Hulp gevraagd bij een draadloos camera netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-04 14:40
Bij mijn schoonouders ben ik van plan om een camera bewaking op te bouwen en ben hierbij de expertise van jullie nodig.

Mijn schoonouders wonen in Duitsland, hebben een vrij groot landgoed met hierop een twee naast elkaar liggende huizen en aanleunend een hele grote schuur (het oude huis) wat nu dient als stallen complex.

De stallen worden gebruikt voor paarden en hier zijn zij van plan veulens bij te gaan fokken. Om deze in de gaten te kunnen houden moeten minimaal 3 stallen worden voorzien van netwerk camera's. De bedoeling is om via het internet overal en altijd de beelden te kunnen bekijken.

De punten waar ik tegenaan loop zijn als volgt.

Het eerst huis bevat een Fritxbox waar een draadloos signaal weg komt. Het tweede huis hebben wij voorzien van een vrij krachtige WiFi Extender omdat er anders vrijwel geen verbinding is. De schuur leunt aan de bijkeuken wat ongeveer op 20 meter afstand vanaf de WiFi Extender staat.Hier moeten wij dus op een centraal punt in de schuur (30- 35meter vanaf de extender) een draadloze verbinding creëren zodat 3 of meer netwerk camera's kunnen worden aangesloten.

Mijn eerste idee is om een netwerk kabel vanaf de WiFi extender door te trekken naar het midden van de schuur om hier vervolgens een router met accespoint functies aan te koppelen zodat de netwerk camera''s hiermee verbinding kunnen maken en aangesloten zijn op het internet. Of andersom natuurlijk, De WiFi extender vervangen door een router die draadloos signaal kan oppikken en doorzetten en daarop een kabel aansluiten en daar weer een WiFi extender met accespoint modus voor de camera's.

Nu is mij vraag wat zou in dit geval de goedkoopste maar ook makkelijkste oplossing zijn. De kabels voor het netwerk zouden wij vanaf de WiFi extender in de woonkamer naar buiten laten lopen zodat deze langs de goot van het huis naar de schuur lopen. Met hoeken zou dit 40 meter worden, maar dan is het wel mooi weg gewerkt.
Heeft iemand hier een ander of beter idee over? Wat zouden goede en simpel instelbare netwerk camera's zijn? Hoe zouden jullie dit doen en wat zouden jullie hiervoor gebruiken?

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 22:10
Een draadloos systeem lijkt handig in aanleg, maar ik vraag me af of het wel verstandig is. Als iemand het draadloze signaal gaat verstoren, zijn ineens al je camera's uit de lucht. Neem dus ook een kijkje naar bedrade camera's.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Inv erband met de plaatsing van de camera's zouden kabels een wirwar worden en in de weg gaan liggen bij de stallen. Het is een hele oude schuur dus binnen kan het niet netjes worden weg gewerkt. Ik ben ook benieuwd of een router of WiFi extender een beetje tegen buitenlucht kan.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 16:59
Een outdoor AP kan dat prima. De vraag alleen is of je camera met wifi via een accesspoint via kabel naar een range extender via wifi nog een beetje fatsoenlijke fps weet te halen. Helemaal al het meerdere camera's betreft.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Daar heb je inderdaad een punt, daar heb ik ook echt niet bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Al je camera's komen in de stal waarom niet simpeler en goedkoper analoge camera's die met coax verbinden met de digitale HD recorder en deze over met internet verbinden. Voordeel meteen opslag over weinig bandbreedte meerdere cameras bekijken en je kan goedkopere camera's gebruiken. Die vooral ook met weinig licht goed werken. Maar volgens mij gaat dit meer kosten dan jij denkt. Overigens zou ik overwegen om voor je WiFi tussen de panden dedicated verbindingen te gebruiken of kabel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33
Ik weet wel wat ik zou doen, omdat ik een budget te besteden hebt. Daar ik in jouw post geen budget tegenkom, zal een ieder zijn idee hier neerzetten.
De hamvraag is dus: "Wat is het budget"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Wij hebben niet echt een budget hiervoor. Ik zoek naar de goedkoopst mogelijke oplossing. Goedkoop zou een paar honderd euro zijn. Tientjes werk wordt em niet, dat snap ik ook, maar dit moet toch wel binnen een paar honderd euro te realiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
Wat ik ook in een ander topic heb gezet: analoog systeem met een 8kanaals dvr, analoog uit naar een tvtje, en utptje trekken naar je router ofzo

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Het zou beter zijn om direct een nvr met PoE porten te nemen (Niet denken dat dat erg kostbaar is, want dat is het niet) . Dat scheelt je weer voedingen aan te brengen.
Mocht je een utp in de stallen kunnen trekken, dan zou ik je eventueel verder kunnen helpen. Stuur dan een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 19:01

3DDude

I void warranty's

een extender zet het al brakke signaal door en verspreid dat weer verder.
Dat betekend dat van je oorspronkelijke snelheid je de helft wel in kan leveren.

Als je daarover nog een keer flink data wil versturen weet ik niet of dat goed gaat.
Zeker met een shared medium als wifi.

Ik zou adviseren om een AP te plaatsen die met een kabel verbonden is met je primaire router.

Inderdaad Power over Ethernet is misschien een optie. (dan heb je geen aparte stroomkabels nodig)
Maar wellicht is een Ethernet over power en mogelijkheid? (ik weet niet hoe je zit met groepen?)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Bedankt voor de input. Een power line zou geen mogelijkheid zijn. We zitten hier met vrij veel groepen. Het betreft een huis in Duitsland waar stroom niet logisch op 1 hoofdschakelaar zit. In weze zijn het 3 huizen die met de jaren zijn tegen elkaar aan zijn gebouwd. De stal/ schuur is het eerste huis en dateert uit 1949. De rest is wel bijtijds.

Ik denk dus dat het beste is om de WiFi Extender te vervangen door een goede router welke het netwerk via WiFi ontvangt en dan LAN doorzet naar de stal en daar weer een AP op die middels LAN de camera's aanstuurt.

Het verhaal met de nvr en PoE begrijp ik niet.

Uit eindelijk is het wel zoals vemeld een eis dat de camera's middels internet zijn te volgen. Let er verder op dat ik een leek ben op het gebied van internet camera's. Simpel netwerkje insteller, printer en dergelijke kan ik wel, maar dit is geheel nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
NVR = NetworkVideoRecorder
Als je een NVR met PoE zou nemen, dan hoef je geen extra voedingen bij de camera's te maken. De camera's worden dan namelijk gevoed vanuit de NVR. Dat scheelt je wandcontactdozen maken bij de camera's.
Als je de camera's d.m.v. WiFi laat lopen, dan verlies je verschrikkelijk veel frames als je dat via internet wil bekijken. Ik neem aan dat je toch wel een scherp, niet stotterend beeld wil volgen.
Wat moet de resolutie zijn van de beelden die je wil volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Ok dat is inderdaad erg interessant.

Resolutie hoeft geen 1080p te zijn, Het moet goed te zien zijn op een laptop/ tv en gsm. Dacht zelf aan 720p. Weet niet op 480p mooi is, maar in slimste geval zou dat ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ga inderdaad voor PoE camera's of een analoog + NVR oplossing. 720p ga je voor een paar honderdjes niet krijgen, 540p op z'n best.

Vergeet verder dingen als WiFi 'extenders', die dingen zijn niet wat ze heten, ze zijn altijd slecht, en gaan voor een video verbinding niks voor je betekenen. Stel dat je wel draadloos van een gebouw naar een ander gebouw wil, dan ben je niet op zoek naar een 'extender' maar een wireless bridge. EnGenius heeft goede oplossingen die betaalbaar zijn, twee all-in-one richtantennes met ingebouwde AP/Client systemen gaat prima werken.

Uiteindelijk ga je altijd nodig hebben:

- Camera's
- Netwerk

Camera's kunnen analoog of digitaal zijn, netwerk kan PoE of power+coax zijn.
Bij analoge camera's heb je een DVR/NVR/SVR nodig, bij digitale camera's een PoE switch of per camera een injector en extractor (kan heel goedkoop). In beide gevallen een wireless bridge naar een internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 21:05
Ontopic:
Indien je maar 3 camera's nodig hebt, dan zou ik persoonlijk gewoon kiezen om een mini nvr van 35 euro (aliexpress) te kopen en deze te plaatsen in het gebouw van de repeater. Als het echt goedkoop moet zijn. Dan zou ik voor de toekomst toch beginnen met een kabel aan te leggen tussen de modem en de router/access point in gebouw 2 (waar eerst je Wifi repeater is) . Dan verplaats je de Wifi repeater (bekabeld) naar een plek vlakbij de stallen zodat de draadloze 720p camera's (onvif 720p zoeken op aliexpress) kunnen streamen naar de mini nvr of je legt netwerkkabels aan met 'neppe' poe aansluitingen tussen de stallen en de router in gebouw 2? Maar hiervoor zou je echt een plattegrond moeten geven, aangezien het nu maar gissen is.

Goedkoopste oplossing zou inderdaad analoog zijn en is ook goedkoop te vervangen (16 euro harex inclusief ir cut filter op aliexpress) . Kwaliteit is wel wat minder maar voor 140 euro (exclusief harde schrijf) heb je al een zmodo 8 kanalen dvr inclusief 4 camera's ( http://m.ebay.nl/itm/251319977067?nav=SEARCH). Hmm als je voor de middag kan beslissen dan kan je zelfs bieden voor minimaal 111 euro m.ebay.nl/itm/261742881234?nav=SEARCH . Sluit de camera's aan in de stallen met de kabels (18m volgens mij) en probeer het toch op te hangen, zodat de kabels uiteindelijk ergens in veilig gebied kunnen eindigen zoals in de bijkeuken of een ander nabij gelegen kamer? Dan gewoon de kabels aansluiten op de dvr en een netwerkkabel trekken van de dvr naar de plek van de Wifi extender. Dan moet je kijken of het interne netwerk het aankan om beelden via het internet te streamen. Zo ja, dan ben je klaar. Zo nee, dan ontkom je er niet aan om een kabel te leggen tussen modem en Wifi repeater. Deze dvr geeft beter beeld dan een makro/elro analoge set van 480 tvl (eigen ervaring). De zmodo voedingen zien er redelijk stevig uit, dus lijken me een stuk veiliger dan die worden meegeleverd met ip camera's van China. Dan ben je op zijn best maar 120 euro +60 euro harde schrijf (of 0 euro indien een gebruikte data hdd) kwijt. Netwerkkabel trekken, rond de 15 euro en klaar ben je om non stop de stallen te bekijken.

Natuurlijk hangt aan 'kwalitatieve' herkenbare beelden ook een prijskaartje zoals gewoonlijk... Voor analoog moet je 18 euro aanhouden om de camera's te vervangen, 720P camera's kan je voor rond de 35 euro vervangen en Hikvision (als je sjiek wilt doen :p) kan je voor 80 euro per camera vervangen. Voor een goedkope DVR/NVR moet je 90 tot 110 euro (8 kanalen of 16 kanalen) aanhouden. Voor bewezen kwaliteit merken (Dahua en Hikvision) moet je rond de 250~350 euro voor een NVR aanhouden. Hierbij is wel geen rekening gehouden met mogelijke douane kosten (alleen van toepassing op bedragen boven de 22 euro). Afhankelijk van de bewaartijd kan je een oude harde schrijf opofferen of een kleiner/goedkoper schrijf kopen. Voor Analoog moet je 500~750mA aanhouden per camera, voor IP moet je 1~1.5A per camera aanhouden. Zoek op youtube voor een eerste impressie over de kwaliteit: CCTV 700TVL zmodo , OV9712 voor 1MP cameras, Hikvision 3MP DS-2CD2032-I voor 3MP.

- IP cameras werken via de ONVIF protocol om met de NVR te communiceren, terwijl de analoge gewoon coax nodig heeft.
- Bekabeld is 'altijd' beter dan draadloos
- Wil je jouw interne netwerk niet belasten >> Analoog
- Ga je voor kwaliteit >> 720p minimaal
- Gooi de meegeleverde adapters bij de ip camera's direct de prullenbak of je wilt ooit de verzekering aanspreken
- Koop adapters in Nederland
- Investeren in de toekomst >> koop geen analoog systeem
- Goedkoop camera's vervangen indien defect >> Analoog

Een tip: Sla de makro/folder advertenties over met eminent/elro/'random brand' met 8ch 4 cameras over aangezien deze meestal 480TVL zijn.... of je moet niks om kwaliteit geven en waarde hechten aan garantie. Daarnaast houdt ook hier rekening mee dat je nog langere kabels moet bijkopen, voordat we alleen kijken naar het prijskaartje en de rest (kwaliteit) voor het gemak negeren.

[ Voor 82% gewijzigd door Exor op 28-01-2015 04:08 . Reden: wat geschrapt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
De geboden optie is goedkoper dan verwacht.
Hier in Duitsland via Ebay.de zijn alle producten van bijv aliexpress en dergelijke stukken goedkoper te krijgen. Duitsland heeft een directe verbinding met Hongkong waardoor er geen rare kosten in rekening worden gebracht via Ebay.de.

De bedoeling is om uiteindelijk wel het aantal camera's uit te breiden. Aangezien de beelden op laptop en GSM worden bekeken zou 540p in weze genoeg zijn als we maar duidelijk beeld hebben en ook is vloeiende FPS niet belangrijk. Nacht modus is wel een must aangezien het licht in de avond uitgaat.

De beelden hoeven niet te worden opgeslagen, het gaat puur om het live in de gaten te houden.

Eventueel kan ik vanaf de WiFi Extender een kabel trekken naar de stal/ schuur om hier vervolgens een receiver op aan te sluiten waarop de camera's bedraad zijn aangesloten. Als de receiver op een centraal punt staat zijn alle stallen binnen een straal van 10m te bereiken.

Aangezien wij hier in Dutisland niet echt fatsoenlijk internet hebben wil ik het netwerk zo min mogelijk belasten.

Een optie zoals de Zmodo zou dan ideaal zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
In ieder geval eerst dat sprookje over ebay.de doorprikken, voordat sommige mensen waanideeën beginnen te krijgen over Duitsland...
melek-taus schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:46:
De geboden optie is goedkoper dan verwacht.
Hier in Duitsland via Ebay.de zijn alle producten van bijv aliexpress en dergelijke stukken goedkoper te krijgen. Duitsland heeft een directe verbinding met Hongkong waardoor er geen rare kosten in rekening worden gebracht via Ebay.de. sommige producten goedkoper die verzonden worden vanuit Duitsland
Zie http://www.zoll.de/DE/Fac...t-geringem-wert_node.html aangezien de 22 euro tot 150 euro grens Europees geregeld is mbt tot importeren van buiten Europa. Zmodo levert vanuit Duitsland en daardoor kan je het zo 'goedkoop' zonder extra kosten krijgen.
De bedoeling is om uiteindelijk wel het aantal camera's uit te breiden. Aangezien de beelden op laptop en GSM worden bekeken zou 540p in weze genoeg zijn als we maar duidelijk beeld hebben en ook is vloeiende FPS niet belangrijk. Nacht modus is wel een must aangezien het licht in de avond uitgaat.
Er is een groot verschil tussen 8 kanalen of een 16 kanalen DVR. Een 4 kanalen DVR is sowieso niet aan te raden voor de toekomst. Om een beeld te vormen over de kwaliteit moet je toch een paar video's bekijken op youtube.
De beelden hoeven niet te worden opgeslagen, het gaat puur om het live in de gaten te houden.

Eventueel kan ik vanaf de WiFi Extender een kabel trekken naar de stal/ schuur om hier vervolgens een receiver op aan te sluiten waarop de camera's bedraad zijn aangesloten. Als de receiver op een centraal punt staat zijn alle stallen binnen een straal van 10m te bereiken.
Bedankt voor de credits...
Aangezien wij hier in Dutisland niet echt fatsoenlijk internet hebben wil ik het netwerk zo min mogelijk belasten.

Een optie zoals de Zmodo zou dan ideaal zijn denk ik.
Als je beeld live wilt bekijken dan ben je beter of om een coax kabel te gebruiken vanaf de DVR naar een televisie scherm met een BNC naar RCA koppelstukje. Analoog heeft veel minder last van vertraagd beeld ten op zichtte van het bekijken via een mobieltje/internet/interne netwerk. Bekijken vanaf een laptop zal wel iets beter gaan aangezien de wifi adapter van de laptop beter is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Dat met kopen in Duitsland had ik verkeerd omschreven maar zoals jij het vermeld klopt het. Veel van dat soort bedrijven kunnen vanaf hier verzenden.
.
8 kanalen DVR zou genoeg zijn er zijn maximaaal 7 stallen en de bedoeling is ooit alle stallen te monitoren.

Beeld van de zmode die je had vermeld vond ik er erg redelijk uitzien. Het hoeft niet allemaal professioneel als het maar bruikbaar is.

Met live beeld, bedoel ik een feed via het internet. Het hoeft niet te worden opgeslagen als we maar overal en wanneer we maar willen het kunnen bekijken.

En sowieso bedankt voor je uitgebreide reacties en input. Dat waardeer ik echt, al moet ik de helft nog enigzins ontcijferen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:48

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Exor schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:52:
Ontopic:
Indien je maar 3 camera's nodig hebt, dan zou ik persoonlijk gewoon kiezen om een mini nvr van 35 euro (aliexpress) te kopen en deze te plaatsen in het gebouw van de repeater.
+1

Was ook net begonnen iets dergelijks te schrijven :)
Als bandbreedte op dit moment een beperking is kun je dat 'oplossen' door de opslag bij de camera's te doen.

Duurder dan de alied expres oplossing, maar wel erg goed is bijv. een synology met een aantal foscams. Indien mogelijk kun je de camera's en de storage dan wel bedraad koppelen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Als je beelden via je telefoon gaat bekijken, dan is het standaard formaat D1(Kan je aanpassen, maar ik denk niet dat je veel data wil verstoken via je telefoon). De eventuele opgeslagen beelden zou je dan terug kunnen kijken in de resolutie van wat je camera heeft.

Als je dan toch een investering wil doen, neem dan goede producten. Kijk bij DVR/NVR's wat ze kunnen en wat ze niet kunnen! (geldt ook voor de cams natuurlijk).
Vergeet ook niet dat je niet zo maar een willekeurige harddisk erin kwijt kan, want velen zijn niet compatible.
Kies je voor Hikvision of Dahua, dan zit je wel goed. Tja, ze zijn wat duurder, maar je hebt dan ook wel wat!
Wat zijn goede camera's:
Sanyo, Hikvision, Dahua, Honeywell, Sony, .... Dit zijn wel de betere camera's.

Ikzelf heb nu dit in gebruik:
Dahua NVR4108-P
DH-IPC-HDW4300C (TOP camera!! inclusief ingebouwde microfoon!)
In de NVR kan je alles instellen, wat je ook maar wil. Bandbreedte, fps, email, alarm....teveel om op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Als je alleen stallen wilt monitoren dan zou ik gewoon voor analoog gaan. 80 euro per camera verspillen investeren om de dieren in HD te zien? Of je moet echt op details willen letten? Als je analoog nog iets wilt verbeteren dan moet je een Sony Effio sensor nemen, maar dat is meer om een iets beter kleur/beeld te krijgen. Let dus wel even op de lichtomstandigheden in de stallen aangezien dat invloed kan hebben op de ruis van de beelden van zowel de IP camera als analoog.

Zmodo nacht: https://www.youtube.com/watch?v=4Dl5oNcuOe8
Zmodo dag (vanaf minuut 12): https://www.youtube.com/watch?v=KoaNB448DYs
600TVL, 700TVL en 720p: https://www.youtube.com/watch?v=gMWIuz_dnRo
Sony Effio: https://www.youtube.com/watch?v=vxSHlksPCuE

Oftewel hoeveel detail wil je zien, en hoeveel wil je investeren? Bovenstaande beelden kunnen wel nog verschillen aangezien de camera's onderling nog verschillen.

Voordeel van Zmodo: je kan goedkoop camera's toevoegen. Je kan danbeter 2 setjes van 120 euro kopen, dan heb je tenminste alle benodigdheden (voeding, kabels) voor 8 camera's. Dat extra DVR kastje kan je dan in de kast bewaren voor het geval dat de ander kapot gaat. Als je kabels, camera's en voeding los zou kopen dan kom je uit op een bedrag van 40 euro voor kabels, 20 euro voeding, 60 euro camera's (4*15), dus ook 120 euro en dan heb je nog geen DVR...

Voordeel van Mini NVR: Het kost 35 euro en het beeld is een stuk beter. Echter, je moet dan wel met netwerkkabels neerzetten en/of voor stroom (nep poe over ethernet?) verzorgen, terwijl je bij ZModo siamese kabels krijgt (dus power+video in 1, muv de uiteindes. Zie: http://static.webshopapp....video-power-kabel-20m.jpg). Daarnaast moet je de camera's nog aangesloten krijgen op het internet door middel van een extra access point.

Als je een NVR met Hikvsion/Dahua wilt nemen dan ben je minimaal:

Mini NVR: 35 euro (zonder extra kosten)
Hikvision/Dahua 3 MP camera: 80 euro (zonder extra kosten)
720P camera: 35 euro (zonder extra kosten)
Hikvsion of Dahua (POE: Power over Ethernet) NVR is gewoon overkill voor stallen aangezien deze minimaal 200 euro kosten (zonder de gegarandeerde extra kosten).
Kosten mbt tot kabels en andere zaken (voeding, splitter, RJ45 plugs, : 10~80 euro??

Het heeft niet een echt nut om Hikvision te kopen aangezien je de beelden alleen 'live' bekijkt, dan kan je net zo goed 720p nemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
HD is inderdaad overkill. De bedoeling van de camera's is om gewoon simpel in de gaten te kunnen houden wat er gebeurt. Straks als de merries drachtig zijn zul je namelijk moeten waken ( in de gaten houden) en dat willen wij vanuit elke locatie kunnen.
Het beeld moet dus ook in het donker enigszins zichtbaar zijn en dan vind ik de kwalitiet van die Zmodo ruim voldoende.

Als ik het goed begrijp hoeven wij dus alleen een Zmodo setje op een centraal punt van de stal te zetten. De camera's worden per kabel in de stal geplaatst vanaf de receiver. De receiver is middels een netwerk kabel verbonden met de router of de WiFi Extender.

Hoe stel ik het verder in dan? Krijg ik bij de Zmodo software dat ik de receiver een IP adres kan toewijzen zodat ik vanaf buitenaf kan inloggen of moet ik daar aparte software voor downloaden?
Doe is dan vanaf elk apparaat de camera's te kunnen bekijken maar ook te kunnen switches tussen camera's en dit zo in te stellen dat er elke zoveel seconden een ander camera zicht in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
melek-taus schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:20:
HD is inderdaad overkill. De bedoeling van de camera's is om gewoon simpel in de gaten te kunnen houden wat er gebeurt. Straks als de merries drachtig zijn zul je namelijk moeten waken ( in de gaten houden) en dat willen wij vanuit elke locatie kunnen.
Het beeld moet dus ook in het donker enigszins zichtbaar zijn en dan vind ik de kwalitiet van die Zmodo ruim voldoende.

Als ik het goed begrijp hoeven wij dus alleen een Zmodo setje op een centraal punt van de stal te zetten. De camera's worden per kabel in de stal geplaatst vanaf de receiver. De receiver is middels een netwerk kabel verbonden met de router of de WiFi Extender.

Hoe stel ik het verder in dan? Krijg ik bij de Zmodo software dat ik de receiver een IP adres kan toewijzen zodat ik vanaf buitenaf kan inloggen of moet ik daar aparte software voor downloaden?
Doe is dan vanaf elk apparaat de camera's te kunnen bekijken maar ook te kunnen switches tussen camera's en dit zo in te stellen dat er elke zoveel seconden een ander camera zicht in beeld komt.
- Als je beter in het donker wilt zien, dan moet je een paar IR led schijnwerpers kopen als extra ondersteuning.
- Als je een kabel tussen de DVR en de Wifi extender kan laten leggen, dan klopt het inderdaad. Kabeltjes erin, stekker in stopcontact, vga kabel eraan sluiten en opstarten maar.
- Receiver heeft gewoon een instellingen menu, waarbij je DHCP kan inschakelen en de poorten kan wijzigen. Forward de poorten in de modem en je kan extern je DVR bereiken. Software voor windows via deze link of op de meegeleverde cd. Dan heb je gewoon een multi view op de pc. Je kan het volgende voor jouw mobiel gebruiken: Mobile apps – Zviewer, Meye, KMEye, of anders gewoon een ander 'random letter'Meye proberen, sommige hebben een split screen. Of anders kijken of je met IP cam viewer pro het op je tablet/mobiel kan vinden en dan streamen naar Chromecast O+ . Je moet maar programma downloaden en kijken of wat je kan instellen zodat je een eerste indruk van het systeem hebt.
Pagina: 1