Noob zoekt hulp! Home theater speakers elders aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07-2025
Goedemorgen beste Tweakers,

Ik heb een oude SONY TZ140 'Home Cinema' set liggen, zwaar gedateerd en het is een DVD speler. De 5 speakertjes en subwoofer die hieraan vastzitten doen het echter uitstekend! Zeer goed geluid voor zijn prijsklasse.

Mijn TV ondersteund alleen audio via de Optische geluidsingang en zoals jullie misschien al kunnen raden beschikt de DVD speler hier niet over (Alleen sound over HDMI maar dat werkt ook niet, zelfs niet in 2.1 modus).

Enfin, mijn vraag, bestaat er een los apparaat dat beschikt over een optische poort waar ik deze 5.1 set op kan aansluiten? Dan kan ik die DVD speler weggooien en alsnog genieten van het geluid die het ooit heeft mogen bieden.

Alvast bedankt. Mocht dit bestaat hoor ik graag suggesties over wat voor model/merk.

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-01 23:59
Elke fatsoenlijke AV-receiver van de laatste paar jaar heeft een optische ingang, dan wel HDMI met ARC. Normaal gesproken moet het aansluiten van je huidige speakerset ook geen probleem zijn.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51

FeaR

In GoT we trust

christiaans schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:39:
Normaal gesproken moet het aansluiten van je huidige speakerset ook geen probleem zijn.
Ware het niet dat de Sony TZ140 een passieve subwoofer heeft en 99,9% van de gewone receivers een actieve subwoofer verwacht. Als je alleen de Sony zou willen vervangen moet je een receiver nemen met versterkte uitgang voor de subwoofer. Een Pioneer VSX-S500, Pioneer VSX-S510 dan wel VSX-S300.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-01 23:59
Dat, of een actieve subwoofer aanschaffen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een goede subwoofer kan toch aardig wat kosten. Dan is het de afweging of dit speakersetje het waard zijn om daar nog een paar honderd euro in te steken.

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07-2025
Het setje zelf kostte maar 77 euro, ik vrees dat ik geen alternatief ga zoeken dat minder dan 200 euro kost :p
Pagina: 1