Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Ik heb voor mijn Marantz SR6004 en UD5005 nieuwe stroomkabels gekocht van AudioQuest. 8) Nu zag ik dat er een AC Outlet op mijn receiver zit. Ik heb deze in gebruik genomen en er een kort stuk over gelezen in de handleiding, maar zie hier geen voor of nadelen. Verder kan ik online ook niks vinden. :-(

Mijn vraag is dus, win ik er iets mee door deze uitgang te gebruiken om mijn Blu-Ray speler te voeden of zijn er nadelen? Benadeeld het bijvoorbeeld het vermogen dat naar mijn speakers gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Je ac outlet is niks anders dan het doorlussen van de draad die van je stopcontact afkomt. Je verliest dus geen vermogen omdat het voor de transformator als word doorgekoppelt en is juist bedoelt voor apparaten zoals bijvoorbeeld een dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 20:48
let wel even op,sommige AC outlets zijn (middels een relais) geschakelt met de aan/uit knop van de receiver, en schakelt dus uit als je de receiver uitzet.

vaak kan er dan ook maar een beperkt vermogen door die uitgang heen, een Bluray speler is geen probleem maar een dikke set versterkers bijvoorbeeld wel. dat staat er normaal gesproken wel bijgeschreven dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
jorisjan schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:42:
let wel even op,sommige AC outlets zijn (middels een relais) geschakelt met de aan/uit knop van de receiver, en schakelt dus uit als je de receiver uitzet.

vaak kan er dan ook maar een beperkt vermogen door die uitgang heen, een Bluray speler is geen probleem maar een dikke set versterkers bijvoorbeeld wel. dat staat er normaal gesproken wel bijgeschreven dan
Ik heb het even goed uitgeprobeerd, geen problemen qua uitschakelen van de Blu-Ray als de receiver in stand-by staat, maar inderdaad wel als hij fysiek wordt uitgezet. Gelukkig heb ik hem altijd in stand-by dus geen problemen! :P

Hou het voor nu lekker zo en als ik een keer een nieuw stekkerblok aanschaf verander ik het wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-04 20:11
Ik hoop wel voor jou dat het de volgende kabel betreft:

http://www.hifisupply.nl/...article&aid=19909&lang=EN

Met een ander stroomsnoer klinken je favoriete tracks als nageltjes op het schoolbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:33
Morzzz schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:58:
Ik hoop wel voor jou dat het de volgende kabel betreft:

http://www.hifisupply.nl/...article&aid=19909&lang=EN

Met een ander stroomsnoer klinken je favoriete tracks als nageltjes op het schoolbord.
Koop jij altijd kabels van €4000 euro?? 8)7 8)7

Als het werkt is het wel goed lijkt me ;). Desnoods kun je een stekkerdoos met schakelaar er neer leggen zodat je alles tegelijk uitschakelt en inschakelt..

[ Voor 50% gewijzigd door timmie271 op 29-01-2015 08:41 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat het een niet al te serieuse post was met als insteek dat als je je laat oplichten met veel te dure kabels, je je net zo goed echt kunt laten oplichten met veel te dure kabels :P.
Pagina: 1