Vervangen of converten

Pagina: 1
Acties:

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-02 22:32

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Beste medetweakers,

ik heb met veel plezier een mooie deal kunnen maken met Vaganza87 en heb dit mooie systeempje van hem over kunnen nemen: http://tweakers.net/aanbo...+-nvidia-quadro-600).html

Zoals jullie zien zit er een Nvidia Quadro 600 pro series videokaart in. Op deze kaart zitten 2 uitgangen: dvi-i en displayport.

Nu is het zo dat ik thuis 8 beeldschermen heb (2 voor eigen gebruik, de rest is te koop, zie ad ;)) waar vaste kabels aanzitten met een dvi-i aansluiting. Ik kan dus 1 poort direct aansluiten, maar de tweede poort is dus een probleem. Ik heb 4 opties:

1) Quadro 600 verkopen en een andere videokaart aanschaffen met bij voorkeur 2x dvi-i zodat de monitoren er gewoon direct op kunnen. Ik wil niet teveel kosten meer maken dus ik moet voor de waarde van de quadro een andere kaart zien te vinden die even krachtig is voor wat ik ermee doe.

2) Ik heb een ATI FireGL V5600 liggen met 2x dvi-i, maar die is volgens mij een stuk ouder/trager dan de quadro en ik heb momenteel windows 7/windows 8/windows 10 beschikbaar en drivers zal een probleem kunnen zijn. Ook wat ik ermee wil gaan doen qua video/grafisch is mogelijk te zwaar..

3) Andere monitoren kopen met zowel dvi-i als displayport (duurste optie?!). Wat is dan een goede optie voor niet teveel geld. Ik heb nu wat geld uitgegeven aan een nieuwe PC, wil dan niet dat de schermen afbreuk aan de opstelling doen qua performance, maar hoef ook niet op 2043954x54893543 pixels te gamen,,,,

4) Een verloopplugje kopen van displayport naar dvi-i (active of niet active??). Kosten 25,00. Gaat dit werken of heb ik dan veel signaalverlies?

Wat ik er mee wil doen is:
- Wat grafisch werk in jasc paint shop pro (ja enorm oud ;-)) en de adobe suite (enerlaatste versie)
- Trouwfilm maken van onze HD videocamera (grote bestanden, mijn oude pc trok het niet echt, o.a. vandaar de nieuwe pc)
- Internet
- Af en toe filmpje kijken in HD
- Wat programmeerwerk in Delphi xe2

Dus niet al te spannend, maar een budgetkaartje lijkt me ook weer niet praktisch ivm video en grafische bewerkingen.

Wie kan me helpen met goed advies om de knoop door te hakken???

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-02 23:37
Als de quadrio 600 snel genoeg is voor je wensen, en de monitoren zijn voldoende, neem dan een converter. Hier vindt geen enkel signaalverlies plaats. Een passieve adapter is voldoende.

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
Sorry, dacht dat dit niet zo zeer om aankoop van een nieuw product ging maar meer om advies welk pad te bewandelen. Dus niet in de zin van 'je moet kaart X kopen of monitor Y' maar 'ik zou nieuwe monitoren kopen'. Bedankt voor de moeite.

• P-e-t-j-e

P-e-t-j-e

Topicstarter
Moning2 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:10:
Als de quadrio 600 snel genoeg is voor je wensen, en de monitoren zijn voldoende, neem dan een converter. Hier vindt geen enkel signaalverlies plaats. Een passieve adapter is voldoende.
Mooi om te weten dat de adapter in ieder geval een optie is. Of de quadro 600 snel genoeg is weet ik niet, ik heb weinig tot geen ervaring met quadro kaarten, heb me laten vertellen dat deze extra geschikt zijn voor CAD werk en waarschijnlijk ook voor videobewerking/grafische bewerking maar daar heb ik geen exact inzicht in. Dus ik heb niet specifiek voor de kaart gekozen maar meer voor het systeem...

Dus heb meteen een side-vraag: is de kaart geschikt voor wat ik ermee wil of kan beter een andere kaart zoeken op basis van ruilen of weinig bijbetalen?

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-02 22:45
Probeer je applicaties op 1 beeldscherm uit mocht dat goed werken gewoon een adapter aansluiten en je bent gesteld. Ik heb er niet zoveel verstand van maar als je geen zware games wilt spelen ga je volgens mij echt geen nieuwe grafische kaart nodig hebben.
Pagina: 1