Verandering Ziggo frequentie geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01 16:24
Op 26 januari heeft Ziggo de frequentie veranderd in de regio Roermond

frequentie: 474.00
netwerk-ID: 5555
modulatie: 64-QAM
symboolsnelheid: 6875

Na deze verandering hebben wij regelmatig (elke minuut) blokjes in het beeld. Ik heb de Samsung DCB H360R decoder gereset naar de fabrieksinstellingen, kabels losgekoppeld, stroom eraf en de smartcard eruit gehaald. Maar dit mag allemaal niet helpen.

BER E6 geeft geen foutmeldingen deze is gewoon 00000 en het signaal is tussen de 75 en 81%, dit is verschillend per zender.

Mijn ouders met een CI modulen in een Philips 46PFL5507K/12 tv hebben het zelfde probleem deze wonen 8 km verder.

Wanneer ik Ziggo bel zeggen zij controleer de bekabeling of mijn decoder is aan vervanging toe. Terwijl ik al meerdere malen heb gezegd dat voor de frequentie verandering geen problemen waren.

Ik maak gebruik van een collectieve verbinding. Dit betekend dat op mijn adres de verbinding door een gecertificeerd bedrijf is verdeeld over de verschillende appartementen met een versterker.

De boven buurman heeft een HUMAX decoder en heeft nergens last van.

Waar kan de oplossing zitten?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Frequentieverandering kan effect hebben op het signaal. Waarschijnlijk zijn toch de kabels of aansluitingen niet goed. Kwestie van kabels vervangen voor zoiets als de Hirschmann KOKA 9 TS.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dus je hebt je bekabeling wel of niet gecontroleert ?

Iperf

• devinjanssen
Vanmorgen snel even een andere kabel geprobeerd. maar ook hier heb ik enkele keren blokjes. Ik heb ook nog eens goed op de BER code gelet maar deze geeft geen waardes ook niet bij de blokjes. De kabel van het aansluitpunt in de woonkamer is maar 1 meter naar de decoder. Dus kleine kans, maar helaas.

Na mijn werk ga ik de decoder van mijn buurvrouw (familie) omwisselen. Dit betreft ook een DCB H360r die geen problemen geeft.

De andere bekabeling achter de muren kan ik weinig mee dit heeft de aannemer aangelegd. Alle coax kabels komen buiten samen in een kast. Hier zit een 18 spitter met één versterker. Die ook vóór de frequentie geen problemen gaf. In de meterskast kan ik zien dat de aannemer CAI 2011 bedea COAX TWAALF kabels heeft gebruikt. twee andere bewoners op de zelfde 18 spitter ervaren geen problemen.

Waarschijnlijk weet ik straks meer na het uitwisselen van de decoders.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Maak eens (scherpe) foto's van de splitter

Misschien kun je een uitgang met een lagere demping gebruiken
En zo kunnen we zien of de resterende niet gebruikte uitgangen correct zijn afgesloten met 75 ohm

Iperf

• devinjanssen
Ik weet dat het een splitter betreft met 18 uitgangen. Het betreffen ook 18 appartementen waardoor alle uitgangen in gebruik zijn. Ik kan niet zomaar bij deze ruimte. Deze is van de huurbaas.

Andere bewoners hebben geen problemen. ik heb vanochtend Ziggo nog eens gebeld. de technische dienst geeft aan dat dit aan de splitterdoos kan liggen waar de coax gesplitst wordt tussen radio/tv en data voor het internet. Deze splitter moet ik eruit halen en de tv rechtstreeks op de coax aansluiten. Indien het dan verholpen is stuurt Ziggo een nieuw wanddoosje.

Ik kan dit in de namiddag pas uitproberen. Tevens sluit ik een decoder aan van de buren die daar geen problemen levert.

• devinjanssen
Na het wisselen van de decoder blijkt dat mijn decoder stuk is gegaan na het wisselen van de frequentie.

Dit verklaart ook waarom hij geen BER foutmelding geeft. Het signaal wat binnen komt is prima enkel de decoder krijgt het niet meer 100% verwerkt (output) waardoor ik blokjes krijg.

• devinjanssen
Bij mij is het probleem verholpen door een humax 5300c te kopen. Ik kon namelijk nauwelijks digitaal tv kijken. Weken wachten op Ziggo was dan ook geen optie. Ik ben wel benieuwd of Ziggo dit probleem gaat herkennen en verhelpen in combinatie met Samsung DCB H360r. Laat het mij weten

• Repsa
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:19
Toch staat dit probleem niet alleen, in Veghel is de frequentie ook recent omgezet en juist exact sinds die dag heb ik ook last van deze storingen, vooral bij snel bewegende beelden. Het checken van de bekabeling is het standaard antwoord van Ziggo (staat ook op de site) en daarmee is het dan klaar. Ik ben niet de enige, en na een bezoek van een servicemonteur van Ziggo, bestaat het probleem bij kennissen van mij gewoon nog steeds.

Ik kijk het even aan, en als het zich niet uit "zichzelf" oplost, dan is er nog altijd glasvezel als alternatief.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:41
Ik heb het probleem dat favoriete zenders comtinue verdwijnen of vervangen worden door andere zenders.
Ik heb nog een oude Samsung decoder -> DCB-9401R
Dit ding geeft nooit problemen maar sinds de omzetting elke keer de zenders weg.
Doe ik niks dan veranders er niks maar zet ik de zenders terug dan veranderd het weer binnen een paar minuten.

Verwijderd

Hallo devinjanssen en tlpeter,

Ik heb een decoder Samsung DCB-940-1r en ook bij mij versprongen de zenders spontaan na de nieuwe indeling van de zenders door Ziggo.
Het probleem van het verspringen van je zenders zit hem in het feit dat je decoder geupdate moet worden.
Deze update is beschikbaar bij Ziggo.
Hiervoor moet je in het menu van je decoder zijn.
Je voert je pin code in bij de keuze "installatie"
Dan krijg je de mogelijkheid van "Software opwaarderen"
Als je dit doet gaat hij vanzelf de laatste software update installeren, dit kan wel 30 min. duren
Daarna moet het probleem over zijn.

gr.
Jobe

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 18:46
TIP: ik had hetzelfde probleem en heb de duurste (beste) ouderwetse kabel gekocht die er is. Hij is ongelovelijk dik maar na het gebruik van deze kabel is het signaal weer goed. Ik heb dit aan Ziggo gemeld en aangegeven dat ik met de door hen geleverde kabels geen goed signaal meer had. Eerst ontkende ze NATUURLIJK dat dat niet aan het signaal kon liggen maar na bewijs (filmpje met gebruik 2 kabels) kreeg ik mijn kabel netjes vergoed.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
rikoos schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:05:
TIP: ik had hetzelfde probleem en heb de duurste (beste) ouderwetse kabel gekocht die er is. Hij is ongelovelijk dik maar na het gebruik van deze kabel is het signaal weer goed. Ik heb dit aan Ziggo gemeld en aangegeven dat ik met de door hen geleverde kabels geen goed signaal meer had. Eerst ontkende ze NATUURLIJK dat dat niet aan het signaal kon liggen maar na bewijs (filmpje met gebruik 2 kabels) kreeg ik mijn kabel netjes vergoed.
Als je nou gelijk even man en paard noemt.....wat voor kabel enz....!
Kan iedereen wat mee! :+

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

devinjanssen schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:49:
Na het wisselen van de decoder blijkt dat mijn decoder stuk is gegaan na het wisselen van de frequentie.

Dit verklaart ook waarom hij geen BER foutmelding geeft. Het signaal wat binnen komt is prima enkel de decoder krijgt het niet meer 100% verwerkt (output) waardoor ik blokjes krijg.
Stuk lijkt me overdreven. Is het niet zo dat hij de frequentie niet geheel goed ondersteund?
Mijn Samsung DCB H360r doet af en toe ook behoorlijk maf. Heb zelfs een keer gehad dat na de migratie van de nieuwe frequenties dat de EPG niet meer werkte. Pas nadat de decoder even stroomloos gemaakt was werkte hij weer. En soms nog wel eens een storing dat hij vastloopt, maar dat deed hij regelmatig ook al eens.

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 18-05-2015 17:55 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1