hoe monteer ik een GU10 fitting lampje

Pagina: 1
Acties:
  • 18.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddr780
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een inbouw plafond spots met daarin verzonken 4 halogeenspots met een zg GU10 fitting.
Ik kan de lampjes alleen maar aan de voorzijde vasthouden / aanraken. de rest is verzonken en niet toegankelijk. Ook niet als ik de lamp uit het plafond haal.

als ik een nieuw lampje wil plaatsen zorg ik ervoor dat de 'pinnetjes' in de gaatjes vallen en dan zou ik nog zo'n 10-15 ° moeten draaien om deze vast te klikken.
Ik kan dit alleen maar door hard op het glas te duwen en dan gelijk draaien, aangezien dit best zwaar gaar.
Ik heb dit nu 3x geprobeerd en telkens 'draai' ik het beschermglaasje van de lamp af. Dan heb ik daarna helemaal geen grip meer op de lamp en kan ik deze weggooien.

Hoe los ik dit op....

Bedankt voor jullie ideeen.

Oja ik heb ook al plakband geprobeerd om daarmee de lamp in positie te draaien. zonder succes. :( :(

In de link een voorbeeld van een betreffend lampje.

http://www.groenestroomsh...-met-35-mm-doorsnede.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Zuignapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 19:30
punttang rond de buitenkant en dan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 18:19
Wat Icephase zegt, met een zuignapje. Verkrijgbaar bij sommige bouwmarkten. Vaak worden ze bij inbouwspots meegeleverd. Anders een stukje binnenband goed met zeep schoonmaken en afspoelen zodat het talkpoeder ar af is, eventueel een beetje opruwen met schuurpapier of zelfs met een heel klein beetje solutie (bandenlijm) insmeren en op laten drogen. Dat rubber goed tegen de lamp duwen en dan draaien totdat de lamp uit de bajonet springt of er juist in draait. Op zich zou dit niet met al teveel kracht moeten gaan.

Let er goed op dat de lamp lang genoeg is om in de fitting te passen. Er zijn diverse LED-varianten die te kort zijn waardoor de twee pennen niet diep genoeg in de fitting vallen. Dan kun je draaien wat je wilt maar dat gaat nooit passen. Als je de oude lamp nog hebt, even controleren of de lengte hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:32
Niet te hard drukken. Dan gaan ze er juist minder goed in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 983077

DUCT TAPE !
Of duck tape als je dat leuker vind klinken.
Nadat ik aggresief even tot rust ging komen liggend op de bank bleek de naast mij liggende duct tape het ei van columbus

1) Plak een stukje tape op de lamp
2) leg twee vingers tegen het plakband op de lamp
3) plak de tape over je vingers over over elkaar
4) perfect om het lampje te hanteren.

Let op, je hoeft het lampje niet zo diep mogelijk in te brengen. Wanneer hij eenmaal in de twee sleufjes valt, met enige moed en beleid 'zoeken' naar de juiste diepte en dan met weinig inspanning een stukje draaien.
Er is geen kracht bij nodig.

Iedere zichzelf (en zijn beperkte tijd) respecterende klusser heeft duct tape in huis.

Weg die akelige zuignapjes die het niet goed doen en toch steeds weg zijn
Geen grof geweld en uiteindelijk aggresief wordend lampjes er in prutsen. (De kalk vlieg om je oren)

Waardeloze lampjesontwerpers van Philips en Co dat ze dit probleem niet opgelost hebben ondertussen. Is echt om je dood te schamen.

Apart dat de duckt tape oplossing nog eerder niet ontdekt is.

Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Anoniem: 983077 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:01:
DUCT TAPE !
Of duck tape als je dat leuker vind klinken.
Nadat ik aggresief even tot rust ging komen liggend op de bank bleek de naast mij liggende duct tape het ei van columbus

1) Plak een stukje tape op de lamp
2) leg twee vingers tegen het plakband op de lamp
3) plak de tape over je vingers over over elkaar
4) perfect om het lampje te hanteren.

Let op, je hoeft het lampje niet zo diep mogelijk in te brengen. Wanneer hij eenmaal in de twee sleufjes valt, met enige moed en beleid 'zoeken' naar de juiste diepte en dan met weinig inspanning een stukje draaien.
Er is geen kracht bij nodig.

Iedere zichzelf (en zijn beperkte tijd) respecterende klusser heeft duct tape in huis.

Weg die akelige zuignapjes die het niet goed doen en toch steeds weg zijn
Geen grof geweld en uiteindelijk aggresief wordend lampjes er in prutsen. (De kalk vlieg om je oren)

Waardeloze lampjesontwerpers van Philips en Co dat ze dit probleem niet opgelost hebben ondertussen. Is echt om je dood te schamen.

Apart dat de duckt tape oplossing nog eerder niet ontdekt is.

Succes er mee.
Het is bijna 3 jaar geleden. Neem aan dat de lampjes er nu al wel inzitten.

Verder is je reactie beetje kort door de bocht. Het ligt niet aan de lampen maar aan de makers van het armatuur. En wanneer je een armatuur koopt zonder veertje zit er volgens mij altijd een zuignap bijgeleverd.

De zuignapjens werken hier prima. Beetje vochtig maken en ze plakken.

Liever geen ducttape. Beetje pech blijft er lijm residu achter wat op je glas blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:29

SA007

Moderator Tweaking
Dit gaat nergens over, dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.