(Q)Internet verbeteren dmv verlengde coax kabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 12:29
hallo,

Wij hebben thuis een internet abonnement bij Ziggo, het internet komt in de huiskamer binnen. Dit is echter verre van een optimale plek voor de router in ons huis. We hebben hier nu alleen het standaard Ziggo modem in gebruik en we willen deze verplaatsen door middel van een 15meter lange data coax kabel(Als ik het goed heb) om vandaar uit weer een andere router er aan te hangen. Mijn vraag is of dit aan te raden is? Of kunnen we bijvoorbeeld beter met ethernet kabels 2 goedkopere routertjes naar andere plekken leiden. Het is een relatief grote 1 gezinswoning met 5 studenten dus er word veelvuldig gebruik gemaakt van het internet(Netflix, PS4, Laptops etc).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nergens voor nodig, gewoon je ziggo modem in bridge-mode laten zetten door de helpdesk en dan een UTP kabel leggen naar de (nieuwe/aan te schaffen) router.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:42
1 netwerk vereist maar 1 router. Sowieso verlengen via UTP kabel en niet coax. Modem wil je dicht bij het RSA punt (heet dat bij kabel ook zo) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
AOP ja abonnee overname punt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Vinnie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:59:
Nergens voor nodig, gewoon je ziggo modem in bridge-mode laten zetten door de helpdesk en dan een UTP kabel leggen naar de (nieuwe/aan te schaffen) router.
Is dat in bridge-mode zetten niet zelf te doen?
cctl01 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:59:
1 netwerk vereist maar 1 router. Sowieso verlengen via UTP kabel en niet coax. Modem wil je dicht bij het RSA punt (heet dat bij kabel ook zo) houden.
zou 2 routers het verslechten dan? De situatie is nu namelijk echt bizar slecht, netflix buffert continu, mijn xbox valt hele tijd weg en met mijn telefoon hoef ik het al helemaal niet te proberen op mijn kamer op de eerste verdieping. Het abbonement is 180mb/s dus dat moet het probleem niet zijn.

Is er misschien een router die je kan aanraden? Ben er helemaal niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gezegd heb je voor een thuisnetwerk maar 1 router nodig (deze zorgt ervoor dat de juiste pakketjes bezorgd worden bij de juiste computer). In jouw geval veronderstel ik dat je wifi-bereik dramatisch is, dat kan je het best oplossen met een access point op te zetten. Dat is een soort van router, maar die doet verschillende dingen niet, die de router wel doet. Met je router en access point op de juiste plaats te zetten in huis kan je je bereik sterk verbeteren en iedereen een goed netwerk bezorgen.
Ik heb hier thuis 1 router, en 2 access points om overal optimaal internet te hebben ;)

ps. je kan ook een range extender gebruiken en deze versterkt je wifi-signaal, maar ik heb hier niet zo'n goede ervaringen mee, een utp kabel van je router naar je access point levert veel stabielere verbindingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:39:
Zoals eerder gezegd heb je voor een thuisnetwerk maar 1 router nodig (deze zorgt ervoor dat de juiste pakketjes bezorgd worden bij de juiste computer). In jouw geval veronderstel ik dat je wifi-bereik dramatisch is, dat kan je het best oplossen met een access point op te zetten. Dat is een soort van router, maar die doet verschillende dingen niet, die de router wel doet. Met je router en access point op de juiste plaats te zetten in huis kan je je bereik sterk verbeteren en iedereen een goed netwerk bezorgen.
Ik heb hier thuis 1 router, en 2 access points om overal optimaal internet te hebben ;)

ps. je kan ook een range extender gebruiken en deze versterkt je wifi-signaal, maar ik heb hier niet zo'n goede ervaringen mee, een utp kabel van je router naar je access point levert veel stabielere verbindingen op.
Maar dan zou ik dus ook vanuit het modem een acces point of 2 naar boven kunnen leiden? Of is een nieuwe router dan alsnog aan te raden. Range extenders heb ik inderdaad ook geprobeerd maar dat is waardeloos voor gamen in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt af van de kwaliteit van je Ziggo modem(+router), normaal gezien zou dit inderdaad perfect moeten kunnen. Of je kan ook beginnen met 1 access point te plaatsen. Das beetje afhankelijk van de inrichting van het huis. Het ene deel van het huis krijgt wifi van de ziggo router, en het andere deel wordt voorzien door het access point.

Wel bij installatie letten dat je elk wifi-zendstation (dus je router en je access point) op verschillende, niet overlappende kanalen zet. Dan kan je eenzelfde ssid en wpa2 passphrase gebruiken binnen je volledige huis ;) de niet overlappende kanalen zijn 1 6 en 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...in de 2.4GHz. Anno 2015 doe je er beter aan om gelijk voor 5GHz te gaan, zeker als ik hoor dat er veel veeleisende clients aan gaan hangen. Daar heb je dan weer meer AP's voor nodig, maar daar is TS toch al mee bezig.

Zorg vervolgens dat ze DFS aankunnen, dus ook de kanalen boven 48, dan heb je alle ruimte om mooie brede (40MHz of 80MHz) kanalen te gebruiken zonder interferentie. Bedenk ook dat de kanalen boven 100 meer zendvermogen hebben, dus sowieso aan te raden als het mogelijk is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazibivak
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:34:
Dat hangt af van de kwaliteit van je Ziggo modem(+router), normaal gezien zou dit inderdaad perfect moeten kunnen. Of je kan ook beginnen met 1 access point te plaatsen. Das beetje afhankelijk van de inrichting van het huis. Het ene deel van het huis krijgt wifi van de ziggo router, en het andere deel wordt voorzien door het access point.

Wel bij installatie letten dat je elk wifi-zendstation (dus je router en je access point) op verschillende, niet overlappende kanalen zet. Dan kan je eenzelfde ssid en wpa2 passphrase gebruiken binnen je volledige huis ;) de niet overlappende kanalen zijn 1 6 en 11
Ik denk dat we dat eerst maar eens gaan proberen :).

Kan iemand een accespoint aanraden van rond de 80/100 euro? Waarbij het dan eigenlijk vooral om de stabiele verbinding met fatsoenlijke snelheid gaat.
Pagina: 1