Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:09
Ik zoek een?
Ruime kast voor waterkoeling, met een strak uiterlijk. Dus geen vreemde vinnen of brede uitstulpingen. Hij moet ook stil zijn, wat met waterkoeling geen probleem is meestal, maar toch, hij moet grotendeels zwart zijn, dan kan ik kleine delen nog wel spuiten. En vooral, een window, ik wil mijn über sexy watergekoelde componenten kunnen zien.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 100 euro, mag meer zijn, maar dan moet het het wel dubbel en dwars waard zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet een heel specifiek merk in gedachte, maar ik heb liever een Corsair, NZXT of Fractal Design kast dan bijvoorbeeld een Sharkoon of iets in die richting.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil hem gaan gebruiken als kast voor waterkoeling. Er moeten grote radiatoren in passen, ik denk aan een 360. Er komen redelijk high-end componenten in, een 290, I5 op een ATX mobo.

Ik heb zelf natuurlijk ook al wat gezocht, en ook al tegen elkaar opgewogen. Dit heb ik gezien en gevonden:

NZXT H440 http://tweakers.net/product/367715/nzxt-h440/

+ Strak
+ Geen drive bays waardoor je meer ruimte hebt
+ Window
+ Ruimte voor 2 dunne 360 radiatoren
+ PSU sleeve
+ Stil volgens de meeste
+ Fan hub

- Volgens mij niet de beste airflow door de vooral dichte panelen
- Schijnbaar redelijk snel krassen

Fractal Design Define R5 pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window

+ Heel strak
+ Fan controller
+ Modulaire drive cages
+ Stil
+ Moduvents, wat bovenop voor een strakke afwerking zorgt

- Toch wel saai, heeft geen subtiele wow-factor
- Deurtje, lijkt me vreselijk onhandig...
- Geen PSU cover

Corsair Obsidia 450D pricewatch: Corsair Obsidian 450D

+ Aluminium
+ Betere airflow dan beide bovenstaande, lijkt me
+ Strak met wow-factor
+ Groot window

- Schijnbaar wat mindere cablemanagement
- Als je er een ODD in zet, is het strakke weg

Als jullie wat anders weten, is het natuurlijk ook altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Laatst online: 15-07 20:54
Het laatste minpunt bij de 450D snap ik; in de H440 past helemaal geen ODD! ;)

Persoonlijk zou ik voor de H440 gaan. Gewoon een bloedmooi ding. Over dat airflow probleem, als je er wat fans inzet zal dat wel meevallen. Ikzelf heb de S340 van NZXT, zeg maar het kleinere minder stille broertje van de H440

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
jorisvdelsen schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:05:
Het laatste minpunt bij de 450D snap ik; in de H440 past helemaal geen ODD! ;)

...
Nee, dat weet ik ook, maar dat is voor mij geen minpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Heeft iemand misschien ervaring met deze kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Laatst online: 15-07 20:54
Een vriend heeft een 450D. En meldde inderdaad dat het kabelmanagement niet zo heel lekker ging. Ook is ie jaloers op m'n PSU cover. Voor de rest kan ik niks zeggen :X. Al ben ik op alle punten met je eens ;)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:14
Ik was altijd in de veronderstelling dat waterkoelers niet echt stil waren of ben ik oude reviews aan het lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik vind de http://tweakers.net/product/331259/corsair-carbide-air-540/ een mooie serie, maar ben nooit echt fan van het vele plastic in de Corsair behuizingen.

Kijk trouwens ook eens naar de Phanteks behuizingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Wat The-Mask zegt, Phanteks kasten zijn er nog net niet voor gebouwd, maar bij veel modellen krijg je een fancontroller, een bracket voor een reservoir en een mointingbracket voor je pomp. Op zich zou je met een enkele 290 en een i5 ruim voldoende hebben aan een 360 &240 en zelfs dubbel 240 moet geen probleem zijn.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
loki504 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:35:
Ik was altijd in de veronderstelling dat waterkoelers niet echt stil waren of ben ik oude reviews aan het lezen?
Ik ga een vustom loop doen, geen AIO. Die zijn idd luid.
-The_Mask- schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:20:
Ik vind de http://tweakers.net/product/331259/corsair-carbide-air-540/ een mooie serie, maar ben nooit echt fan van het vele plastic in de Corsair behuizingen.

Kijk trouwens ook eens naar de Phanteks behuizingen.
Ik ben niet zo'n fan van cube cases, dus een 540 word het niet. De Phanteks Enthoo Pro volgens mij, iig die van ongeveer 90€ zag er wel leuk uit, maar niet heel speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:14
3L3ktr1k schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:06:

Ik ga een vustom loop doen, geen AIO. Die zijn idd luid.
kijk dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb een Corsair Vengeance C70, veel ruimte voor kabels...met plaats voor 1x 240 in de top, 1x 120 achter, en voor ook nog 1x 240 (volgens mij als je de hdd bays verwijderd, kan makkelijk). Of je wilt er onder een 120/240 radiator onderin, maar met 240 zul je in de knoei komen met je psu kabels. Voor een 120 onderin zou je de onderste hdd kooi moeten verwijderen, je hebt dan nog ruimte voor 3 hdd/ssd. Boven kan trouwens (weet ik niet zeker) een 280mm radiator aangezien er ook ruimte is voor 2x 140mm fan. Ik heb de gunmetal black versie, dat is een soort mat zwart.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor dat budget zou ik zeker voor de NZXT H440 gaan! Een erg strakke en complete kast met zeer fancy looks. Je ziet inderdaad vrij snel vingervlekken of krasjes maarja; als Tweaker ben je nou eenmaal zuinig met je pc toch? Moet goedkomen dan ;)

Verder is het airflow probleem nauwelijks een probleem te noemen aangezien je voor een custom loop gaat. Hierdoor wordt de airflow in de kast wat minder belangrijk, aangezien alle warmte direct wordt afgevoerd en de kast wordt uit gedrukt.

Ik zou zeker deze kast nemen voor het budget van €100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:35

M2M

medicijnman

Ik ben voor een 450D gegaan omdat ik drie radiatoren kwijt moest. 1x360, 1x 240 en 1x 120mm, plus 1 dvd drive, 1 fancontroller, 1 reservoir en 1 creative geluidskaart frontpanel breakout box geval. Er zijn maar weinig kasten die genoeg ruimte bieden om dat allemaal kwijt te kunnen. In dit geval kwam ik ook 1 5.25" ruimte te kort. Nu hangt het reservoir aan twee stukken aluminium onder het 5.25" bracket.

Kwa cable management heb ik bijna alles achter de backplate weten te werken.

edit: tip: haal een verlengkabel voor je 12V processor voeding aansluiting...

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 29-01-2015 11:23 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

3L3ktr1k schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:00:

Fractal Design Define R5 pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window

+ Heel strak
+ Fan controller
+ Modulaire drive cages
+ Stil
+ Moduvents, wat bovenop voor een strakke afwerking zorgt

- Toch wel saai, heeft geen subtiele wow-factor
- Deurtje, lijkt me vreselijk onhandig...
- Geen PSU cover
Dat deurtje valt heel erg mee, hoeveel DVD's stop je in je PC? Aan/uit schakelaar zit toch bovenop (zo ook de USB en audio aansluitingen). Enige wat achter het deurtje zit is de fan controller switch, maar die staat bij mij op 1 stand, de laagste.

Ik had/heb een Antec Performance One P182 Zwart in mijn gepensioneerde systeem zitten die wel zo'n cover heeft, echter wat is het nut, de PSU haalt zijn verse lucht toch direct van onder en blaast deze achter eruit. Het enige voordeel bij de P182 was het plaatsen van een fan in deze box zodat je airflow over de HDD's kreeg, echter bij de R5 kan dat ook door een extra fan aan de voorkant te plaatsen. De R5 heeft veel opties voor de plaatsing van radiatoren op verschillende plaatsen van verschillende lengtes.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
pwillemske schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:18:
Ik heb een Corsair Vengeance C70, veel ruimte voor kabels...met plaats voor 1x 240 in de top, 1x 120 achter, en voor ook nog 1x 240 (volgens mij als je de hdd bays verwijderd, kan makkelijk). Of je wilt er onder een 120/240 radiator onderin, maar met 240 zul je in de knoei komen met je psu kabels. Voor een 120 onderin zou je de onderste hdd kooi moeten verwijderen, je hebt dan nog ruimte voor 3 hdd/ssd. Boven kan trouwens (weet ik niet zeker) een 280mm radiator aangezien er ook ruimte is voor 2x 140mm fan. Ik heb de gunmetal black versie, dat is een soort mat zwart.
Ik vind de C70 iets te opzichtig, ben daar niet zo'n fan van.
stin00 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:21:
Voor dat budget zou ik zeker voor de NZXT H440 gaan! Een erg strakke en complete kast met zeer fancy looks. Je ziet inderdaad vrij snel vingervlekken of krasjes maarja; als Tweaker ben je nou eenmaal zuinig met je pc toch? Moet goedkomen dan ;)

Verder is het airflow probleem nauwelijks een probleem te noemen aangezien je voor een custom loop gaat. Hierdoor wordt de airflow in de kast wat minder belangrijk, aangezien alle warmte direct wordt afgevoerd en de kast wordt uit gedrukt.

Ik zou zeker deze kast nemen voor het budget van €100 :)
Oke, bedankt voor je reactie! Ik zit echter nog steeds te twijfelen...
0scar schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:09:
[...]

Dat deurtje valt heel erg mee, hoeveel DVD's stop je in je PC? Aan/uit schakelaar zit toch bovenop (zo ook de USB en audio aansluitingen). Enige wat achter het deurtje zit is de fan controller switch, maar die staat bij mij op 1 stand, de laagste.

Ik had/heb een Antec Performance One P182 Zwart in mijn gepensioneerde systeem zitten die wel zo'n cover heeft, echter wat is het nut, de PSU haalt zijn verse lucht toch direct van onder en blaast deze achter eruit. Het enige voordeel bij de P182 was het plaatsen van een fan in deze box zodat je airflow over de HDD's kreeg, echter bij de R5 kan dat ook door een extra fan aan de voorkant te plaatsen. De R5 heeft veel opties voor de plaatsing van radiatoren op verschillende plaatsen van verschillende lengtes.
Ik ben niet van plan om een ODD te nemen, maar als er een in kan is het altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
mijn setup met de phantek enthoo pro:

Phantek Enthoo Pro windowed
Amd fx 8350 @5ghz
Asrock 990 fx killer
Amd R9 290 @ 290x speeds
8gb gskill 1800mhz
Seasonic 620W Modulair
2x 640gb hitachi 7200rpm
1x 500gb hitachi 5400rpm
1x samsung 840 ssd

Waterkoeling:
Amd ltx EK block
Amd r9 290(x) nickel block
EK-DCP 4.0 pomp
Alphacool PRO 10 LT reservoir
Magicool 120mm rad
Magicool 360mm rad

Overal clear tubbing met EK-koolant Blood Red

Dit is trouwens me eerste build met waterkoeling ooit!

Zonder koelvloeistof:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ykz0af.jpg

Met koelvloeistof:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vfvwae.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/x0z4aa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2cwsdnp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Sodeju! Ziet er goed uit!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Voordeel van de kast, alles is modulair, genoeg ruimte, erg coole kast zelfs met luchtkoeling. Alleen de plaatmateriaal en de verf laten te wensen over ! Niet bijzonder slecht maar ook niet geweldig voor een kast van bijna een mijer!

[ Voor 20% gewijzigd door misterd11 op 29-01-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Zou ik mogen vragen wat alleen de waterkoeling heeft gekost??
Zoja, wat heeft alleen de waterkoeling gekost??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Cpu block radiateur en reservoir pomp tubing fans dus zonder de 120mm rad en gpu blok kijk je richting de 200 eu ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
misterd11 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:36:
Cpu block radiateur en reservoir pomp tubing fans dus zonder de 120mm rad en gpu blok kijk je richting de 200 eu ongeveer
hmm, daar ga ik nog 's over na denken...met heel misschien latere gpu uitbreiding indien mogelijk, ik heb de Asus variant.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
misterd11 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:25:
mijn setup met de phantek enthoo pro:

Phantek Enthoo Pro windowed
Amd fx 8350 @5ghz
Asrock 990 fx killer
Amd R9 290 @ 290x speeds
8gb gskill 1800mhz
Seasonic 620W Modulair
2x 640gb hitachi 7200rpm
1x 500gb hitachi 5400rpm
1x samsung 840 ssd

Waterkoeling:
Amd ltx EK block
Amd r9 290(x) nickel block
EK-DCP 4.0 pomp
Alphacool PRO 10 LT reservoir
Magicool 120mm rad
Magicool 360mm rad

Overal clear tubbing met EK-koolant Blood Red

Dit is trouwens me eerste build met waterkoeling ooit!

Zonder koelvloeistof:

[afbeelding]

Met koelvloeistof:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo zo, dat ziet er goed uit! Heb je aanpassingen moeten doen aan de kast? En wat zijn de tempraturen? Ziet er echt goed uit man, zeker voor een eerste systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ik denk dat ik voor de Phanteks Enthoo Pro ga, maar andere suggesties zijn alsnog welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik zie deze kast toevallig voorbij komen:
pricewatch: Thermaltake CORE V51 Mid-Tower Chassis

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
Ja, die had ik ook gezien, maar die heeft geen strak uiterlijk vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
3L3ktr1k schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:42:
[...]

Ja, die had ik ook gezien, maar die heeft geen strak uiterlijk vind ik...
Tja, je wilt strak en veel koelingsmogelijkheden;
Corsair 450D;
NZXT H440;
Phanteks Enthoo Pro;

Meer kan ik me niet bedenken...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:06
Heb zelf de NZXT H440 gehad, heeft geen geweldige airflow maar het is wel een hele mooie behuizing, ben zelf overgestapt naar de Phanteks Enthoo Luxe, zeer mooie behuizing en hoge kwaliteit.

Met het budget wat jij hebt zou ik gaan voor een Phanteks Enthoo Pro Window, zeer goede behuizing voor het bedrag eigenlijk beste wat je kan krijgen voor dat bedrag. _/-\o_

In het echt ziet de Enthoo er ook nog een stuk mooier uit dan op foto's. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door DM89 op 02-02-2015 11:09 ]

Pagina: 1