverschrijving gaan er vooral Belgische verloren.
Een optie dat het niet uitmaakt, zou mooi zijn
Ik vermoed dat het je - gezien de hoeveelheid opties die mogelijk zijn - wel uit maakt. Maar dat een mogelijkheid tegelijk te weinig is.SmokingCrop schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:00:
Het maakt mij niet uit hoe er betaald kan worden.
Kortom, je zou bijvoorbeeld deze twee tegelijk willen kunnen kiezen.Zeker bij België is het irritant, op visa/bancontact gaan er Nederlandse winkels verloren en bij bankoverschrijving gaan er vooral Belgische verloren.
Maar dat is dus zeer onpraktisch voor ons. Want dan maakt het ook echt niet uit en zou je in theorie vaak 'afhalen' met 'pinnen' als goedkoopste optie kunnen krijgen (er zijn winkels die 'korting' geven als je afhaalt)... Of nog mooier, stel dat een winkel 5% korting geeft als je met bitcoin betaalt, dan zou je bij die winkel steeds bitcoin als betaalmethode krijgen, ook als je niet met bitcoin wilt betalen.Een optie dat het niet uitmaakt, zou niveau zijn
ik zou graag willen kiezen uit een aantal betaalopties. (bijv. Ideal en creditcard)
Nu moet ik eerst ideal kiezen en nadat ik de resultaten bekeken heb, moet ik deze vergelijken met creditcard.
Dit kost veel tijd is zeer onhandig. Een multiselect zou echt ideaal zijn.
Nu moet ik eerst ideal kiezen en nadat ik de resultaten bekeken heb, moet ik deze vergelijken met creditcard.
Dit kost veel tijd is zeer onhandig. Een multiselect zou echt ideaal zijn.
Multiselect met uitklapoptie voor betaalmethode lijkt me prima. De meestgebruikte standaard zichtbaar, de rest uitklapbaar zoals nu. De landkeuze mee laten tellen bij welke opties standaard zichtbaar zijn (bijv. iDEAL of juist Maestro/Bancontact/MrCash) vergroot het gebruiksgemak nog meer.
En daarnaast een tabje 'Pricewatch' bij Voorkeuren waar ik dingen als gewenste betaal/verzendmethoden kan instellen, waarna resultaten standaard worden gefilterd op die keuzes.
En daarnaast een tabje 'Pricewatch' bij Voorkeuren waar ik dingen als gewenste betaal/verzendmethoden kan instellen, waarna resultaten standaard worden gefilterd op die keuzes.
[ Voor 25% gewijzigd door Bundin op 14-02-2015 19:48 ]
Ik wilde net gaan bedelen om deze feature, maar dat is al voor me gedaan.
Als aanvulling op bovenstaand voorbeeld voor een inrichting: Wanneer het filter simpelweg multiselect wordt en de prefill afhangt van de ingelogde gebruiker, dan is het al geregeld. Op het moment zie ik bijvoorbeeld vaak aanbiedingen vanuit amazon.de over het hoofd. Wanneer het "vinkje" paypal bij mij aangevinkt staat, duikt die meteen op in de standaardlijst. Dan kan een gebruiker één keer inrichten of hij/zij wel of niet een cc, paypalaccount, mogelijkheid tot ideal/MrCash/etc. heeft en vervolgens werkt het filter heel natuurlijk: Je ziet alleen maar winkels opduiken die tenminste één van de manieren waarop jij kan betalen accepteren.
Is er al nieuws over eventulele aanpassing van de selectie van de betaalmethode?
Ook ik erger me al lange tijd aan het feit dat ik maar één betaalmethode tegelijk kan kiezen; ik hoop dat dit spoedig aangepast gaat worden naar mutliselect!
Ook ik erger me al lange tijd aan het feit dat ik maar één betaalmethode tegelijk kan kiezen; ik hoop dat dit spoedig aangepast gaat worden naar mutliselect!
Sorry voor de kick, maar vond een ander topic hierover en die werd ook hier naar verwezen om het centraal te houden.
Multiselect zou handig zijn, of als dat qua implementatie misschien lastig is, optie voor 1e en 2e betaalmethode misschien? Ik denk dat bijvoorbeeld de meeste nederlanders ideal hebben, maar daarnaast nog wel een mogelijkheid, al is het maar paypal bijvoorbeeld. Dus 1e en 2e keus zou nog niet zo gek zijn.
Maar bitcoin erbij zou zowieso al een verbetering zijn.
Multiselect zou handig zijn, of als dat qua implementatie misschien lastig is, optie voor 1e en 2e betaalmethode misschien? Ik denk dat bijvoorbeeld de meeste nederlanders ideal hebben, maar daarnaast nog wel een mogelijkheid, al is het maar paypal bijvoorbeeld. Dus 1e en 2e keus zou nog niet zo gek zijn.
Als het niet uitmaakt, dan wil je dus wel met bitcoin betalen, anders maakt het dus wel uit. Evt een wel/niet filter erbij, dan zet je hem op niet btc.ACM schreef op maandag 9 februari 2015 @ 11:15:
[...]
Maar dat is dus zeer onpraktisch voor ons. Want dan maakt het ook echt niet uit en zou je in theorie vaak 'afhalen' met 'pinnen' als goedkoopste optie kunnen krijgen (er zijn winkels die 'korting' geven als je afhaalt)... Of nog mooier, stel dat een winkel 5% korting geeft als je met bitcoin betaalt, dan zou je bij die winkel steeds bitcoin als betaalmethode krijgen, ook als je niet met bitcoin wilt betalen.
Maar bitcoin erbij zou zowieso al een verbetering zijn.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Dit is een feature die ik ook wel mis. Vaak is amazon.de een stuk goedkoper maar door de standaard Ideal selectie staat hij er vaak niet tussen. Nu moet ik al mijn betaalmethodes afzonderlijk controleren om te kijken of er nog ergens een dealtje te vinden is.
Je zou het kunnen implementeren dat je de laagste prijs van een winkel ziet met een klein logootje er achter die de betaal methode aangeeft. Je kan ook nog een mouse-over menu hebben waar je de prijzen van alle betaalmethodes die de winkel aanbied kan zien.
Je zou het kunnen implementeren dat je de laagste prijs van een winkel ziet met een klein logootje er achter die de betaal methode aangeeft. Je kan ook nog een mouse-over menu hebben waar je de prijzen van alle betaalmethodes die de winkel aanbied kan zien.
Even wat mensen notificeren hoor: @ACM @Glaanie @Verwijderd @Verwijderd
En omdat de enige vraag erover op slot is gegooid:
Voor mensen die het prima vinden om via Amazon saldo/gift cards, paypal, bitcoin, creditcard of ideal te betalen zou de optie maakt niet uit/alles toch wel handig zijn...
En omdat de enige vraag erover op slot is gegooid:
Je kan je amazon account saldo opwaarderen en dat met automatische incasso betalen. Die optie is er in de pw helemaal niet (incasso zullen ook niet veel shops doen, dus dat snap ik wel).Yorinn schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:54:
[mbr] En wat zei Amazon toen je ze deze vraag stelde? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan je nu gegeven hebt. Aangezien dit niet de Amazon helpdesk is, zeg ik hier een slotje op. [/]
Voor mensen die het prima vinden om via Amazon saldo/gift cards, paypal, bitcoin, creditcard of ideal te betalen zou de optie maakt niet uit/alles toch wel handig zijn...
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Pagina: 1