Toon posts:

Waar beginnen met een .nl domein?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik wil dus misschien beginnen met een klein website, maar daarbij heb ik nog wel een .nl domein nodig.
Waar moet ik daarvoor beginnen? En waar kan ik dat laten aanmaken? Zonder dat iemand later mijn .nl website ervandoor gaat en mijn website/domein naam kan verkopen o.i.d?

Tweede vraag, stel ik heb een website/domein.. Hoe verzorg ik ervoor dat ik zelf mijn content direct/live kan aanpassen? Moet dat via de Cload? Of gaat ergens bij hun via de server, etc? Wat kost een simpele site ongeveer per maand?

Dank iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:54
Het belangrijkste is natuurlijk bepalen wat je wil, wat er op de site moet komen, ga je de content helemaal zelf bouwen of doe je iets eenvoudigs met Wordpress..

Wil geen reclame maken maar heb zelf ervaring met Transip, www.transip.nl. Je kan zo je domeinnaam reserveren, hosting er bij nemen voor een paar euro en heel eenvoudig met Wordpress dingen regelen. Zal misschien een paar euro per jaar voor je domeinnaam kosten en een paar euro per maand voor hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zjeeraar84 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:43:
Het belangrijkste is natuurlijk bepalen wat je wil, wat er op de site moet komen, ga je de content helemaal zelf bouwen of doe je iets eenvoudigs met Wordpress..

Wil geen reclame maken maar heb zelf ervaring met Transip, www.transip.nl. Je kan zo je domeinnaam reserveren, hosting er bij nemen voor een paar euro en heel eenvoudig met Wordpress dingen regelen. Zal misschien een paar euro per jaar voor je domeinnaam kosten en een paar euro per maand voor hosting.
Bedankt, heb vaker over Transip.nl gehoord.
Wat vind jij van TRUE? Wat Tweakers dus gebruikt?

Stel ik wil alleen een domeinnaam reserveren, dus een .nl of .com domein, is het ook mogelijk om alleen dat domein te kopen en verder niks? Zie sommige domeinen staan er..

"This domain is for sale"..
Kun je dan gewoon dat domeinnaam ook zo verkopen? O-)

Dat optie vind ik ook namelijk interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Www.pcextreme.nl , heb ik weer hele goede ervaringen mee. Staat genoeg info op hun site hoe en wat en de bijkomende kosten.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:46:

Je kunt domeinnamen verkopen, maar ze moeten wel heel interessant zijn wil je er iets voor vangen. En voor de minder interessante krijg je simpelweg amper iets, dan mag je blij zijn als je hosting- en registratiekosten eruit hebt

Ik zou me daar niet mee bezig houden, als je er al wat aan overhoudt kost je dat bergen met tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:46:
[...]

Bedankt, heb vaker over Transip.nl gehoord.
Wat vind jij van TRUE? Wat Tweakers dus gebruikt?
Ik heb geen ervaring met TRUE, dus kan er ook niet over oordelen.
Stel ik wil alleen een domeinnaam reserveren, dus een .nl of .com domein, is het ook mogelijk om alleen dat domein te kopen en verder niks? Zie sommige domeinen staan er..

Het is zeker mogelijk om alleen een domeinnaam te kopen en er niets op te hosten. Of bijvoorbeeld het domein alleen maar voor email gebruiken.
Je hebt een registrar nodig om het domein te reserveren (een registrar ook nog voor het specifieke .tld, bijvoorbeeld .nl). Die registreren het weer bij de SIDN. Als je registrar jou het domaintoken geeft, kan je hem verhuizen naar een andere registrar. Als iemand je domein wil kopen, overhandig je hem de key en kan hij hem dus verhuizen naar een registrar naar keuze.
Bovenstaand verhaal is een beetje uit eigen ervaring opgeschreven, het kan zijn dat op detailniveau e.e.a. niet klopt, maar zo werkt het ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
zjeeraar84 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:51:
[...]

Ik heb geen ervaring met TRUE, dus kan er ook niet over oordelen.

[...]

Het is zeker mogelijk om alleen een domeinnaam te kopen en er niets op te hosten. Of bijvoorbeeld het domein alleen maar voor email gebruiken.
Je hebt een registrar nodig om het domein te reserveren (een registrar ook nog voor het specifieke .tld, bijvoorbeeld .nl). Die registreren het weer bij de SIDN. Als je registrar jou het domaintoken geeft, kan je hem verhuizen naar een andere registrar. Als iemand je domein wil kopen, overhandig je hem de key en kan hij hem dus verhuizen naar een registrar naar keuze.
Bovenstaand verhaal is een beetje uit eigen ervaring opgeschreven, het kan zijn dat op detailniveau e.e.a. niet klopt, maar zo werkt het ongeveer.
Klopt inderdaad. Wanneer de persoon waar je het aan verkoopt toevallig ook een account heeft bij de partij waar je het domein onder brengt dan kun je hem vaak zelfs gratis pushen zodat de persoon die het domein overneemt niet opnieuw de registratiekosten hoeft te betalen.

Het kan ook op moment dat je het domein verkoopt dat hij een gratis account aanmaakt bij die betreffende partij. Het domein kan vaak zonder kosten administratief en met behoudt van verloopdatum worden overgezet naar die klant.

Als je normaal een domein verhuisd dan gaat de registratietijd verloren. Bij een verhuizing van een domein wordt het domein vanaf de datum van verhuizing voor 1 jaar vastgelegd. Eerder gekochte tijd gaat zegmaar verloren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:25:
Hallo allen,

Ik wil dus misschien beginnen met een klein website, maar daarbij heb ik nog wel een .nl domein nodig.
Waar moet ik daarvoor beginnen? En waar kan ik dat laten aanmaken? Zonder dat iemand later mijn .nl website ervandoor gaat en mijn website/domein naam kan verkopen o.i.d?
Gewoon registreren bij een domain registrar. Zolang je betaalt voor het domein blijft hij van jou en kan een ander er niet mee vandoor gaan.
Tweede vraag, stel ik heb een website/domein.. Hoe verzorg ik ervoor dat ik zelf mijn content direct/live kan aanpassen? Moet dat via de Cload? Of gaat ergens bij hun via de server, etc? Wat kost een simpele site ongeveer per maand?
Aan een domeinnaam heb je nog niet genoeg. Je hebt naast domeinregistratie ook hosting nodig. Dit zijn twee aparte dingen, maar worden door sommige hostingproviders ook samen aangeboden.

Je kunt een site in principe gewoon thuis hosten als je al zelf een server hebt staan (en genoeg bandbreedte). Als je dat niet hebt/wilt moet je de site hosten bij een hostingprovider. De prijs van een simpel shared-hosting pakket is iets van €0,50 tot €10 per maand, afhankelijk van hoeveel bandbreedte, opslagruimte en databases je nodig hebt.

Het uploaden van je site naar de server van je hostingprovider doe je over het algemeen via FTP.

Kijk eens rond bij een paar hostingproviders zou ik zeggen. Zijn er genoeg (Versio, TransIP, Antagonist)...

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 27-01-2015 19:27 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Ga eerst eens de volgende dingen vaststellen:

- Wil je ook daadwerkelijk het hosten, of alleen de domeinnaam beheren?
- Wil je de website zelf gaan bouwen of experts dit laten doen? Vaak krijg je bij webbuilders ook een hosting pakket met domein erbij. Zo werk ik tenminste wel
- Hoeveel bezoekers denk jij te ontvangen op je website dagelijks?

Hieruit kun je bekijken wat je nodig hebt bij welk bedrijf dan ook. De hierboven genoemde bedrijven zijn inderdaad aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
Hallo allen,

Dank iedereen!
Er zijn ook providers die 'Installatron' aanbieden binnen hun hosting pakket. Installatron is een onderdeel van het hosting controle paneel waarmee je gemakkelijk zonder programmeer kennis diverse scripts kunt installeren zoal Wordpress / Magento / Joomla / Prestashop en heel veel andere systemen kunt installeren. Na de installatie kun je direct inloggen op de admin pagina van deze scripts en dan kun je je website beheren en content en themes aanpassen. Dit kun je allemaal online doen vanaf elke computer. De bestanden staan opgeslagen bij de betreffende hosting provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hallo allen,

Dank iedereen!
Niet om het een of ander, maar je bent al meerdere keren gewezen op het feit dat we enige inzet verwachten van gebruikers. Hoe je een .nl domein registreert kan je prima vinden via Google. Zoek de goedkoopste registar uit en bestel je domein.

Lees de topics hier over hosting partijen, want er zijn er genoeg die je ook meteen een domeinnaam geven (na betaling natuurlijk)

Hoe dan ook: wij zijn niet je persoonlijke helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.