Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC zou vooral moeten dienen voor:
- Gamen (Enemy Territory, GTA5, AC Unity, ...)
- Producen (Cubase8 )

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb er ongeveer 1400EUR voor over. Het is de bedoeling dat het echt een goede configuratie is. Het mag zelfs iets meer zijn, al zou ik graag vooral weten waar er in mijn wenslijst bespaard kan worden (eventuele overbodige dingen), zodat het zo goedkoop mogelijk kan. Prijs excl. montagekosten, verzendingskosten of randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle nodige randapparatuur heb ik nog. Het gaat hem echt om de PC zelf. Besturingssysteem (Windows 7) heb ik ook nog liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag een zeer goede processor & grafische kaart, genoeg werkgeheugen en SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet snel zijn en vlot de zaken vermeld in de eerste vraag aankunnen.

Ga je overklokken?
Graag, indien mogelijk

Hieronder een voorstel, ik zou dus graag horen van de kenners onder jullie, welke componenten eventueel overbodig zouden zijn, en vervangen zouden kunnen worden door een goedkoper versie of downgrade. In welke mate heb ik waterkoeling nodig? In welke mate heb ik zo'n dure behuizing nodig? Ga ik 16GB RAM nodig hebben? Etc...

Merk op dat in onderstaand voorstel de processorkoeling niet mee berekend is in de totaalprijs.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 322,90€ 322,90
1MSI Z97 GAMING 5€ 135,-€ 135,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,80€ 359,80
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,97€ 51,97
1Aerocool Xpredator Black Edition€ 128,36€ 128,36
1Corsair Hydro Series H80€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1608DT1TX0CEU€ 148,35€ 148,35
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,97€ 11,97
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 83,50€ 83,50
1Crucial MX100 256GB€ 98,49€ 98,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.340,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
mijn enigste opmerking....
Waarom die waterkoeler??
Als je een waterkoeler wil neem een cm 240m, een h100i. Dit zijn populaire koelers. De cm is stil, maar koelt iets minder dan de h100i. Ik weet niet of er een 280mm radiator in kan, want dan raadt ik je de h110 aan, stil, en goede koeling.

Oja, voeding kan 100W vanaf, dan heb je nog ruim genoeg.
Of je die 16gb nodig gaat hebben, ik weet het niet. Waarschijnlijk nu nog niet, maar als je het geld er voor over hebt, zeker doen, dit ivm de toekomst. Er waren al games die 16gb vroegen, maar dat is omlaag gehaald. (update zorgde voor een betere port).
Je weet wel dat je overklokken, voor het gamen, alleen voor je fun moet doen hé, en een waterkoeling voor de looks...behuizing is een persoonlijke keuze.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Goedkoper+beter moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

Waterkoeling is niet nodig, en die AIO die je hebt gekozen is niet leverbaar. ;)

Neem 2xR9 290. Even duur maar stukken sneller. :) (heb je wel minimaal 650W nodig, voeding is goed. ;))
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

SSD vervangen door de M550-versie. :)

Windows 8.1 is toch een beter idee dan Win7. 8.1 maakt beter gebruik van SSD's, en je krijgt een gratis upgrade naar Windows 10. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Pwuts op 28-01-2015 08:11 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:26
MasterPrutser schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:09:
Windows 8.1 is toch een beter idee dan Win7. 8.1 maakt beter gebruik van SSD's, en je krijgt een gratis upgrade naar Windows 10. :D
Bij windows 7 ook ;-)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 04:44:

Hieronder een voorstel, ik zou dus graag horen van de kenners onder jullie, welke componenten eventueel overbodig zouden zijn, en vervangen zouden kunnen worden door een goedkoper versie of downgrade. In welke mate heb ik waterkoeling nodig? In welke mate heb ik zo'n dure behuizing nodig? Ga ik 16GB RAM nodig hebben? Etc...
Nee waterkoeling is niet nodig, de meeste all-in-one waterkoelers zijn trouwens ook niet beter dan een high-end luchtkoeler, alleen de aller duurste zijn beter.

16GB moet de eerste jaren nog niet nodig zijn, games verbruiken vaak nog minder dan 4GB tegenwoordig.

Zo'n dure behuizing is niet nodig nee, maar je vindt zoiets mooi?

De enige echte vreemde keuze is de voeding, maar die is afhankelijk van de rest van het systeem.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, en in welke game kom je aan die 3,5GB+ VRAM verbruik? :P
Eigenlijk is het gewoon een 3,5GB kaart, met 0,5GB die dubbel zo snel is als gewone ddr3 RAM.
Bij die andere kaarten wil je ook niet meer dan de max hoeveelheid vram verbruiken of je hebt nog ergere performance doordat je direct begint te swappen bij je ddr3 ram ;)

Beetje jammer dat het zo is, maar het blijft gewoon een zeer goede kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:54:
[...]

Tsja, en in welke game kom je aan die 3,5GB+ VRAM verbruik? :P
Eigenlijk is het gewoon een 3,5GB kaart, met 0,5GB die dubbel zo snel is als gewone ddr3 RAM.
Bij die andere kaarten wil je ook niet meer dan de max hoeveelheid vram verbruiken of je hebt nog ergere performance doordat je direct begint te swappen bij je ddr3 ram ;)

Beetje jammer dat het zo is, maar het blijft gewoon een zeer goede kaart.
Ja, die artikels zijn op zijn minst verontrustend. Maar ik heb een tiental topics 'GTX 970 vs R9 290x' opgezocht en gelezen. In elk artikel wordt de GTX970 aangeraden omdat die zuiniger is naar vermogen toe, bovendien bleken ook de benchmarks lichtjes beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:23:
[...]

Nee waterkoeling is niet nodig, de meeste all-in-one waterkoelers zijn trouwens ook niet beter dan een high-end luchtkoeler, alleen de aller duurste zijn beter.

16GB moet de eerste jaren nog niet nodig zijn, games verbruiken vaak nog minder dan 4GB tegenwoordig.

Zo'n dure behuizing is niet nodig nee, maar je vindt zoiets mooi?

De enige echte vreemde keuze is de voeding, maar die is afhankelijk van de rest van het systeem.
Die behuizing vind ik mooi ja, maar er zijn er zeker goedkopere die ik ook mooi vind. Ik heb alleen meermaals gelezen dat besparen op een behuizing gevaarlijk kan zijn naar koeling toe. Je kan beter wat meer ruimte laten enzovoorts... Al denk ik dat sommige goedkopere behuizingen (bv. CM 690) ook wel zouden kunnen voldoen.

Wat betreft het RAM Geheugen kan ik inderdaad misschien 8GB nemen en later, wanneer nodig, nog 8GB bijsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat die Aerocool waar naar zijn geld is. Het zal wel een topmodel zijn gezien zijn prijs, maar dat merk staat nou niet echt bekend om zijn solide kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
A.d.h.v. andere threads, de reacties op mijn topic en verdere research op tweakers heb ik volgend lijstje samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 338,85€ 338,85
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 132,80€ 132,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Corsair Obsidian 450D€ 109,-€ 109,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
2Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 72,-€ 144,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,17€ 12,17
1Seasonic S12G 550W€ 79,95€ 79,95
1Crucial M550 2,5" 256GB€ 94,50€ 94,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.362,52

Ik twijfel echt nog aan een aantal dingen.

1. Een stille PC spreekt mij wel aan, maar ik heb liever dat dit aspect niet moet onderdoen voor de koeling. Als ik voor de behuizing bv. een Fractal Design R4 neem, waarover ik lees dat die redelijk veel geluid binnen houdt, zal mijn systeem dan nog steeds voldoende gekoeld worden? Of neem ik beter zoiets als een Corsair Obsidian 405D, die volgens mij beter is voor de luchtstroming?

2. Hoe zit het nu met de GPU? Ik heb inderdaad het nieuws gelezen over de GTX970. Sommige mensen zeggen dat je beter 2x R9 290 neemt. Als ik meerdere reviews lees, zie ik toch steeds dat de GTX970 meer punten krijgt dan zowel de R9 290 en de R9 290x. Bovendien vragen deze kaarten ook meer vermogen dan de GTX970 (Indien belangrijk: ik maak gebruik van 2 monitors).

Dit zijn vooral nog de 2 hoofdzaken waaraan ik twijfel en waarover ik graag nog een paar meningen hoor.

Om mijn verdere aanpassingen even te verklaren t.o.v. het vorige lijstje:

De waterkoeling heb ik intussen laten vallen voor een luchtkoeling omdat de meesten zeggen dat het toch niet nodig is, en dat bovendien alleen de duurste waterkoelingen ook echt beter zijn dan degelijke luchtkoelingen. Kan deze Scythe volstaan voor een overclockte I7-4790K?

De SSD heb ik verandert in een M550 serie omdat deze meer schrijfsnelheid heeft dan de MX100 voor nagenoeg dezelfde prijs.

De HDD heb ik verandert omdat ik gelezen heb dat de Seagate Barracude (uit mijn vorige lijstje) nogal fluctuerende prestaties heeft.

Een windows 7 licentie heb ik nog liggen dus het lijkt mij onverstandig om 100 euro te geven aan Windows 8, terwijl Microsoft toch van plan is om Windows 10 gratis aan te bieden via updates.

Meningen en feedback over het vernieuwde lijstje zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

br00ky schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:25:
Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat die Aerocool waar naar zijn geld is. Het zal wel een topmodel zijn gezien zijn prijs, maar dat merk staat nou niet echt bekend om zijn solide kasten.
Heb je überhaupt naar de reviews gekeken? Alle reviews bij de Xpredator-serie zijn heel positief en spreken over een solide behuizing waarbij je veel voor je geld krijgt. :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:31:
1. Een stille PC spreekt mij wel aan, maar ik heb liever dat dit aspect niet moet onderdoen voor de koeling. Als ik voor de behuizing bv. een Fractal Design R4 neem, waarover ik lees dat die redelijk veel geluid binnen houdt, zal mijn systeem dan nog steeds voldoende gekoeld worden? Of neem ik beter zoiets als een Corsair Obsidian 405D, die volgens mij beter is voor de luchtstroming?
De koeling van de Fractal Design is meer dan goed genoeg voor zo'n systeem.
2. Hoe zit het nu met de GPU? Ik heb inderdaad het nieuws gelezen over de GTX970. Sommige mensen zeggen dat je beter 2x R9 290 neemt. Als ik meerdere reviews lees, zie ik toch steeds dat de GTX970 meer punten krijgt dan zowel de R9 290 en de R9 290x. Bovendien vragen deze kaarten ook meer vermogen dan de GTX970 (Indien belangrijk: ik maak gebruik van 2 monitors).
Op full HD resolutie zijn een GTX 970 en R9 290X ongeveer even snel, op resoluties lager dan full HD wint de GTX 970 het van de R9 290X op resoluties boven full HD wint de R9 290X het. Op 4K zit de R9 290 zelfs ongeveer op het niveau van een GTX 970.

Waarschijnlijk zit de GTX 970 over een aantal jaren, als games nog zwaarder worden, trouwens eerder tussen beide kaarten in en is de R9 290 op 4K misschien wel sneller.

De reden dan men toch vaak voor de GTX 970 kiest is omdat die zuiniger is en omdat meeste GTX 970's een stillere koeler hebben als de meeste R9 290X's. Dit wil overigens niet zeggen dat het altijd zo is, er zijn ook GTX 970 kaarten die minder stil zijn dan sommige R9 290X kaarten.
De waterkoeling heb ik intussen laten vallen voor een luchtkoeling omdat de meesten zeggen dat het toch niet nodig is, en dat bovendien alleen de duurste waterkoelingen ook echt beter zijn dan degelijke luchtkoelingen. Kan deze Scythe volstaan voor een overclockte I7-4790K?
Daarmee is idd wel een leuke overklok mogelijk.
De SSD heb ik verandert in een M550 serie omdat deze meer schrijfsnelheid heeft dan de MX100 voor nagenoeg dezelfde prijs.
Zie even deze review: http://www.anandtech.com/...x100-256gb-512gb-review/4
Een windows 7 licentie heb ik nog liggen dus het lijkt mij onverstandig om 100 euro te geven aan Windows 8, terwijl Microsoft toch van plan is om Windows 10 gratis aan te bieden via updates.
Logische keuze.
Meningen en feedback over het vernieuwde lijstje zijn welkom.
De voeding kan trouwens twee GTX 970 Strix kaarten in SLI aan met een CPU overklok, is dat ook je doel?

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 29-01-2015 20:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:42:
[...]

De koeling van de Fractal Design is meer dan goed genoeg voor zo'n systeem.

[...]

Op full HD resolutie zijn een GTX 970 en R9 290X ongeveer even snel, op resoluties lager dan full HD wint de GTX 970 het van de R9 290X op resoluties boven full HD wint de R9 290X het. Op 4K zit de R9 290 zelfs ongeveer op het niveau van een GTX 970.

Waarschijnlijk zit de GTX 970 over een aantal jaren, als games nog zwaarder worden, trouwens eerder tussen beide kaarten in en is de R9 290 op 4K misschien wel sneller.

De reden dan men toch vaak voor de GTX 970 kiest is omdat die zuiniger is en omdat meeste GTX 970's een stillere koeler hebben als de meeste R9 290X's. Dit wil overigens niet zeggen dat het altijd zo is, er zijn ook GTX 970 kaarten die minder stil zijn dan sommige R9 290X kaarten.

[...]

De voeding kan trouwens twee GTX 970 Strix kaarten in SLI aan met een CPU overklok, is dat ook je doel?
Behuizing: Voor de behuizing hangt het er natuurlijk ook vanaf hoe je wilt dat hij eruit ziet. Mijn kamer heeft donker bordeaux geschilderde muren, zo'n behuizing met van die rode LED-fans erin zou natuurlijk niet misstaan. Al blijft de kast gewoon onder de bureau staan. Ik ga eens even bekijken wat het precies zou verschillen in prijs. Ik zal het uiteindelijk natuurlijk zelf moeten kiezen of dat ik nu een mooie kast wil of een stille 8)7

GPU: Klinkt logisch, maar welke zou jij dan bijvoorbeeld zelf aanraden?

Voeding: Ik kies hem liever te ruim dan te schaars in vermogen, het verschilt tenslotte geen tientallen euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:52:

GPU: Klinkt logisch, maar welke zou jij dan bijvoorbeeld zelf aanraden?
De vraag is waar hecht jij waarde aan. ;)
Voeding: Ik kies hem liever te ruim dan te schaars in vermogen, het verschilt tenslotte geen tientallen euro's.
Als je maar weet dat het geen voordeel heeft als zijnde betrouwbaarder of iets dergelijks.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:33:
[...]

Heb je überhaupt naar de reviews gekeken? Alle reviews bij de Xpredator-serie zijn heel positief en spreken over een solide behuizing waarbij je veel voor je geld krijgt. :X
Klopt, bovendien passen de kleuren van die Xpredator uit mijn eerste lijstje zeer mooi in mijn kamer. Ach, ik denk dat je bij wijze van spreken eeuwig kan twijfelen over een behuizing. Aan het eind van het verhaal staat hij bij de meeste mensen toch onder een tafel en kijk je er na twee weken zelf niet meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:54:
[...]
De vraag is waar hecht jij waarde aan. ;)
Prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:32

br00ky

Moderator Harde Waren
MasterPrutser schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:33:
[...]

Nee, absoluut niet, dat geef ik gelijk toe. Blijkbaar doen ze het dan wel prima met dit ding. En dat die blijkbaar mooi binnen TS' kamer past is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zo lang je die extra 100W niet gaat gebruiken is die natuurlijk alleen maar minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:59:
[...]

Zo lang je die extra 100W niet gaat gebruiken is die natuurlijk alleen maar minder.
Ik geloof dat het ging over de GPU's. :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:59:
[...]

Nee, absoluut niet, dat geef ik gelijk toe. Blijkbaar doen ze het dan wel prima met dit ding. En dat die blijkbaar mooi binnen TS' kamer past is mooi meegenomen.
Ik ga ze aan het einde van de rit, wanneer ik 100% zeker ben over al de rest, allemaal een keertje in een vergelijkingstabel gooien. :) Dan kom ik er wel uit uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:01:
[...]

Ik geloof dat het ging over de GPU's. :*) ;)
8)7 :P Nou op full HD is dat nu vrij gelijk, hoger dan full HD dan wint de R9 290X het en lager de GTX 970. Maar ik verwacht dat de R9 290X over bijvoorbeeld twee jaar wel boven de GTX 970 staat, al zal het nooit een groot verschil worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:05:
[...]

8)7 :P Nou op full HD is dat nu vrij gelijk, hoger dan full HD dan wint de R9 290X het en lager de GTX 970. Maar ik verwacht dat de R9 290X over bijvoorbeeld twee jaar wel boven de GTX 970 staat, al zal het nooit een groot verschil worden.
En hoe zit het dan met de R9 290 t.o.v. de GTX970 in prijs/kwaliteit, want die 290 lijkt mij toch wel aanzienlijk goedkoper? (dus niet de 290x maar de 290)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:40
Ik zelf heb de Fractal R4 gekocht en zeker niet beklaagd. Koeling moet niet onder doen en de geluidsisolatie is subliem.

Eventueel de asus kaart vervangen door de MSI versie.Ik heb een 760 OC van MSI zitten en deze is stil onder load. Van cpu koeler gebruik ik zelf de noctuna nh-d14 in volgende setup voor stilte:

Case fans aan de voorzijde op 5V. De 120mm fan van de noctuna aan de achterzijde gemonteerd met de Ultra-Low-Noise Adaptor van de 140mm fan (de fan was dan op zijn stilste ipv de adapter van de 120mm). De cpu fan (140mm) zit mee op de fan controller van de case en dus op 5v. Met deze setup is de computer eigenlijk onhoorbaar.

De 120mm fan kan je niet steken op de fan controller van de kast omdat deze niet gaat draaien aan 5v.

Als cpu heb ik de i7-4770 en onderload (aida64) gaat deze max tot 55 °C. In een game als unity tot 35 °C.. Indien nodig kan je altijd dmv de fan controller de fans op 7v of 12v laten lopen voor extra koeling waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 21:00
Als je stilte wil met high end koelcapaciteiten dan moet je eens zoeken naar een kast met grote 200mm of 230mm fans, dat koelt als een malle zonder herrie te maken omdat ze op zo'n lage rpm draaien. Ik heb zelf een Haf X Nvidia Edition, je hoort alleen wat luchtstroom maar verder bijna helemaal stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:40
Kevin1Smid schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:18:
Als je stilte wil met high end koelcapaciteiten dan moet je eens zoeken naar een kast met grote 200mm of 230mm fans, dat koelt als een malle zonder herrie te maken omdat ze op zo'n lage rpm draaien. Ik heb zelf een Haf X Nvidia Edition, je hoort alleen wat luchtstroom maar verder bijna helemaal stil
Mijn persoonlijke ervaring met grote fans is dat ze nog steeds luider als een goede kast (zoals de R4) met normale fans op 5V. Die laatste hoor je niet (ook geen luchtstroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 21:00
ShaneV schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:20:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring met grote fans is dat ze nog steeds luider als een goede kast (zoals de R4) met normale fans op 5V. Die laatste hoor je niet (ook geen luchtstroom).
Ik wil de R4 niet per se een betere kast noemen dan een haf X, ze hebben een verschillende doelgroep de r4 is stil de haf x koelt als een malle en houdt ook 4 way gpu's goed koel. Ik heb zelf een r4 met 2 r9 290s gehad en ik vond ze toen toch redelijk warm. Ja hij is wel stiller maar als de fans van je graka op hoge snelheden gaan draaien omdat ze niet genoeg lucht krijgen dan hoor je die alsnog wel. Warmteissolatie=geluidsisolatie bij beide wordt gewerkt met een schuim met luchtbelletjes erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:07:
[...]

En hoe zit het dan met de R9 290 t.o.v. de GTX970 in prijs/kwaliteit, want die 290 lijkt mij toch wel aanzienlijk goedkoper? (dus niet de 290x maar de 290)
Die is beter dan beide pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5 bijvoorbeeld voor 259 euro bij Alternate.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat hem worden denk ik.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 338,85€ 338,85
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 132,80€ 132,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,90€ 89,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,95€ 37,95
2Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 72,-€ 144,-
1Sharkoon GSone€ 39,14€ 39,14
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,17€ 12,17
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 84,-€ 84,-
1Crucial MX100 256GB€ 98,49€ 98,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.390,60

Verder beschik ik over:

- Monitors: 2x Iiyama ProLite E2482HS (24")
- Muis: Logitech G500
- Toetsenbord: Logitech G105

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien eens denken over de nieuwe pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart ?
Is iets duurder, maar daar krijg je aardig wat extra voor:

• stoffilter aan hele onderkant is makkelijk uit en in te doen via voorkant
• niet alleen de 2 hdd cages zijn eruit te doen, ook de optische drive cage (en bv. hdd cage bovenaan hangen, voor optimale airflow @ gpu)
• deurtje kan je nu aan beide kanten bevestigen (draai opening)
• verbeterde mechanisme om de sidepanels eraf te doen
• SSD op achterzijde kan nu geïnstalleerd/removed worden zonder moederbord weg te moeten doen
• hdd tray's waar je hdd op 2 posities kan zetten, zodat je ook effectief alle hdd ruimte kan gebruiken ivm de kabels achteraan.. (http://youtu.be/d_ZLKzqcUtM?t=7m10s)
• ziet er mooier uit doordat de mesh aan buitenkant nu bedekt is. (ook terug verschillende kleuren & window optie beschikbaar)
R4: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1342778579.jpeg
R5: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000563794.jpeg

Zowel koeler als stiller dan de R4:
• Geluid van 32,9 dB(A) -> 30,9 dB(A)
• Koeling 200W 7v van 29,3°C -> 27,1°C
• Koeling 400W 7v van 39,4°C -> 35,9°C
(bron: hardware.info)

Gisteren m'n systeem overgezet naar de R5 en zeer tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 30-01-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het idee om een pc te bouwen even laten varen vanwege drukte met andere zaken. Nu ben ik er echter weer mee bezig. Ik heb het allemaal nog eens rustig bekeken t.o.v. mijn vorige configuratie en ik ben erop uitgekomen dat het misschien toch wel weer net iets goedkoper kan. Wat denken jullie hiervan? Zitten er uiterst vreemde keuzes tussen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 312,68€ 312,68
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 110,90€ 110,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 360,70€ 360,70
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,90€ 51,90
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,90€ 113,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 40,99€ 40,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 50,-€ 50,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,60€ 12,60
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 76,20€ 76,20
1Crucial BX100 250GB€ 84,20€ 84,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,07

Groetjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het enige vreemde is dat je een voeding kiest met lelijke kabels terwijl de behuizing een window heeft.

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/v750-vs-capstone/v750-back.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:52:
Het enige vreemde is dat je een voeding kiest met lelijke kabels terwijl de behuizing een window heeft.

[afbeelding]
Ja klopt maar ik had zelfs niet door dat ik de window versie in mijn lijstje had staan. Maakt me vrij weinig uit eigenlijk, ik kan hem evengoed zonder window nemen aangzien de kleuren van de componenten toch niet echt bij elkaar passen. Een HD met een blauwe tint, gele RAM-sticks, dan weer een rode videokaart etc... =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy4ever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 21:18
Allereerst, wil je nog steeds overklokken? Zoniet, dan heb ik hier nog iets voor je.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 367,01€ 367,01
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Seasonic M12II Evo 620W€ 76,95€ 76,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,-€ 102,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,35

Videokaart heeft 8gb en gelijke/betere prestaties dan de 970, dus is beter toekomstbestendig.

Je kunt nog even iemand anders naar een sterkere voeding vragen, ben bang dat deze niet genoeg is voor een full load van de videokaart maar dat weet ik niet zeker.

EDIT: btw, je hebt een niet overclockbare dure i7 gekozen die letterlijk geen fps verschil uitmaakt tov een i5 maar wel een moederboard om mee te kunnen overclocken toegevoegd.

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crazy4ever schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 01:35:
Allereerst, wil je nog steeds overklokken? Zoniet, dan heb ik hier nog iets voor je.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 367,01€ 367,01
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,99€ 49,99
1Seasonic M12II Evo 620W€ 76,95€ 76,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,-€ 102,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,35

Videokaart heeft 8gb en gelijke/betere prestaties dan de 970, dus is beter toekomstbestendig.

Je kunt nog even iemand anders naar een sterkere voeding vragen, ben bang dat deze niet genoeg is voor een full load van de videokaart maar dat weet ik niet zeker.

EDIT: btw, je hebt een niet overclockbare dure i7 gekozen die letterlijk geen fps verschil uitmaakt tov een i5 maar wel een moederboard om mee te kunnen overclocken toegevoegd.
Dat overklokken laat ik maar achterwegen. Dat heeft toch weinig zin en komt er waarschijnlijk toch niet van. Ik zou echter wel graag een I7 hebben omdat ik de PC niet alleen ga gebruiken voor gaming, zoals reeds aangehaald in de openingspost van dit topic. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 312,50€ 312,50
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 86,50€ 86,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 367,25€ 367,25
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 53,07€ 53,07
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 102,50€ 102,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 40,99€ 40,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 50,51€ 50,51
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1Antec TruePower Classic TP-550C€ 78,-€ 78,-
1Crucial BX100 250GB€ 85,99€ 85,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.189,56

Ik denk dat dit hem uiteindelijk gaat worden.
Ik heb de voeding nog aangepast omdat deze volgens reviews redelijk solide blijkt te zijn en overigens 5 euro goedkoper is. Verder kon het moederbord blijkbaar ook wat goedkoper omdat ik geen plannen heb om te overclocken. Nog enkele laatste meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een 550W voeding is eigenlijk meer bedoeld voor twee GTX 970's plus CPU overklok. Maar aangezien overklokken er niet in zit met die CPU en SLI hem niet wordt met dat moederbord, lijkt de voeding nogal overdreven.

pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
pricewatch: Seasonic S12G 450W
Bijvoorbeeld, waarbij de be quiet! extreem stil is en de Seasonic van iets betere kwaliteit.

[ Voor 44% gewijzigd door -The_Mask- op 17-07-2015 16:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om uiteindelijk deze configuratie te gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4790K Boxed€ 338,90€ 338,90
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,60€ 84,60
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 364,90€ 364,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,67€ 51,67
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 105,50€ 105,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,35€ 42,35
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 43,51€ 43,51
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Antec TruePower Classic TP-550C€ 81,95€ 81,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.210,60

Zijn er nog laatste opmerkingen of toevoegingen hieraan? Ik hoor ze graag. De reden waarom ik weer veranderd ben van een I7-4790 naar een I7-4790K is simpelweg omdat de winkel waarin ik deze configuratie ga bestellen, deze twee processoren momenteel aan eenzelfde (verminderde) prijs aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen is Skylake uit, Zou je daar niet eens naar kijken? pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed op een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
Voeding is trouwens een behoorlijk oud model. Er is beter en vooral stiller te krijgen.
Ook de koeler is inmiddels ingehaald. pricewatch: Scythe Fuma

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:37:
Intussen is Skylake uit, Zou je daar niet eens naar kijken? pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed op een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
Voeding is trouwens een behoorlijk oud model. Er is beter en vooral stiller te krijgen.
Ook de koeler is inmiddels ingehaald. pricewatch: Scythe Fuma
Die nieuwe generatie van intel is misschien inderdaad beter. Gaat die Fuma koeling daarmee samen? De Alternate pc-builer lijkt aan te geven van niet. Ik heb nog even de laatste BBG bekeken. Op basis daarvan heb ik weer een aantal dingen vervangen zoals bv. de voeding en het RAM-geheugen. Het was weer even geleden dat ik ermee bezig was geweest dus ik wist niet dat er een aantal nieuwe producten uit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Fuma past op alle 115x sockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziezo, ik heb me voor het moederbord en de voeding dan maar even gebaseerd op de BBG van Tweakers (mainstream november). Voor de rest heb ik de processor en het RAM-geheugen vervangen door de nieuwere generatie. Ik heb er ook nog even een muis bijgevoegd omdat die het ook net begeven heeft. 8)7

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 342,90€ 342,90
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 84,91€ 84,91
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 364,90€ 364,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,67€ 51,67
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 105,50€ 105,50
1Scythe Fuma€ 43,95€ 43,95
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 69,-€ 69,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 54,-€ 54,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 73,50€ 73,50
1Crucial BX100 250GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.287,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Voor gamen heb je geen I7 nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is uit alle guide's af te leiden. Gamen is inderdaad het hoofddoel van deze PC maar niet het enige doel. Er zijn een aantal programma's die ik ga gebruiken waar een I7 wel op zijn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
Er zijn een aantal programma's die ik ga gebruiken waar een I7 wel op zijn plaats is.
Dan is 16 GB ram ook handig.. Welke programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KappaRoss schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:53:
[...]

Dan is 16 GB ram ook handig.. Welke programma's?
Cubase is een voorbeeldje. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kijk ook even naar de Xeon E3-1245 v5, die is (bij 1 winkel) fors goedkoper dan de i7 6700.
http://tweakers.net/price...;461464;472137/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
Bij de Xeon E3-1245 v5 staat ''Werkt alleen op de Intel C232 en C236 chipset moederborden!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Nu online
Ai, niet op gelet. de oude werkte voor zover ik weet wel op gewone b85 bordjes.
Wellicht dat er op korte termijn nog een 1231 v4 komt ofzo. De i7's zijn simpelweg erg duur momenteel.

[ Voor 20% gewijzigd door mitsumark op 05-12-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 349,50€ 349,50
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 137,80€ 137,80
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 365,-€ 365,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,90€ 51,90
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 107,50€ 107,50
1Scythe Fuma€ 43,95€ 43,95
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 64,90€ 64,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 52,80€ 52,80
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition€ 99,-€ 99,-
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.369,72

Dit is het uiteindelijk geworden, het loopt best lekker :*) Start op in slechts een aantal seconden! Bedankt voor de reacties

EDIT: Voeding bijgevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 20:53
Hoe bevalt de Fuma? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC nog niet erg zwaar belast tot nog toe maar het lijkt me in orde te zijn. Al vind ik de PC iets luider dan verwacht. Je hoort hem echt wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een teleurstelling niet lullig bedoeld.
Goede koeler en goede kast en GPU...benieuwd waar die "herrie" dan vandaan komt.
Misschien de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welk onderdeel is het? Welke voeding heb je trouwens? Die mist in het lijstje.

Niet iets verkeerd ingesteld trouwens? Bijvoorbeeld dat je de fan van de CPU op 100% hebt ingesteld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:59:
Welk onderdeel is het? Welke voeding heb je trouwens? Die mist in het lijstje.

Niet iets verkeerd ingesteld trouwens? Bijvoorbeeld dat je de fan van de CPU op 100% hebt ingesteld.
Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition, zou kunnen ik heb immers niets aan de instellingen gewijzigd, zal ik even nakijken.

edit: Ik heb helemaal vooraan achter mijn stoffilter een fan zitten en helemaal achteraan, die draaien constant en het geluid blijkt van die twee fans te komen volgens mij. Ik heb de indruk dat die redelijk hard draaien terwijl mijn computer alles behalve warmte lijkt af te geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 14:13
Er zit een fancontroller op die kast. Waarschijnlijk staat die op de maximale stand. Die zou je dus lager kunnen zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeara schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:42:
Er zit een fancontroller op die kast. Waarschijnlijk staat die op de maximale stand. Die zou je dus lager kunnen zetten ;)
Dat helpt inderdaad al, maar die achterste blijft volgens mij even hard draaien, al denk ik dat het nu de voeding is die ik vooral hoor draaien, waarschijnlijk niet de stilste die er is.
Pagina: 1