Fusie Ziggo & UPC. Straks opgezadeld met horizon(box)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik zag op nu.nl dat ziggo intern aan het testen is met de horizonbox. Daarnaast zoeken ze in bepaalde gebieden testers voor deze doos.

Als ziggo abonnee heb ik totaal geen behoefte aan deze horizon doos (daarom zit ik bij ziggo). Ik vrees echter dat ziggo abonnees de horizon box straks gewoon door hun strot gedrukt krijgen, maar hoop dat er een keuze gemaakt kan worden.

Vraag me af of mijn zorg terecht is of dat ik overdrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Niemand hier kan je gaan vertellen hoe de toekomst er uit gaat zien. Persoonlijk denk ik dat binnen twee jaar iedereen die bij Ziggo zit over is op de Horizon box. Al is het alleen maar omdat er veel, veel geld is besteed door Liberty Global aan Horizon en dit dus moet worden terugverdient/goed gepraat op een manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Kun je geen TV kijken zonder dat ding dan? Ik wil gewoon de kabel in m'n TV en verder geen gezeik met extra kastjes en afstandsbedieningen. Ik gebruik overigens alleen TV van Ziggo. Internet en bellen doe ik ergens anders.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

CI+ is dan wat je wilt. Neem aan dat dat gewoon blijft werken bij Ziggo in de toekomst. Dan heb je geen apart kastje nodig voor de TV.

Maar dan moet je TV daar wel een slot voor hebben natuurlijk.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Op het moment niet. TV is oud en ik gebruik een simpele Samsung ontvanger, maar bij vervanging moet het inderdaad CI+ worden. Maar dan moet die mogelijkheid wel blijven bestaan. Dat gekloot met afstandsbedieningen wat je met die kastjes hebt is gewoon achterlijk.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:23

Sabbi

je denkt aan mij.

UPC klanten zitten toch ook niet allemaal verplicht aan de Horizon, waarom zou dat voor ex-Ziggo klanten wel gaan gelden?

Overigens is met de huidige softwareversie de Horizon flink verbeterd en nu ongeveer even kut als alle andere ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk niet dat Ziggo je zal verplichten om een Horizon Box te gaan gebruiken. Dit zal ook niet zomaar gaan omdat je ook nog gewoon een CI+-module, Humax ontvanger of een Samsung kunt gebruiken.
Ik denk dat je de Horizon Box zult moeten gebruiken indien je bepaalde diensten die hier specifiek voor bedoelt zijn wilt gaan afnemen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Toch krijg je bij horizon hetzelfde gevoel als bij andere "troep" merken zoals sitecom / sweex / acer / medion etc. een naar "onderbuik" gevoel.

Op het moment dat je het ziet weet je al dat er ooit gezeur gaat komen en dat er issue's komen.

Het enige waar ik bang voor zet is dat ziggo standaard de horizon gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@sabbi, oh ik dacht dat horizon bij UPC een verplicht dan niet benodigd onderdeel was voor internet + tv.
Dat heb ik dan verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 09:25

WeirdEye

Eindbaas

De test is niets meer dan kijken of de horizon box technisch op ziggo aansluitingen werkt.

Natuurlijk zal straks de Horizon aan Ziggo klanten aangeboden worden. Maar dwingen kunnen ze niet.

Er zijn nog heel veel ziggo klanten die een eigen decoder hebben gekocht/gekregen. Ze gaan die echt niet dwingen die in de kliko te mikken en verplicht de Horizon te gaan gebruiken.

Zover ik begrepen heb is er straks de optie om te kiezen tussen een huur decoder (bv Horizon) of je koopt er zelf 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Sabbi schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:17:
UPC klanten zitten toch ook niet allemaal verplicht aan de Horizon, waarom zou dat voor ex-Ziggo klanten wel gaan gelden?[...]
Ik vind het al verbazingwekkend dat het al die tijd nog niet verplicht is geworden bij UPC. Ik blijf het gevoel houden dat ze je uiteindelijk een keuze gaan bieden waarbij er eigenlijk niet echt te kiezen is. Een beetje zoals je nu hebt met kabel en ADSL. Ja, je kan een andere internetaanbieder nemen, maar of je in de praktijk wel echt keuze hebt gezien de verschillen in snelheid op veel locaties?

Maar dat is allemaal toekomst en duurt nog wel een paar jaar, vermoed ik. Tegen die tijd kan het internet landschap er al weer heel anders uit zien. En tot die tijd zal je inderdaad gewoon gebruik kunnen maken van de huidige hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:09
Als je wilt opnemen bij UPC moet je gewoon verplicht aan de Horizon hoor. Ik denk als je in de toekomst niet wilt opnemen je ook Horizon krijgt waar je nu nog een Pace krijgt. Ziggo wordt gewoon gelijk getrokken, al kun je wel je box blijven gebruiken als je die op dit moment nog hebt. << Heb het dus over nieuwe klanten in dit verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Jim423 op 27-01-2015 20:59 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sterker nog bij UPC zijn ze Thomson sd boxen aan het vervangen door de bij veel Ziggo klanten bekende Cisco 8485 dvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 11:36
wat ik begrepen heb van de monteurs die de upc horizon box op de ziggo netwerk testen draaien de boxen een stuk soepeler en sneller op het ziggo netwerk dan op het upc netwerk...

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
furian88 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:55:
wat ik begrepen heb van de monteurs die de upc horizon box op de ziggo netwerk testen draaien de boxen een stuk soepeler en sneller op het ziggo netwerk dan op het upc netwerk...
Ben tegenwoordig ziggoklant vroeger UPC. Ik ben in het bezit geweest van de horizon in de beginperiode. Ik ben dus serieus benieuwd of het nu een beetje wil werken. Vorige ervaring was dramatisch... Ik moest maar een andere tv kopen want horizon had een handshake probleem. Ondertussen een nieuwe tv dus ben benieuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 18:16
Het zou sowieso belachelijk zijn als Ziggo klanten binnen twee jaar aan een huur decoder moeten omdat de meeste nog een koop decoder of CI+ hebben die nog jaren mee kan. Het is prima als mensen de keuze krijgen om te huren maar het moet niet verplicht worden want dat zou de abonnee kosten een stuk duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:39
Opgepleurd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:55:
Als ziggo abonnee heb ik totaal geen behoefte aan deze horizon doos (daarom zit ik bij ziggo).
Ik neem aan dat je niet echt bewust de keuze hebt gemaakt om bij ziggo te gaan omdat UPC de horizonbox heeft? Je hebt namelijk geen keus. Je woont immers in een ziggo gebied.

Daarnaast heeft iedere klant de keus tussen de producten die UPC aanbied. Zo heb je een simpele decoder (zonder HDD) en een horizonbox. De horizonbox is nu stabiel genoeg om aan te kunnen bieden. Daarnaast komen er sattelite horizonboxen voor bijv. je slaapkamer. Je kunt dan je HDD inhoud ook afspelen om de andere TV's in je huis. De horizon heeft een slechte naam gekregen omdat UPC dit veel te vroeg op de markt heeft gebracht. In andere landen waar Liberty Global/UPC zit werkt dit ding al enkele jaren goed.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 11:43

garriej

Ik las ondertieten.

Als ziggo abonnee heb ik totaal geen behoefte aan deze horizon doos (daarom zit ik bij ziggo).
niet om het 1 of het ander hoor, maar tenzij je je huis heb uitgezocht op welke provider daar de aansluitingen heeft kan dit niet waar zijn.

Waar ziggo is, is geen UPC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt bij UPC op dit moment ook kiezen voor de "UPC Mediabox", dat is een achterlijk kastje dat ongeveer hetzelfde doet als de horizon.
Het is een frustrerend apparaat dat maar 1 doel heeft: jouw naar de betaalde diensten (zoals On demand diensten) duwen. Zeer irritant.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-07 11:37
sambalbaj schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:59:
sterker nog bij UPC zijn ze Thomson sd boxen aan het vervangen door de bij veel Ziggo klanten bekende Cisco 8485 dvr.
Upc geeft die 8485 niet meer uit maar nieuwere versie 8685 die idd net zo kut is als voorloper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

garriej schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:52:
[...]

niet om het 1 of het ander hoor, maar tenzij je je huis heb uitgezocht op welke provider daar de aansluitingen heeft kan dit niet waar zijn.
Ik ken mensen...

Overigens, zo gek is dat niet, kijk maar naar al die topics hier over "Ik woon in een vrijstaande boerderij op tig km van een dorp ergens in de omgeving van Schubbekutteveen en kan max 128kbps over DSL halen en er lig geen glas of coax. Help! Klotebedrijven die mij niet aan willen sluiten!"

Een beetje rekening houden met je telecom-mogelijkheden bij woningkeuze is juist verstandig. Scheelt achteraf kosten, moeite, frustratie en teleurstelling. Niet dat het doorslaggevend moet zijn bij keuze, wel dat je weet waar je aan begint en je verwachtingen dus op orde zijn.
Waar ziggo is, is geen UPC :+
Totdat UPC Ziggo wordt en omgekeerd :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
devil-strike schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:59:
[...]

Upc geeft die 8485 niet meer uit maar nieuwere versie 8685 die idd net zo kut is als voorloper :)
zaterdag nog een 8485 binnengekomen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-07 11:37
sambalbaj schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:24:
[...]

zaterdag nog een 8485 binnengekomen hier.
Ok lol waarom doen ze dat nu weer dan terwijl ze de opvolger er van ook hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 23:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als ziggo abonnee heb ik totaal geen behoefte aan deze horizon doos (daarom zit ik bij ziggo). Ik vrees echter dat ziggo abonnees de horizon box straks gewoon door hun strot gedrukt krijgen, maar hoop dat er een keuze gemaakt kan worden.
Ik zou me nog niet te veel zorgen maken. Als die doosjes vervangen kost veel geld. Zorgen dat het spul van Ziggo ook werkt op het netwerk van UPC (of omgekeerd) is waarschijnlijk veel goedkoper.
Vroeg of laat zal er wel iets veranderen, bv omdat je huidige hardware stuk gaat, maar dat kan nog jaren duren en het is maar de vraag of de Horizon-box dan nog gebruikt wordt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Mijn dank voor alle antwoorden mijn zorg is. inmiddels een stukje afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Je zit bij Ziggo omdat je geen behoefte had aan de Horizon. Had je in jouw regio dan een keus tussen UPC en Ziggo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Geen idee, had geen behoefte aan UPC dus alleen naar ziggo gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 11:43

garriej

Ik las ondertieten.

Opgepleurd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Geen idee, had geen behoefte aan UPC dus alleen naar ziggo gekeken.
Dan heb je een stukje geluk gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 05:21

Mentalist

[avdD]

Ik zag op nu.nl dat ziggo intern aan het testen is met de horizonbox. Daarnaast zoeken ze in bepaalde gebieden testers voor deze doos.

Vraag me af of mijn zorg terecht is of dat ik overdrijf.
De stem van de pessimist, het stappenplan van UPC: (take from it what you want ;))

• Analoge TV gaan ze uitfaseren (dat zit er natuurlijk sowieso wel in)
• Dan gaan ze de SD-zenders uitfaseren (want die zijn nu ongecodeerd, naar mijn idee om de storm van kritiek op UPC te temperen) waarna alleen gecodeerde HD-zenders overblijven (uitgezonderd 1/2/3)
• Vervolgens Irdeto uitfaseren zodat alleen Nagra overblijft. Wil je Nagra gebruiken met een decoder waarmee je onbeperkt kan opnemen e.d. dan moet je de boxkey uitlezen, ik meen dat je daarvoor je decoder moet slopen en uitlezen met een bus pirate. Zelfs voor de gemiddelde tweaker niet realistisch. (maar niet onmogelijk, ja, UPC met een softcam is mogelijk tegenwoordig afaik)
• Omdat een Nagravision smartcard toch al in geen enkele andere decoder/module werkt dan degene waar ie mee is getrouwd is de volgende stap om de chip van de smartcard te integreren op het PCB van de decoder/module en te verlijmen zodat je hem niet los kan halen zonder te slopen.
• En dan is het tijd om de beperkingen wat betreft opnemen en reclame doorspoelen in te schakelen op zowel de horizons als de CI+ modules. Reclame doorspoelen mag niet meer en wil je opnemen, dan heb je voortaan een extra abonnement nodig. En natuurlijk huur betalen voor je module of box, bovenop je TV-abonnement, want onbeperkt analoog of digitaal SD kijken is er niet meer bij!
• Uiteindelijk blijft er alleen een basispakket HD-zenders over dat bol staat van de beperkingen en gaan ze DVB verder ook uitfaseren. Het nieuwe platform zal gewoon over een dataverbinding lopen, zeker voor alle "extra" zenders met relatief weinig kijkers. Een soort IPTV, maar niet noodzakelijkerwijs over internet. Kan ook over een of ander custom proprietair eigen netwerk dat men opzet.

Maar de toekomst zal het uitwijzen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 05-02-2015 19:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 23:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Steeds meer mensen die sowieso geen (kabel)TV kijken maar alles via internet doen. De kabelboeren zullen op hun tellen moeten passen anders zal de uittocht alleen maar sneller gaan. Ik vrees wel dat ze er te laat achter gaan komen. De hele media-industrie heeft een chronisch talent voor het onderschatten van internet.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Het basispakket moet juist steeds meer HD zenders krijgen om nog enigszins antrekkelijk te zijn. Via internet is bijna alles al te zien, tegenwoordig.

Dus juist weg die codering van veel zenders, lijkt me verstandiger.

Mensen zijn volgens mij met alle nieuwe diensten zoals Netflix en Spotify, steeds minder bereid om nog extra te betaken voor pluspakketten op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

https://chelloo.com/forum...54313.msg731605#msg731605

Het gaat allemaal wat sneller dan "de pessimist" had voorzien. :/
Weten jullie al welke producten met welke prijzen jullie gaan aanbieden?
Nog niet. We zijn hier op dit moment druk mee bezig. Uiteraard houden we je op de hoogte zodra er nieuws is.

Zijn de smartcards uit de Ziggo Startpakketten na 1 april 2015 nog te bestellen / activeren?
Nee. Vanaf half april kun je geen losse smartcards meer via de dealerportal bestellen en/of activeren. Uiteraard kun je wel nog gewoon alle abonnementen aanmelden. In het geval van een defecte smartcard kun je uiteraard terecht bij de dealerdesk van Ziggo.

Kunnen huidige klanten straks overstappen naar het huurmodel?
Ja. Dat kan. Hun abonnement wordt dan aangepast. Afhankelijk van het pakket wat de klant dan wil afnemen zal hij/zij nieuwe hardware ontvangen.

Wat gebeurt er met de interactiviteit van de huidige ontvangers (ook CI+)?
Zowel de huidige ontvangers als de (oud) Ziggo CI+ module blijven interactief (ook na 1 april 2015).

Hoe staat het met de garantie als er een CI+ module of ontvanger defect gaat?
Ontvangers en/of CI+ modules blijven vallen onder de huidige service en garantieperiode van 2 jaar (van de leverancier en/of winkel waar de hardware is aangeschaft).
Hardware die gehuurd wordt, valt straks altijd onder de service en garantie van Ziggo, mits er natuurlijk op een normale manier gebruik is gemaakt.

Wat vertel ik klanten die in de afgelopen tijd een ontvanger hebben gekocht die ze straks ‘gratis’ krijgen?
De nieuwe huurontvangers zijn onderdeel van een service en een abonnement. Kortom, de kosten van hardware worden versleuteld in de abonnementsprijs. Voordeel hiervan voor de klant is geen hoge eenmalige kosten meer, en daarnaast altijd service en garantie door Ziggo. Volledige ontzorging dus. Klanten met een koopontvanger zitten qua abonnement op een lager prijsniveau. Als hun ontvanger lang meegaat profiteren ze lange tijd van lagere abonnementskosten.

Wat gebeurt er met bestaande digitale ontvangers na de wijziging?
Bestaande digitale ontvangers blijven na 1 april 2015 gewoon functioneren.

Wat gebeurt er met de Ziggo smartcards na de wijziging?
Bestaande smartcards blijven gewoon werken. Let wel: de Horizon mediabox maakt geen gebruik van een smartcard, maar van een zogenaamde soft CA (embedded CA systeem). Hiervoor zijn geen losse smartcards meer nodig.

Kunnen klanten na de wijziging op hun huidige digitale ontvanger gebruik maken van Horizon diensten?
Nee. Horizondiensten werken alleen op een Horizon Mediabox (m.u.v. Horizon GO. Hier is geen Horizon mediabox voor nodig, want dit wordt de nieuwe Ziggo TV App).
Nagra smartcard+decoder in één is zo blijkbaar al het geval. (was dus not much of a voorspelling :P)

Irdeto uitfaseren? Jazeker, vanaf april dus geen nieuwe smartcards meer kopen/activeren. (zo snel had zelfs ik het niet verwacht)

Ik twijfel wat nu verstandig is: meer smartcards activeren, of juist niet. Over een paar jaar trappen ze toch alles eruit en dan ga je nu smartcards/modules/whatever kopen wat straks allemaal in de vuilbak kan. Het beste advies is misschien wel om nù vast uit te kijken naar manieren om alles via internet te doen.

Het lijkt er wel op dat er op dit gebied structureel iets gaande is om iedere consument te naaien. CanalDigitaal ging over op CI+, Digitenne op een huurmodel, Ziggo/UPC nu dus ook naar huurmodel, KPN had het al maar neemt vervolgens Reggeborgh over zodat ze analoog+DVB-C op de Reggifiber glasvezel de nek om kunnen draaien.. Ik ben niet zo van de complottheorieën, maar WTF is dit?

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 08-02-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646537

Ik heb nog een Ubee Modem,maar dan zonder Wifi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 646537 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:55:
Ik heb nog een Ubee Modem,maar dan zonder Wifi. ;)
Liberty Global heeft er geen belang bij om jouw ouwe meuk te vervangen. Ze hebben er wel belang bij om Irdeto eruit te werken. ;)

Het afschakelen van het ongecodeerde SD-pakket gaat ook beginnen per 1 juni: FlorisD in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8" 13th street gaat helemaal weg, niet alleen de SD-variant.

De eerste 4 voorspellingen van de pessimist zijn dus al ingezet of waren er al. Nummer 5 was voor sommige premiumzenders (HBO iirc) al van kracht in de vorm van opnamebeperkingen.

[edit]Op dit moment zijn de HD-kanalen uit het basispakket ook ongecodeerd. Hopen dat dat zo blijft.

* Mentalist hoopt dat zijn ongelijk bewezen gaat worden. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 10-02-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:11:
[...]

Liberty Global heeft er geen belang bij om jouw ouwe meuk te vervangen. Ze hebben er wel belang bij om Irdeto eruit te werken. ;)

Het afschakelen van het ongecodeerde SD-pakket gaat ook beginnen per 1 juni: FlorisD in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

De eerste 4 voorspellingen van de pessimist zijn dus al ingezet of waren er al. Nummer 5 was voor sommige premiumzenders (HBO iirc) al van kracht in de vorm van opnamebeperkingen.

[edit]Op dit moment zijn de HD-kanalen uit het basispakket ook ongecodeerd. Hopen dat dat zo blijft.

* Anoniem: 646537 hoopt dat zijn ongelijk bewezen gaat worden. :P
Lijkt me wel handig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik volg je ff niet? :) Afgelopen weekend waren ze nog versleuteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 10-02-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:39:
[...]

Ik volg je ff niet? :) Afgelopen weekend waren ze nog versleuteld.
Ik wil wel ongecodeerde HD kanalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat die ongecodeerde HD zenders blijven. HD is gewoon standaard in 2015 hoor, SD is antiek. analoog is prehistorisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 25-07 10:10
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:51:
Ik denk dat die ongecodeerde HD zenders blijven. HD is gewoon standaard in 2015 hoor, SD is antiek. analoog is prehistorisch.
HD is standaard echter zet ik zeer mijn vraagtekens bij het grote aantal HD zenders die te zien zijn via het ongecodeerde DVB-C pakket in Ziggo gebieden die recent zijn overgegaan op de streams van UPC. In de communicatie van de nieuwe Ziggo zenderlijst wordt toch echt gesproken ('Te bekijken zonder smartcard') over NPO 1,2,3 in HD en niet meer. Via het gecodeerde pakket zijn / komen (UPC gebied vanaf 1 april) wel flink wat meer zenders in HD dan het geval is/wat bij Ziggo/UPC nu in het TV Standaard/Starter pakket ook de publieke Duitse en Engelse zenders, CC, TLC, MTV e.d. worden toegevoegd in HD (of verplaatst uit Royaal pakket in geval van UPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Opgepleurd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:22:
@sabbi, oh ik dacht dat horizon bij UPC een verplicht dan niet benodigd onderdeel was voor internet + tv.
Dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Bij het aanvragen kun je de horizon box kiezen, tevens heb je ook de keuze of de horizon box als router gaat fungeren of dat je daar een apart modem bij neemt.

Ik zelf heb overigens net UPC opgezegd, ga naar glas 200/200... Ze hebben me intussen al 8x op mijn mobiel gebeld, maar ik neem niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 375601 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:51:
dusty-2011 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:25:
Het complete pakket van TV Basis is nog steeds ongecodeerd. Hopelijk is dit blijvend.
Cees op ziggo-gebruikers forum zegt:
Nee, dat is alleen tijdens de migratie van (oud) Ziggo-West gebied die nu begonnen is. Als dat klaar is wordt het weer zoals aangekondigd.

Cees zegt ook nog:
Nee dat is tijdelijk vanwege de start van migratie van het "Ziggo-West" gebied. Na het omzetten naar het UPC signaal kan het voor hen anders een half uur duren voordat de smartcard het weer doet. Om die "pijn" te verzachten is veel nu free-to-cable gezet zodat dit niet opvalt. Als je andere kanalen opzet zal het eerst lijken of je smartcard niet werkt, maar dat komt vanzelf goed. Dit komt omdat de provisioning van de kaarten ook overgezet wordt.
Als de migratie afgelopen is blijven alleen Ned 1/2/3 HD ongecodeerd. Voor de andere HD kanalen heb je een smartcard nodig.
Cees is admin daar, mogelijk werkt hij voor Ziggo.

* Mentalist wil geen gelijk hebben. :(

Wat me vooral tegenstaat is de onzekerheid. Wat gaat UPC nu doen?

De komende 5-10 jaar SD aan blijven bieden, zelfs wanneer er geen SD-ontvanger meer over is over een paar jaar?

SD afschakelen en dan de codering van HD afhalen?

SD afschakelen en dan iedereen een huurtuner door de strot duwen? (dat kan nog wel eens problematisch worden ivm. koppelverkoop, er is dan namelijk geen reden meer waarom ze geen los internetabo zouden kunnen verkopen)

Als ze nu de codering van HD af zouden halen is een groot deel van die onzekerheid weggenomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 11-02-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD is gewoon standaard in 2015. Snap niet dat er in één standaardpakket onderscheid gemaakt wordt tussen gecodeerd en ongecodeerd. Dat is toch een tweeslachtig beleid.

Wie kan me de reden uitleggen waarom Ziggo dat onderscheid maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 375601 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:44:
HD is gewoon standaard in 2015. Snap niet dat er in één standaardpakket onderscheid gemaakt wordt tussen gecodeerd en ongecodeerd. Dat is toch een tweeslachtig beleid.

Wie kan me de reden uitleggen waarom Ziggo dat onderscheid maakt?
UPC maakt dat onderscheid al jaren. En er is maar één logisch antwoord: om mensen een mediabox/horizon of sinds kort een module door de strot te kunnen duwen. Gewoon onnodig klanten op kosten jagen dus. De gedachtegang: "dan is de stap naar een pluspakket/ondemand aanschaf kleiner".

Ziggo deed het voorheen ook al, met het basispakket dat zonder meerkosten was te ontvangen maar waar toch een smartcard voor nodig was. Alleen kon je die smartcard met wat kunst- en vliegwerk in een 3rd-party ontvanger gebruiken, dat feestje is bij UPC voorbij.

[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 11-02-2015 23:09 ]

UPC heeft verschillende namen voor het pakket, Ziggo niet. Is andere situatie .

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik zie niet hoe door wat goochelen met namen er opeens sprake zou zijn van "een andere situatie".

Ziggo heeft IIRC in het verleden wel eens aangegeven dat contentaanbieders codering zouden vereisen, maar da's toen ook BS gebleken. Dus kom je terug op de gedachtegang die ik noemde: "dan is de stap naar een pluspakket/ondemand aanschaf kleiner".

Pagina: 1