Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies gevraagd voor aanschaf stereoversterker

Pagina: 1
Acties:

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik zoek een?
Stereoversterker.

Wat is je budget?
Max. 500 Euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Heb op dit moment een Denon AVR-1912 in combinatie met 2 Jamo S628 speakers.
"Vroeger" had ik een 5.1 opstelling, na een verhuizing is dit niet mogelijk\ wenselijk. De Jamo speakers bevallen enorm en over de Denon heb ik eigenlijk geen klachten (alleen dat ik het een nogal lomp\ groot apparaat vind), alleen vind ik het nogal overkill om die te laten staan, puur om het geluid van de TV naar de speakers te brengen. Op de TV, een Samsung UE46ES8000, zit een PS4, Mede8er en een STB aangesloten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Moeilijk. Ik heb het idee dat ik mijzelf te blind staar op het vermogen van de speakers (Power Handling (Watts. Long/Short Term) 150 / 240) in combinatie met de versterker. Als dan nog de impedantie (Jamo S628 -> 6) om de hoek komt zeilen breekt het zweet mij uit :')
Omdat ik nu een receiver van Denon heb, ben ik eerst daar gaan kijken en puur qua design en aansluitingen (2 optical: 1 voor tv, 1 voor STP ivm radio zonder tv aan) viel de Denon PMA-50 op maar die is 50 watt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Aangezien de Denon PMA-50 een digitale versterker wordt genoemd, vroeg ik mij ook af wat de verschillen tussen een digitale en een normale versterker is (beter of slechter?).
Ook vind ik bij digitale versterkers zo 1-2-3 niets over de impedantie, is dat bij digitaal niet van toepassing?

De klantenservice van een hifiwinkel kon mij eigenlijk geen antwoord geven waar ik echt iets mee kon:
"De beste versterker voor je speakers is degene die jij het mooiste geluid vind geven." Hier heeft hij natuurlijk wel een punt, maar moet je daarom eigenlijk alle specs maar negeren en simpelweg gaan luisteren naar vergelijkbare speakers op versterkers in een winkel?

Alvast excuses voor als het domme vragen zijn, maar na het nodige geGoogle en gelees ben ik het spoor een beetje bijster geraakt :)

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:40
advance-acoustic x-i60
€450,- in nl €389,- in Frankrijk.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Staar je niet blind op het opgegeven vermogen van een versterker. Ik heb een 50watt versterker die krachtiger klinkt dat menigeen 100+ watt versterker.

Een Marantz PM6005 past mooi in je budget en heeft een dac'je aan boord. Dit zou mijn keuze zijn.
Als je 2e hands niet schuwt is er vast een (nog) mooiere combinatie van DAC+Versterker te vinden.