Beste medetweakers,
In februari 2013 heb ik een mooie PC samen gesteld, nu is het tijd om een nieuwe te gaan bouwen.
Zoals met alle overwegingen mag ik jullie als mede-tweakers niet aan mijn brainstorm sessie laten ontbreken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral de nieuwere games maar ook photoshop en mogelijk wat GoPro bewerking in de nabije toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 1000-1500 moet genoeg zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen de kast (+ inhoud) word vervangen, eventueel de monitor ook als het in het budget past.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen interesse in SLi o.i.d., 1 SSD met ruimte voor een beperkt aantal games is voldoende
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met het oude systeem ben ik erg tevreden maar deze gaat toch weg, mijn voorkeur gaat weer uit naar de Intel/Nvidea combi, MSI is ook een ontzettend betrouwbare gebleken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig, stil maar vooral sneller en meer eisend (games) dan het oude.
Door de bomen en bos(sen) van de BBG's en forum kan ik wel enig advies gebruiken, over de kast ben ik ontzettend (de looks en hoe stil ie is) tevreden over en overweeg om deze opnieuw aan te schaffen, make me change my mind
Ga je overklokken?
Nee.
Hier het oude systeem;
Vast bedankt voor de reacties en het mee denken,
Xelasti
In februari 2013 heb ik een mooie PC samen gesteld, nu is het tijd om een nieuwe te gaan bouwen.
Zoals met alle overwegingen mag ik jullie als mede-tweakers niet aan mijn brainstorm sessie laten ontbreken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral de nieuwere games maar ook photoshop en mogelijk wat GoPro bewerking in de nabije toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 1000-1500 moet genoeg zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen de kast (+ inhoud) word vervangen, eventueel de monitor ook als het in het budget past.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geen interesse in SLi o.i.d., 1 SSD met ruimte voor een beperkt aantal games is voldoende
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met het oude systeem ben ik erg tevreden maar deze gaat toch weg, mijn voorkeur gaat weer uit naar de Intel/Nvidea combi, MSI is ook een ontzettend betrouwbare gebleken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinig, stil maar vooral sneller en meer eisend (games) dan het oude.
Door de bomen en bos(sen) van de BBG's en forum kan ik wel enig advies gebruiken, over de kast ben ik ontzettend (de looks en hoe stil ie is) tevreden over en overweeg om deze opnieuw aan te schaffen, make me change my mind
Ga je overklokken?
Nee.
Hier het oude systeem;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3820 Boxed | € 306,90 | € 306,90 |
| 1 | MSI X79A-GD45 (8D) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Obsidian 550D | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | Samsung Syncmaster S27B350H Rood | € 272,94 | € 272,94 |
| 1 | Scythe Mugen 3 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 74,- | € 148,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 20,99 | € 20,99 |