Sonos vs Bose

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuw 5.1 audio systeem. Ik heb eigenlijk maar een echte eis en dat zijn draadloze rear speakers omdat ik geen draden onder een plint kan leggen.

Verder zou ik graag de audio over HDMI willen aanvoeren vanwege synchronisatie opties met mijn huidige TV. (Het liefst zou ik ook nog hebben dat deze zichzelf aanzet op het moment dat ik de TV aanzet m.b.v. de ARC functionaliteit of een programmeerbare IR code.)

Ik heb echter geen super gehoor dus als er kleine verschillen zijn op kwaliteit gebied, zou ik wel kunnen afwegen tegen gebruiksgemak.

Nu heb ik al het een en ander afgezocht en het lijkt dat Bose en Sonos de bekende merken zijn waar ik het beste naar kan kijken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

P.s.
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In mijn ogen noem je nu net 2 merken die je juist niet zou moeten kopen.

Sonos heeft het streamen van audio erg goed uitgewerkt. Maar om er een 5.1 set van te kopen, nee, dat lijkt mij niet een voor de hand liggende optie. Het is sowieso een behoorlijk prijzige set voor wat je er voor krijgt. Daar komt nog bij dat je ontzettend beperkt bent in de aansluitmogelijkheden. Zaken als HDMI kun je vergeten. Als het streamen met Sonos je aanspreekt, zou ik het wat dit betreft beperken tot een Connect en deze aan je geluidsinstallatie hangen.

Bose is in mijn ogen ook geen voor de hand liggende keuze. De prijs-kwaliteit verhouding is volledig zoek en voor het geld dat ze vragen kun je echt wel veel beter spul kopen.

Koop een receiver met een setje speakers. Dan heb je in ieder geval alle denkbare aansluitmogelijkheden en features. Wellicht is er nog iets te verzinnen voor de rears. Of koop een standaard kant en klaar setje; die zijn er volgens mij ook wel met draadloze speakers. Is een stuk beperkter qua mogelijkheden en kwaliteit maar je kan er wel een hoop geld mee besparen. Was is je budget eigenlijk, dat staat niet in je openingspost.

Ten slotte krijgt je topic nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 10:20
Misschien dat de Philips Fidelio E5 iets voor je is? Ik heb 'm zelf niet maar wel een keer bij kennissen gezien en gehoord en wat mij betreft zit er prima geluid in. Nadeel voor jou is misschien dat alleen de surround speakers draadloos zijn.

Hij heeft in ieder geval support voor HDMI en ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:42
S1NN3D schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:54:
In mijn ogen noem je nu net 2 merken die je juist niet zou moeten kopen.

Koop een receiver met een setje speakers. Dan heb je in ieder geval alle denkbare aansluitmogelijkheden en features. Wellicht is er nog iets te verzinnen voor de rears. Of koop een standaard kant en klaar setje; die zijn er volgens mij ook wel met draadloze speakers. Is een stuk beperkter qua mogelijkheden en kwaliteit maar je kan er wel een hoop geld mee besparen. Was is je budget eigenlijk, dat staat niet in je openingspost.

Ten slotte krijgt je topic nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
Dit is volgens mij toch helemaal geen advies waar die jongen om vraagt? Nota bene in de eerste of tweede zin geeft hij aan 1 harde eis te hebben: draadloos. Dan kun jij wel zeggen dat een receiver met speakers beter is, goedkoper is, etc. maar daar wordt in principe dus niet naar gevraagd. En een receiver met eventueel losse rears, tsja.. Dan heb je dus nog bedrade front speakers.

Ik heb zelf Sonos en ben er erg tevreden over. Juist voor het draadloze aspect, i.c.m. de looks en de sound. De echte audiofiel koopt geen Sonos maar werkt met losse componenten, maar dat ben jij niet zo te lezen en je zoekt dus een draadloos gebeuren. En ja, het klopt dat het spul aardig aan de prijs is. Het is dan ook wel erg gemakkelijk uitbreidbaar naar andere kamers en werkt middels een app op elk mobiel device. Als je gebruiksgemak en het draadloze gebeuren boven de geluidskwaliteit plaatst, is Sonos wellicht iets voor jou. Wil je meer 'bang for the buck', kun je naar andere merken kijken en eventueel dus ook de receivers met losse speakers.

Je kunt ook naar andere merken kijken zoals Bluesound, Samsung en Philips Fidelio (vind ik zelf niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 23:57
Deze is alvast een aanrader: pricewatch: Sony BDV-N7200W
Draadloze surround-speakers, 3D Blu-ray, Wi-Fi, NFC, HDMI met ARC en CEC, zeer goede geluidskwaliteit met Magnetic Fluid-luidsprekers en een prachtig design.
Voor meer info, zie BDV-N7200W | Home Theatre-systemen | Sony BE.