Ik las ergens een keer op tweakers.net dat je een 486 kon gebruiken als internet sharing server. (search niets gevonden). Het enige wat je nodig had, was een 486 DX2-66 met 16MB mem, en een floppydisk. Op die floppydisk kon je dan een OS op zetten die er dan voor zou zorgen dat het internet geshared wordt, en je kon zelfs van een client-pc de server besturen. Je hoefde op de client pc's alleen maar de gateway in te stellen. Wie weet hoe ik dit voor elkaar kan bakken? En welk OS moet ik daarvoor gebruiken? een gestripte versie van linux? QNX? BeOS?
kijk eens bij
freesco
freesco
"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."
Ok, bedankt. Ik denk dat het hier wel mee gaat lukken!
Waar je wel ff op moet letten is dat de meeste Chello gebruikers ( als je dat bent natuurlijk) een PCI ethernet kaart hebben, en een 486 heeft vaak nog geen PCI sloten... Mijn Chello aansluitingkje wil niet draaien op een ander kaartje...
Heb je wel je nieuwe MAC address doorgegeven aan A2000/UPC/Chello? Dan kan je elke netwerkkaart gebruiken die je maar wil.Op donderdag 14 juni 2001 23:32 schreef DizzyWeb het volgende:
Waar je wel ff op moet letten is dat de meeste Chello gebruikers ( als je dat bent natuurlijk) een PCI ethernet kaart hebben, en een 486 heeft vaak nog geen PCI sloten... Mijn Chello aansluitingkje wil niet draaien op een ander kaartje...
Heeft iemand freesco werkend gekregen met een ADSL verbinding (mxstream)? Mij lukt het niet, het is namelijk erg lastig om het IP [10.0.0.138 pc1] in te stellen in linux (freesco). Iemand hier een oplossing voor?
Was het trouwens niet zo dat je voor een ADSL verbinding Virtual private network (VPN) moet hebben, en dat dat
natuurlijk alleen op windows werkt...?
Was het trouwens niet zo dat je voor een ADSL verbinding Virtual private network (VPN) moet hebben, en dat dat
Deze vraag had ik dus ook ...Op maandag 18 juni 2001 22:45 schreef Ruud P. het volgende:
Heeft iemand freesco werkend gekregen met een ADSL verbinding (mxstream)? Mij lukt het niet, het is namelijk erg lastig om het IP [10.0.0.138 pc1] in te stellen in linux (freesco). Iemand hier een oplossing voor?
Was het trouwens niet zo dat je voor een ADSL verbinding Virtual private network (VPN) moet hebben, en dat datnatuurlijk alleen op windows werkt...?
Kan ik freesco gebruiken voor mijn ADSL verbinding ?
Provider = Planet Internet (belgie)
Modem = Alcatel Speed Touch Home ADSL Modem
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Ik weet wel dat smoothwall met adsl kan. Of het ook op 1 floppy kan moet je maar even kijken bij hun op de site. Http://www.smoothwall.org Ik heb het thuis op mijn harde schijf staan. Ook een 486 met 20 mb geheugen.
I'll be back
Pagina: 1