Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN VDSL2 - ZTE H220N - NETGEAR R7000 - XBOX 360

Pagina: 1
Acties:

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 13:14
De situatie: ZTE H220 router van KPN icm VDSL2 en 2 stuks Xbox 360.

- Ik heb niks verandert aan de instellingen van wat dan ook.
- Beide Xbox'en zijn bedraad aangesloten.
- Xbox Live werkt gewoon op beide Xbox'en.
- Xbox'en in originele staat dus niet omgebouwd.

Sinds 6 maanden (of langer) kan ik niet meer multiplayer games spelen op de Xbox'en.Ik weet niet of dit komt door de update van EA detsijds voor Battlefield 4 of een firmware update van de ZTE maar multiplayer met beide Xbox'en lukt niet meer. Diegene die zijn Xbox het eerst opstart kan BF4 multiplayer spelen, de 2e Xbox krijgt de melding 'Could not connect to server'. Start ik de 2e Xbox als eerst op dan krijgt de 1e Xbox de foutmelding.
De foutmelding komt ongeacht* welke spel de eerst opgestarte Xbox speelt.

*Het vreemde is dat we wel beide tegelijk Battlefield: Bad Company 2 multiplayer kunnen spelen (ook in zelfde team)! :X

Poorten opengooien en op DMZ aanzetten helpt niks. Let wel: het heeft jarenlang goed gewerkt, al vanaf BF 3 en COD2.

Nu heb ik de Netgear R700 besteld van Amazon en wil deze achter de ZTE H220 plaatsen of indien mogelijk de ZTE vervangen door de Netgear met de hoop dat we wel multiplayer kunnen spelen! :/

Is dit uberhaupt wel mogelijk? Heeft iemand deze router in gebruik als vervanging voor de ZTE H220 of als 2e router achter de ZTE? Of miscchien een ssortgelijk probleem gehad met meerdere Xboxen op dezelfde netwerk?

Edit: ik ben echt een noob wat betreft netwerken en hoe dingen in te stellen maar stap voor stap uitleg kan ik nog wel volgen, hoop ik :)

Edit2: blijkbaar is de R700 een wifi router en geen adsl/vdsl modem. Dit betekent dat ik het achter de ZTE H220 zou moeten plaatsen.

Ik zit er nu aan te denken de router toch maar terug te sturen. Wat ellende.

[ Voor 15% gewijzigd door Mandrake466 op 28-01-2015 13:09 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:30
Je kan de modem/router van KPN niet zomaar vervangen. Deze heeft hoogstwaarschijnlijk specifieke firmware, zodat ie werkt op je KPN-lijn.

Je kunt wel een tweede router (in accesspoint mode) op het KPN apparaat aansluiten, om bijvoorbeeld je wifi netwerk uit te breiden.

Het lost echter je probleem niet op, aangezien de oorzaak in de ZTE H220 lijkt te zitten. Misschien is er door de firmware update een instelling veranderd. Dat verklaard echter niet waarom het alleen bij BF4 optreedt.

• Mandrake466
Zijn er hier mensen die met meerdere Xbox consoles op hetzelfde netwerk, TEGELIJK Battlefield 3 of 4 in multiplayer kunnen spelen? Zoja, wat voor een router gebruik je en wat zijn je instellingen (upnp/dmz/poort forward) ?

Multiplayer in Halo, MW: COD en GTA V lukt wel maar BF niet! :(

[ Voor 13% gewijzigd door Mandrake466 op 09-02-2016 08:11 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Masimo schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:58:
Je kan de modem/router van KPN niet zomaar vervangen. Deze heeft hoogstwaarschijnlijk specifieke firmware, zodat ie werkt op je KPN-lijn.

Je kunt wel een tweede router (in accesspoint mode) op het KPN apparaat aansluiten, om bijvoorbeeld je wifi netwerk uit te breiden.

Het lost echter je probleem niet op, aangezien de oorzaak in de ZTE H220 lijkt te zitten. Misschien is er door de firmware update een instelling veranderd. Dat verklaard echter niet waarom het alleen bij BF4 optreedt.
Router achter router in DMZ, zou het probleem toch oplossen als het aan de H220N ligt?

• Mandrake466
Het is inmiddels gelukt:

De 2e Xbox hangt nu aan de laptop. Laptop maakt via verbinding met de router. UPnP staat gewoon uit en IP staat op automatisch op de Xbox'en!

Alleen nog kijken of ie het ook doet als ik de Xbox via zijn eigen wifi verbinding laat maken met de router dus zonder de laptop er tussen. Nu even een inhaalslag maken! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Mandrake466 op 09-02-2016 19:00 ]