Koopovereenkomst herroepen voordat pakket ontvangen is.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 19:51
Ik heb 13 dagen geleden iets besteld bij een groot warenhuis. Na een week nog niets gehoord te hebben heb ik er een mail uitgestuurd. Daarop werd gereageerd om nog even te wachten. Nu heb ik tot de 22e gewacht en daarna een nieuwe mail gestuurd, hier kreeg ik geen antwoord op. Nu heb ik ze een uur geleden gebeld en meteen werd mij verteld dat het pakket in het sorteercentrum was zoekgeraakt en ze zou een mail sturen met een formulier waarin ik aangeef dat het pakket zoekgeraakt is zodat zij een onderzoek kunnen doen. Nu heb ik een uur gewacht op de mail en ondertussen wat gegoogled op de ervaringen met de webshop van dit bekende warenhuis en die waren voor 90% negatief.

Dus net weer gebeld en dat was toch wel een bizar telefoongesprek. Ze zei dat ze me niet vergeten was en de mail verstuurd was, maar omdat ze niet goed nederlands sprak (understatement) werden al haar emails eerst door een 'quality check' gescreened om spelfouten enzo eruit te halen. Dit leek me wat omslachtig maargoed. Toen gevraagd of het mogelijk was om de koopovereenkomst te herzien, dit was niet meer mogelijk volgens haar, omdat ik daarvoor het pakket eerst ontvangen moet? Ze raaddde aan de email af te wachten, het formulier in te vullen en te wachten op het onderzoek. Toen nog gevraagd of ik de supervisor kon spreken maar die was niet aanwezig, ik kon mijn telefoon nummer achterlaten maar het zou 48 uur duren om dit verzoek te verwerken.

Kortom, ik ben een beetje flabbergasted momenteel...

TL;DR, is het mogelijk om een email te sturen waarin ik aangeef dat ik de koopovereenkomst herzie en zijn ze dan verplicht om het geld binnen 30 dagen terug te betalen? Of moet ik het product eerst ontvangen voordat ik de koopovereenkomst kan herroepen?

Het pakketje zou naar een afhaalpunt verstuurd worden en niet rechtstreeks naar mij, dus het is niet mogelijk dat ik het wel ontvangen zou hebben maar niet doorgegeven ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een arbeidsovereenkomst kan je ontbinden nog vóór de proeftijd is gestart. Ik zie niet in waarom je een (WKOA) koopovereenkomst niet zou kunnen ontbinden voordat het pakket is verzonden.

Maar begrijp ik nou goed dat jij een formulier moet invullen / tekenen waarop jij aangeeft dat er iets zoek is geraakt? Dat weet je toch helemaal niet? En het is toch de verantwoordelijkheid van de afzender om te zorgen dat de spullen bij jou worden afgeleverd (tenzij je zelf een verzendmethode hebt aangewezen)?
Jij hebt helemaal geen titel om iets te verklaren over het al dan niet zoekraken, omdat het pakket nog onder verantwoordelijkheid van de afzender valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afzender is de benadeelde, die dus aan de vervoerder moet verzoeken een onderzoek in te stellen naar het zoek geraakte pakketje. Dat ze dit op TS afschuiven, vind ik al apart.

Verder https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:34:
Een arbeidsovereenkomst kan je ontbinden nog vóór de proeftijd is gestart. Ik zie niet in waarom je een (WKOA) koopovereenkomst niet zou kunnen ontbinden voordat het pakket is verzonden.

Maar begrijp ik nou goed dat jij een formulier moet invullen / tekenen waarop jij aangeeft dat er iets zoek is geraakt? Dat weet je toch helemaal niet? En het is toch de verantwoordelijkheid van de afzender om te zorgen dat de spullen bij jou worden afgeleverd (tenzij je zelf een verzendmethode hebt aangewezen)?
Jij hebt helemaal geen titel om iets te verklaren over het al dan niet zoekraken, omdat het pakket nog onder verantwoordelijkheid van de afzender valt.
Het pakket is wel verzonden, maar zoekgeraakt in hun sorteercentrum. Ik heb als verzendmethode gekozen om het af te halen in een kiala centrum, de track & trace geeft het volgende weer als status:

(20 januari) Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland. U krijgt bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt is.

Ze vertelde me dat ik aan moet geven dat ik niets ontvangen heb, zodat zij een onderzoek kunnen starten. Wat inderdaad wel vreemd is aangezien ze zelf meteen al aangaf dat het pakket zoekgeraakt is in het sorteercentrum.

Voor de volledigheid, dit staat er op hun website in hun voorwaarden over herroepen:
§ 12 Inlichtingen met betrekking tot het herroepingsrecht

1. Recht op herroeping

U kunt binnen twee weken en zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst herroepen middels een hiertoe strekkende schriftelijke verklaring (bijv. per brief, fax, e-mail) of – indien het product vóór afloop van deze termijn bij u wordt bezorgd – door retourzending van het product of producten. Deze termijn begint na ontvangst van het product of de producten bij de ontvanger. De verklaring of de retourzending dient u te richten aan: ***

2. Gevolgen van de herroeping
In geval van een geldige herroeping dienen zowel de ontvangen producten, de betalingen en eventueel genoten voordelen (bijv. rente) over en weer teruggegeven te worden. Kunt u ons datgene wat u hebt ontvangen in zijn geheel niet, gedeeltelijk niet of slechts in verslechterde staat teruggeven, dan kunnen wij u voor deze schade aansprakelijk stellen. Dit geldt niet indien de verslechterde staat van het product uitsluitend toe te schrijven is aan de controle van het product bij ontvangst – zoals u dat eventueel in een winkel had kunnen doen. Voor het overige kunt u de verplichting tot schadevergoeding voorkomen, door het product niet als eigendom in gebruik te nemen en alles na te laten wat afbreuk doet aan de waarde hiervan. Producten die als pakket verzonden kunnen worden, kunnen op ons risico en onze kosten teruggestuurd worden. Producten die niet als pakket verzonden kunnen worden, worden bij u afgehaald. Indien sprake is van een geldige herroeping zal *** binnen 30 dagen het door u betaalde bedrag terugstorten. Deze termijn vangt aan nadat uw verklaring betreffende de herroeping van de koopovereenkomst of de retourzending door ons is ontvangen. Indien u een stel producten voor een speciaal gereduceerde combinatieprijs heeft gekocht en deze bestelling gedeeltelijk wilt terugsturen, dan betalen wij aan u het verschil tussen het door u betaalde bedrag voor de gehele combinatie en de som van de ongereduceerde prijs van de eenheden die deel uitmaken van de combinatie die u niet terugstuurt.
Einde van de toelichting op het recht op herroeping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 11:09
Gewoon het formulier invullen, dan krijg je wss je geld terug. Wat jij wil kan alleen als de verkoper coulant is. Bij wet is het 14 dagen retourrecht (ontbinden van de koop) na ontvangst van het pakket. Als je hem niet hebt ontvangen, is het een hele andere actie/procedure als de koop ontbinden. Namelijk het niet ontvangen. En daarvoor gaat het via dat formulier - waarna ze waarschijnlijk zullen aanbieden om het nogmaals te versturen of het geld terug te storten.
Dus nog even geduld. Eventueel als ze bij een keurmerk zijn aangesloten kan het helpen om (te dreigen) daar aan te kloppen als het niet binnen een redelijke termijn allemaal wordt opgelost.

Om wat voor bedrag/voorwerp gaat het in kwestie?

Edit nav bovenstaande:
Zorg dan dat je per email nu een herroeping stuurt (en vermeld daarbij hun eigen art 12 lid 1). Dan sta je in ieder geval in je recht.

[ Voor 10% gewijzigd door RzrBck op 27-01-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
2 broeken, een bedrag van 65 euro. Ik wil alleen niet te lang wachten omdat veel mensen hierover klagen met recensies van de webshop van dit bedrijf.

Mochten ze niet coulant zijn, dan moet ik eerst wachten tot een maand verstreken is en daarna de overeenkomst herroepen omdat ze nalatig zijn met de levering?

Edit, ok dan stuur ik nu in ieder geval de email, bedankt voor alle hulp.

[ Voor 11% gewijzigd door Sloeser op 27-01-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rzrbck: effe niet digitaal denken, maar in termen van 'de geest van de wet' en 'redelijk' en zo.
Een afnemer weet vóór de ontvangst van de spullen al dat hij ze toch niet wil. Dat is dus ook vóór afloop van de 14 dagen bedenktijd na ontvangst. Een verkoper kan dus (potentieel) kosten besparen door de spullen ook niet te versturen, in de wetenschap dat de afnemer ze ná ontvangst toch weer meteen retourneert én de afnemer heeft aangegeven de koop te willen ontbinden.

Volgens welke redelijkheid (of zelfs logica) kan ontbinden dan pas plaatsvinden ná ontvangst (dus ná het maken van nodeloze verzendkosten)?
En volgens welke beschermingsgedachte kan een afnemer pas ná ontvangst gebruikmaken van het retourrecht wanneer hij dat vóór de ontvangst al van plan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 11:09
Sloeser schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:51:
2 broeken, een bedrag van 65 euro. Ik wil alleen niet te lang wachten omdat veel mensen hierover klagen met recensies van de webshop van dit bedrijf.

Mochten ze niet coulant zijn, dan moet ik eerst wachten tot een maand verstreken is en daarna de overeenkomst herroepen omdat ze nalatig zijn met de levering?

Edit, ok dan stuur ik nu in ieder geval de email, bedankt voor alle hulp.
Als het 13 dagen geleden is, dan NU een
hiertoe strekkende schriftelijke verklaring (bijv. per brief, fax, e-mail)
sturen!
Vermeld iets in de strekking van:
Geachte,

Hierbij wil ik de koopovereenkomst [factuurnummer] graag beëindigen (volgens de algemene voorwaarden art 12 lid 1). Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,
Pietje
Edit: @IcyK - ik doelde op het feit dat als een pakket eenmaal verstuurd is, dit niet meer te stoppen is. Een verkoper kan die verzendkosten dan dus ook niet meer "besparen". En als er binnen 14 dagen na ontvangst de mogelijkheid bestaat om de boel te ontbinden heeft de verkoper aan zijn plicht voldaan.

[ Voor 15% gewijzigd door RzrBck op 27-01-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
Zojuist de email verstuurd, bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Is de webshop gevestigd in Nederland? Of wel binnen de EU? Want als ik je ts zo lees krijg ik de indruk dat het in ieder geval niet in NL is gevestigd. Dan kan het nog wel eens lastig zijn de Nederlandse consumentenrechten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
Het is de webshop van een bekend groot warenhuis hier in NL, elke stad heeft wel een winkel van ze. Maar het officiele adres is in Duitsland, en de dame die ik sprak had ook een duits accent, al was het telefoon nr rotterdams.. Aangezien ze dezelfde herroepingsregels op hun website hebben als wij hier in NL ga ik ervan uit dat het goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
In tegenstelling tot wat hier boven beweerd wordt, kun je een beroep doen op het herroepingsrecht tot 14 dagen na de dag van ontvangst. Je kunt hier dus ook een beroep op doen voor dat je het product hebt ontvangen.
quote: Artikel 6:230o lid 1 aanhef en onder a sub 1 BW
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, vanaf de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

alfatrion schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:27:
In tegenstelling tot wat hier boven beweerd wordt, kun je een beroep doen op het herroepingsrecht tot 14 dagen na de dag van ontvangst. Je kunt hier dus ook een beroep op doen voor dat je het product hebt ontvangen.

[...]
+1 :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
alfatrion schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:27:

[...]
Wat je quote geeft wel aan dat het pakket eerst ontvangen moet zijn, ik kreeg zojuist deze mail, waarin gezegd wordt dat zij pas tot betalen overgaan wanneer zij het pakket retour gekregen hebben, waarin ze mij dus in het probleem betrekken dat het pakket weg is geraakt..
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Natuurlijk kunt u de koopovereenkomst herroepen. Helaas is uw bestelling nog niet retourgekomen bij ons. Zodra deze bij ons binnenkomt dan zullen wij deze administratief verwerken en u het bedrag terugstorten op uw rekening.
U ontvangt een automatische e-mail zodra het pakket op onze retourafdeling is binnengekomen.
Wij hopen u hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.
Edit, mijn email terug:
Dank u voor de bevestiging van mijn herroeping. Het klopt dat de bestelling nog niet retour gekomen is, er is mij namelijk gisteren door één van uw collega's verteld dat het pakket vermist is. En juist omdat ik geen zin heb om tijden te wachten voordat dit opgelost gaat worden heb ik besloten om de koopovereenkomst te beeindigen. Ik hoop dat u begrip voor mijn beslissing heeft en mij niet noodgedwongen laat wachten op een pakket wat in een sorteercentrum verdwenen is, want dit is buiten mijn schuld om gebeurd en het is onredelijk wanneer ik hier de dupe van zou worden. Ik heb ook geen invloed meer op het retourneren van het pakket, dat is een zaak tussen U en het afgifte punt Kiala.

[ Voor 26% gewijzigd door Sloeser op 28-01-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Sloeser schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Het pakket is wel verzonden, maar zoekgeraakt in hun sorteercentrum. Ik heb als verzendmethode gekozen om het af te halen in een kiala centrum, de track & trace geeft het volgende weer als status:

(20 januari) Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland. U krijgt bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt is.

Ze vertelde me dat ik aan moet geven dat ik niets ontvangen heb, zodat zij een onderzoek kunnen starten.

[...]
Het zou zomaar kunnen dat je pakket straks ineens weer opduikt.

Enigszins offtopic, maar om aan te geven waar ik deze wijsheid vandaan heb ;)

Ik heb met Kiala een soortgelijke situatie gehad: Pakketje (wel particulier in mijn geval) vanuit België bleef maar op "Pakket aangekomen op sorteercentrum in Nederland".

De verkoper liet het afweten iets te ondernemen dus uiteindelijk heb ik zelf Kiala een onderzoek in laten stellen waarop ik de reactie kreeg "wij hebben na onderzoek uw pakket niet kunnen achterhalen en dit wordt daardoor als verloren beschouwd".

Ik zou hierop een vergoeding krijgen, conform de AVC voorwaarden, ongeveer € 3,40 per kg terwijl het om een pakket twv € 50,- ging dat ongeveer een halve kilo woog.

Daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord en ik heb hierop een bezwaarschrift ingediend dat voorgelegd zou worden aan de directie.

Echter 2 dagen nadat ik dit bezwaarschrift ingediend had (ca 6 weken na verzending) kreeg ik ineens een mail dat mijn pakket voor me klaar lag op het Kiala punt _/-\o_

Dus wie weet komt ook jouw pakketje weer boven water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-10 20:48

servies

Veni Vidi Servici

Sloeser schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:49:
[...]

Wat je quote geeft wel aan dat het pakket eerst ontvangen moet zijn...
Nope, dat doet het niet...
Er staat dat je kunt herroepen tot 14 dagen na ontvangst. Het zegt niets over vanaf wanneer je kunt herroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Sloeser schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:49:
Wat je quote geeft wel aan dat het pakket eerst ontvangen moet zijn, ik kreeg zojuist deze mail, waarin gezegd wordt dat zij pas tot betalen overgaan wanneer zij het pakket retour gekregen hebben, waarin ze mij dus in het probleem betrekken dat het pakket weg is geraakt.
De verkoper heeft de verplichting om het aankoopbedrag onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen terug te betalen (art. 6:230r lid 1 BW). Echter, de verkoper mag wachten tot het moment waarop ze het product terug hebben ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij het pakket heeft teruggezonden (art. 6:230r lid 4 BW). Een track en trace code zou hiervoor voldoende moeten zijn aldus EC.

Ik denk dat de winkel (ten onrechte) in die modus zit. Wat ze over het hoofd zullen zien is dat zij het risico dragen van vermissing tijdens het transport (art. 7:11 BW) En art. 6:230r lid 4 BW is duidelijk geschreven met het oog op de consument die de goederen heeft ontvangen.
floriske.nl schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:26:
Ik zou hierop een vergoeding krijgen, conform de AVC voorwaarden, ongeveer € 3,40 per kg terwijl het om een pakket twv € 50,- ging dat ongeveer een halve kilo woog. Daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord en ik heb hierop een bezwaarschrift ingediend dat voorgelegd zou worden aan de directie.
Dat is maar goed ook, want de postwet had je in de weg gezeten.

[ Voor 52% gewijzigd door alfatrion op 29-01-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alfatrion schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:15:
[...]
Dat is maar goed ook, want de postwet had je in de weg gezeten.
Wat bedoel je precies? De AVC zijn gebruikelijke en zo'n beetje 'altijd' gebruikte Algemene Voorwaaden binnen het nationale goederenvervoer.
Ik ken verder de inhoud van de postwet niet, vandaar mijn vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 22:24
Waarom je het noemen van de naam van het bedrijf probeert te vermijden is mij een raadsel. Met het quoten van de algemene voorwaarden had je net zo goed meteen de naam van het bedrijf ook kunnen vermelden want deze bevat vrij unieke zinsconstructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:23:
Wat bedoel je precies? De AVC zijn gebruikelijke en zo'n beetje 'altijd' gebruikte Algemene Voorwaaden binnen het nationale goederenvervoer.
Bedrijven kunnen hun aansprakelijkheid in beginsel niet uitsluiten via de algemene voorwaarden. Voor bedrijven als PostNL is dit echter wettelijk geregeld in de postwet. Dit zodat de transportkosten laag blijven. Natuurlijk kun je een brieven en pakketten aangetekend of verzekerd versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de AVC wordt aansprakelijkheid niet uitgesloten, maar gelimiteerd (tot € 3,40 / kg). Maakt dat naar jouw mening nog verschil?

Overigens heb ik nog even (vluchtig) naar de postwet gekeken, deze lijkt alleen van toepassing te zijn op uitbaters van een universele postdienst waarbij één van de vereisten is dat de dienst publieke brievenbussen moet onderhouden en legen. Dus voor PostNL idd, maar volgens mij niet voor TNT, DHL etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Heel stom, maar ben je al bij het Kiala punt langsgeweest om te kijken of het stiekem niet toch al is aangekomen?
Ik had vorige week iets soortgelijks nl, alleen was het bij mij na een dag... ipv lange tijd. Pakket was toch al aangekomen, ondanks dat de tracking zei dat ie nog op het sorteercentrum lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:28:
Heel stom, maar ben je al bij het Kiala punt langsgeweest om te kijken of het stiekem niet toch al is aangekomen?
Ik had vorige week iets soortgelijks nl, alleen was het bij mij na een dag... ipv lange tijd. Pakket was toch al aangekomen, ondanks dat de tracking zei dat ie nog op het sorteercentrum lag.
Vandaag mailtje dat het pakketje klaar staat lol.. Alleen t zijn broeken, dus als k ze accepteer en ze passen niet ofzo moeten ze retour, wat ook wel niet soepel zal gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je insteek vind ik ook wel een beetje negatief overkomen..

je kiest voor kiala punt, naar mijn weten is kiala punten sowieso trager dan gewoon post. Waarom je niet gekozen hebt voor naar je adres te sturen weet ik niet? dan had je het daarna op het postkantoor kunnen afhalen.

Zelf vind ik die kiala punten helemaal niets. Overigens is 3 weken voor die punten normale overkomst tijd weet ik uit ervaring met terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:35:
In de AVC wordt aansprakelijkheid niet uitgesloten, maar gelimiteerd (tot € 3,40 / kg). Maakt dat naar jouw mening nog verschil?
In de wet staat dat er een kleine vergoeding per kilo moet worden betaald. Maar de waarde van de goederen overstijgt deze meestal behoorlijk. Bijvoorbeeld een laptop van duizend euro, die een halve kilo weegt.

Ik ken de postwet ook niet in de detail, maar ik dacht dat deze ook voor TNT, DHL, UPS, ect. van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

kwiebus schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 00:18:
Waarom je het noemen van de naam van het bedrijf probeert te vermijden is mij een raadsel. Met het quoten van de algemene voorwaarden had je net zo goed meteen de naam van het bedrijf ook kunnen vermelden want deze bevat vrij unieke zinsconstructies.
Persoonlijk vind ik de naam van het bedrijf absoluut niet relevant voor de vraag.
En eigenlijk in het algemeen gezien geldt dat net zo.
De vraag van TS wordt immers niet anders wanneer het toko x of y of z zou betreffen welke deze voorwaarden hanteert.

Ik snap verder heel je opmerking niet. Je voegt tot dusver helemaal niets inhoudelijk toe aan dit topic. Dus waarom je zoiets dan moet opmerken ontgaat mij ook volledig.

Voor jou is de zinsconstructie misschien bekend, voor mij niet.
Pagina: 1