Superorb met 1 fan op 5 volt ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Hoi,

ik wil dus mijn pc zo stil mogelijk hebben, ik heb net die A7V133 mobo fan :r eraf gesloopt en er een Sunon op gezet 8-) .

Nu heb ik dus ook mijn superorb anders gezet.

Eerst had ik de onderste op 12v, takkeherrie dus !. nu de bovenste alleen aan en dan op 5 v ! lekker helemaal stil :9

Is dit een beetje safe of bestaat de kans dat die niet draait bij het aanzetten na verloop van tijd ? btw de rpm meting is nu dus uit he.

Iedereen zegt nu dus ja hij kan stil blijven staan |:( maarehh dat gebeurt niet zo snel he? ik snij zelf nu mn vingers nog makkelijk aan dat ding :P

Verwijderd

Zet er een mooie elco tussen.. Dan krijgt ie bij het opstarten een 'boost'..

(of heb ik het nu fout..)

Anders kanje altijd nog een mooie voltage regelaar maken :+ lekker casemodden

Verwijderd

Hmmm, nu ik ga nadenken..
Wrm die superOrb.. Je hebt veel betere koelers die ook nog veel stiller zijn.
Dan hoef je ook niet te 'klooien' met voltages. :9

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Voltage regelaar is nog in de maak, daar ken ik een jongen voor in Hattem die er erg goed in is. Hij maakt een printje waar ik alles zo op kan zetten en dan in mijn betonnen kast kan maken. Kweet alleen niet op is mijn SOrb er aan hang, misschien hang ik em er deels aan, dus die ene zoals nu op 5 volt permanent en de onderste regelbaar zodat ik em kan laten windtunnelen :9 als ik niet aan het audiotesten ben.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:38 schreef TheRaven het volgende:
Hmmm, nu ik ga nadenken..
Wrm die superOrb.. Je hebt veel betere koelers die ook nog veel stiller zijn.
Dan hoef je ook niet te 'klooien' met voltages. :9
Tja ik heb 3 koelers liggen, een Coolermaster maar die heeft te kleine koelribben om em koel te houden, heb een grotere maar die fan heeft een bromtoontje :r en die sorb is echt stil op 5v :) en draait ook nog :9 .

Ik wil alleen mijn chipset koeler nog weer op lager voltage draaien. op 5 volt begon ie alleen te trillen. Op 7 volt draaide die vaak wel maar ging soms ook trillen en op 12 volt draait ie goed maar zit er een hoog pieptoontje in dus ik wil em eigenlijk op 9 volt hebben ongeveer.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik denk dat ik em nu even ga stressen met TMPGENC :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:30
Waarom wil je trouwens een cooler op je chipset, is ook niet echt nodig, hoor.. Heatsink is genoeg(en stil)..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 16:49 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Waarom wil je trouwens een cooler op je chipset, is ook niet echt nodig, hoor.. Heatsink is genoeg(en stil)..
Zonder koeler wordt ie erg warm, er zit ook niet voor niks een koeler op toch :? of zie ik dat niet goed?

Misschien is een wat grotere koelvin zonder fan ook een oplossing maar hoe kom je daar nu aan ? en om die te monteren moet het hele mobo los :'( en aangezien mijn pc nogal ehhh, u know BETON zit hehe, nee joh die koelvin ga ik liever niet mee klooien. een chipset core kan ook doorbranden toch als de koeler er niet recht opzit.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:30
Naja, waarom zitten er dan geen fannetjes op de northbridgetjes van msi bordjes? Volgens mij kan dat gewoon. Ik heb een K7T turbo. En die had ik laatst op 155 lopen, niet echt ontzettend warm ofzow... Abit is er eens mee begonnen, maar volgens mij is het alleen voor de sier.... Test het anders een keertje uit met een thermometer.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
ik weet zelf dat mn oude A7V erg warm werd dus moet mn A7V133 even warm of zelfs warmer draaien.
Pagina: 1