Hoe een vaste ip adres zetten in modem en laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305251

Topicstarter
ik heb heel veels last van een hekker :( die mijn pc over neemt omdat hij mijn ip nummer weet, ik ben dan verbonden met een bedrijfs net werk en kan dan niets meer doen. :(

ik hem medere keren windows op neuiw ingesteld en avg free 2015 ge instaleert maar niet helpt
nu hoor ik als je een vaste ip adres hebt kunnen ze niet meer verbinden via een bedrijfs net werk. Hier mijn instellingen in mijn modem

LAN IP Setup

IP Address :192.168.1.***

Subnet Mask :

DHCP Server State

DHCP :
Enable Disable

IP Addressing Values

IP Pool Starting Address :192.168.1.33

Pool Size :

DNS Values

DNS Server 1 :192.168.1.***

DNS Server 2 :

DNS Server 3 :

maar voor je pc moet je ook een vaste ip nummer maken maar hoe doe je dat?

ik wilde eerst student online in huuren om mijn netwerk te beshermen tegen deze hekker als niets helpt dan stap ik over op een andre internet provider maar of dat de oplossing is?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 28-01-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 08:33
sjony36,
dat gaat niet werken.
wat zijn je symptomen? e.g. wat zijn de klachten mbt het "Hekken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben dan in eens verbonden met een bedrijfs net werk en mijn internet verbinding doet het dan niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:45

Tazzios

..

Anoniem: 305251 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:12:
Ben dan in eens verbonden met een bedrijfsnetwerk en mijn internetverbinding doet het dan niet meer
Waar leid je dat uit af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/j314u688r/MODEM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fabriek instellingen gezet Wachtwoord van modem gewijzigd wpa2 gewijzigd maar niets help wifi wacht woord gewijzigd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 28-01-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:45
Ik kan hier helemaal niet uit afleiden dat je verbonden bent met een bedrijfsnetwerk?

Daarnaast, wat zou een hacker er mee opschieten met jouw internetverbinding uit te schakelen? Daarmee sluit hij zichzelf ook af van jouw pc..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
-ben je verbonden met wifi, of met een kabel?
-is dit je eigen netwerk, of een openbaar netwerk? (school, werk, Mcdonalds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben dan verbonden met zijn netwerk, er komt dan te staan verboden met bedrijf netwerk. ik heb geen bedrijf ? Home network staat mijn verbinding normaal op en via wiffi. maar hij maakt via mijn modem verbinding met mijn laptop via wifi

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 305251 op 28-01-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
uit je plaatje kan ik opmaken dat je bekabeld bent aangesloten op een netwerk.
is dit gewoon thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:06
Je hebt helemaal geen internet in je screenshot. Volgens mij is dit een IP adres die windows zelf afgeeft op het moment dat hij er geen krijgt van de DHCP server.

Hoe is je PC vervonbden met je modem/router ? Zijn er nog meer apparaten aangesloten op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een Dreambox en een laptop en een pc op mijn netwerk maar dat heeft niets met bedrijf netwerk te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is geen bedrijfsnetwerk, dat is een zogenaamd APIPA adres, een adres dat windows automatisch aan zichzelf toekent als er geen DHCP server beschikbaar is in het netwerk. Er is dus ergens een onderdeel in je netwerk (ik gok je router) dat niet helemaal lekker functioneert, waardoor je verbinding wegvalt en windows dit adres gebruikt.

Dat dat netwerk om een of andere reden als "bedrijfsnetwerk" wordt aangemerkt zal je ooit zelf een keer (per ongeluk) hebben aangeklikt. Elke keer als je op een nieuw netwerk verbindt vraag windows of het thuis/werk/publiek is. Daar zal dat denk ik mee samenhangen.

Hoe dan ook: kijk eens of je router wel stabiel is. Wat zijn de dingen die jij (en andere computers in je netwerk?) doen op het moment dat het stuk gaat? Routers willen bijvoorbeeld nog wel eens gaan klapperen als er te zwaar torrentverkeer overheen moet. En volgens mij zie ik in je screenshot een icoontje van een torrentclient?

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 28-01-2015 10:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Het mag duidelijk zijn dat de topicstarter niet is gehacked.

Bedrijfsnetwerk
dat is een keuze geweest ooit en waarschijnlijk is er ooit gekozen voor bedrijfsnetwerk toen er geen IP werd uitgedeeld door de DHCP server/router. (vandaar dat adres).

Je lokale IP
Niemand kan 'zomaar' even je lokale IP adres aanpassen en het heeft ook geen nut.

Er is gewoon iets brak, nieuwe kabel proberen, router resetten / fabrieksinstellingen, misschien even op de computer een repair tcp/ip doen...

Hoe dan ook, er is niemand die dit gedaan heeft hoor, geen "hekker" in ieder geval...

[ Voor 3% gewijzigd door TimothyW op 28-01-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, je bent je lease kwijt, je verbinding naar ja router is dus bagger.
Check ook je bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:45

Tazzios

..

De "private tunnel" applicatie (op het bureaublad van screenshot) past mogelijk ook netwerkinstellingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal maar open kaart spellen, mijn zusje zit in een gevecht hulijk en een vriend van mijn ex zwager heeft mij al eens gehakt hier kun je niets tegen doen hij hakt namelijk ook de borden van NS en is een prof op dat gebiet en weet alles te omzeilen

Hij heeft toen mijn netwerk naam gewijzigd en home groep naam en ik was verbonden via een netwerk bedrijf. de Zyxel P-260HN-F1 modem is gewoon slecht beveiligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-05 17:06
Als je niet wilt lezen, kunnen we je helaas ook niet helpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Je bent helemaal niet gehackt ;) Je raakt gewoon zoals hier boven ook al genoemt je DHCP lease kwijt en krijgt geen nieuwe meer. Dit betekend dus dat je niet meer verbonden bent met het internet.

Dit heeft helemaal niks te maken met een hacker maar puur met een rotte router/bekabeling of gewoon verkeerde instellingen. Aangezien je post wel laat zien dat je er zelf niet heel veel verstand van hebt lijkt het mij een goed idee of even een "expert" te vragen om dit voor jou op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dan bedank ik jullie veder voor jullie hulp en info, in ben wel een keer gehakt maar daar is nu dus geen sprake van en hoef mij daar dus niet tegen beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
het maskeren van lokale ip adressen met *** heeft niet veel zin, aangezien het lokaal is he...

Je kan voor het gemak je IPV4 instellingen handmatig instellen.

Je routers dhcp geeft adressen vanaf .33, dus neem als IP adres op je pc: 192.168.1.30
je gateway is je router, dat zal dan bijvoorbeeld 192.168.1.1 kunnen zijn, maar dat heb je gemaskeerd.
Je DNS 1 is dat ook gewoon, dus ook 192.168.1.1
DNS 2, hoeft niet, maar zet daar maar 8.8.8.8 neer (google's DNS)

vanaf dat moment zal je geen DHCP meer gebruiken en misschien werkt alles dan weer.
Pagina: 1