IMac 8.1 software update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Op het werk heb ik nog een IMac 8.1 waar momenteel OSX 10.6.8 op draait. Dit laatste zorgt er de laatste tijd meer en meer voor dat ik bepaalde software niet kan installeren of updaten.

Nu zag ik dat de laatste OSX nog compatible is met 10.6.8, maar vraag me af of het wel verstandig is om een update te doen naar Yosemite met deze Mac.

Hier toevallig iemand die hier ervaring mee heeft?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
_Moe_ schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:29:
Op het werk heb ik nog een IMac 8.1 waar momenteel OSX 10.6.8 op draait. Dit laatste zorgt er de laatste tijd meer en meer voor dat ik bepaalde software niet kan installeren of updaten.

Nu zag ik dat de laatste OSX nog compatible is met 10.6.8, maar vraag me af of het wel verstandig is om een update te doen naar Yosemite met deze Mac.

Met genoeg ram geheugen moet het te doen zijn lijkt me. Maar sneller zal hij er sowieso niet van worden. Je gaat toch ineens 4 versies verder. Mocht je het gaan proberen; doe dan wel een clean install en geen upgrades. Op mijn werk gebruikt iemand een macbook die oorspronkelijk uit de doos kwam met snow leopard en die stap voor stap geüpgraded is naar yosemite, zonder ooit een clean install te hebben gedaan. Niet vooruit te branden.

Een vriend van me heeft een macbook pro uit 2009 (dus ook al een oudje) en die doet het echt prima onder yosemite. Hij heeft wel z'n ram geüpgraded naar 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:56

PBP

_Moe_ schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:29:

Heb dezelfde iMac hier staan. Heb niet echt het idee dat hij er trager op geworden is. Al heb ik er inmiddels wel een SSD inzitten dus dat verklaard ook het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
PBP schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:28:
[...]

Heb dezelfde iMac hier staan. Heb niet echt het idee dat hij er trager op geworden is. Al heb ik er inmiddels wel een SSD inzitten dus dat verklaard ook het een en ander.
En heb je geupgrade naar Yosemite of een clean install gedaan?

Hoeveel RAM heb je in je mac zitten?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:56

PBP

_Moe_ schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:45:
[...]

En heb je geupgrade naar Yosemite of een clean install gedaan?

Hoeveel RAM heb je in je mac zitten?
Heb altijd geupgrade (vanaf Leopard > Snow Leopard > Lion > Mountain Lion > Mavericks > Yosemite). Zolang ik niet tegen problemen aanloop doe ik geen clean install. Met het overstappen naar een SSD heb ik gewoon mijn HDD gekloond met Carbon Copy Cloner. Ik heb 6gb ram erin zitten.