Opgepleurd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:55:
Ik zag op nu.nl dat ziggo intern aan het testen is met de horizonbox. Daarnaast zoeken ze in bepaalde gebieden testers voor deze doos.
Als ziggo abonnee heb ik totaal geen behoefte aan deze horizon doos (daarom zit ik bij ziggo). Ik vrees echter dat ziggo abonnees de horizon box straks gewoon door hun strot gedrukt krijgen, maar hoop dat er een keuze gemaakt kan worden.
Vraag me af of mijn zorg terecht is of dat ik overdrijf.
De stem van de pessimist, het stappenplan van UPC: (take from it what you want

)
• Analoge TV gaan ze uitfaseren (dat zit er natuurlijk sowieso wel in)
• Dan gaan ze de SD-zenders uitfaseren (want die zijn nu ongecodeerd, naar mijn idee om de storm van kritiek op UPC te temperen) waarna alleen gecodeerde HD-zenders overblijven (uitgezonderd 1/2/3)
• Vervolgens Irdeto uitfaseren zodat alleen Nagra overblijft. Wil je Nagra gebruiken met een decoder waarmee je onbeperkt kan opnemen e.d. dan moet je de boxkey uitlezen, ik meen dat je daarvoor je decoder moet slopen en uitlezen met een
bus pirate. Zelfs voor de gemiddelde tweaker niet realistisch. (maar niet onmogelijk, ja, UPC met een softcam is mogelijk tegenwoordig afaik)
• Omdat een Nagravision smartcard toch al in geen enkele andere decoder/module werkt dan degene waar ie mee is getrouwd is de volgende stap om de chip van de smartcard te integreren op het PCB van de decoder/module en te verlijmen zodat je hem niet los kan halen zonder te slopen.
• En dan is het tijd om de beperkingen wat betreft opnemen en reclame doorspoelen in te schakelen op zowel de horizons als de CI+ modules. Reclame doorspoelen mag niet meer en wil je opnemen, dan heb je voortaan een extra abonnement nodig. En natuurlijk huur betalen voor je module of box, bovenop je TV-abonnement, want onbeperkt analoog of digitaal SD kijken is er niet meer bij!
• Uiteindelijk blijft er alleen een basispakket HD-zenders over dat bol staat van de beperkingen en gaan ze DVB verder ook uitfaseren. Het nieuwe platform zal gewoon over een dataverbinding lopen, zeker voor alle "extra" zenders met relatief weinig kijkers. Een soort IPTV, maar niet noodzakelijkerwijs over internet. Kan ook over een of ander custom proprietair eigen netwerk dat men opzet.
Maar de toekomst zal het uitwijzen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Mentalist op 05-02-2015 19:48
]