SSD niet meer zichtbaar na opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

• HetePanda
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-01 21:11
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem. ik heb een game systeem met daarin een 256GB SSD.

Het probleem met de computer is dat hij de SSD niet meer ziet in de bios wanneer ik hem opnieuw opstart. als ik hem uitzet en opnieuw opstart dan ziet hij hem wel weer. misschien weet iemand hier oplossing voor?

2de probleem is dat mijn pc wanneer ik ongeveer 30 minuten werk, soms even voor 2 min freezed. daarna werkt hij weer top en heb ik geen problemen meer mee. |:( |:(

In logboek kom ik alleen dit tegen:
Terugzetten op apparaat \Device\RaidPort0 is aangevraagd. als warning (opgezocht en daarom intel rapid storage verwijderd)

Misschien weet iemand oplossingen of tips waarin ik dit moet zoeken.

Groetjes,

HetePanda AKA Sander 8)7

SPECS:
Moederbord: MSI Z97-G55 SLI
Processor: I5-4670K
SSD: RS256GBSSD320
HDD: 2 TB DISK
GPU: GTX 780
RAM: 16GB(4x4) Corsair Venguence 1600MHZ
O-)

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:41
heb je al gekeken of er eventueel driver of firmware updates zijn, tevens zou je je smart gegevens even moeten controleren van de schijf.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Even ervan uitgaande dat de R een T moet zijn, dus dat de SSD een: pricewatch: Transcend TS256GSSD320 256GB is.

Dan jah, zoals Furian88 al zei: Eerste actie om te ondernemen, firmware updaten als dat kan, want oudere sandforce firmwares kunnen soms wat buggy zijn in bepaalde scenario's.
En een SMART log met crystaldiskinfo eens neerplaatsen hier, om te kijken of er geen kabelfouten , of andere fratsen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Swordlord op 28-01-2015 10:13 ]

Verwijderd

Inderdaad.
Als bovengenoemde de juiste SSD is zal een firmware update beide problemen waarschijnlijk oplossen.
De laatste firmware is versie 5.6.0 en is hier te downloaden.

• HetePanda
furian88 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:02:
heb je al gekeken of er eventueel driver of firmware updates zijn, tevens zou je je smart gegevens even moeten controleren van de schijf.
SMART zijn mijn schijven helemaal okee. heb alle updates uitgevoerd en zelfs nieuwe BIOS versie erop gedaan.

• HetePanda
Ik ben uiteindelijk uit gekomen bij intel rapid storage technology die de hele boel aant .... was. na verwijderen van de software, is alles goed gegaan.

Gr,

Sander

bedankt voor meedenken

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:41
top, altijd goed om te horen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• HetePanda
intel rapid storage technology gaf aan dat die een raid fout had gemaakt, waardoor dus soms mijn pc disk niet meer goed kan benaderen en bij reboot hetzelfde verhaal

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Intel RST verziekt in principe de boel niet, maar sandforce ;)

Sandforce schijven zijn betrouwbaarder geworden in algemene kwaliteit, maar kunnen soms nog steeds slechte comptabiliteit en slechte support voor power management hebben.

Intel RST zat de boel dus in principe niet te verzieken, die deed zijn werk zoals het moest doen en bijna elk andere SSD luistert braaf naar power state opdrachten, of negeert het gewoon.. Maar jouw SSD ging gewoon over de zeik, zodra hij van power states moest wisselen.
Nu heb je het geluk, dat de standaard windows AHCI drivers, totaal geen power states ondersteunen, waardoor je nu dus waarschijnlijk vrij blijft van problemen.

Maargoed, laat lekker draaien nu maar en veel plezier ermee.

[ Voor 10% gewijzigd door Swordlord op 29-01-2015 14:28 ]

Pagina: 1