Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nezzel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-07-2016
Hallo,
Ik heb net voor het eerst een iphone gekregen, tweedehands (4S met ios 7.06).
Omdat er nog veel foto's opstonden van de vorige gebruiker ben ik lekker gaan verwijderen, uit de Fotostream. Ik heb nog geen verbinding met internet gemaakt met de telefoon, dus neem aan dat de vorige gebruiker nog niks mist in haar iCloud, maar ben bang dat ik zodra ik verbinding maak de foto's verdwenen zijn. Ik heb het password van haar account en kan dat dus verwijderen van de telefoon, maar dan moet ik dus eerst op wifi zitten... Weet iemand hoe ik dit het beste op kan lossen? Ik wil graag heel zeker weten dat ik goed zit, het is zo lullig als ik als dank voor de gratis telefoon de helft van haar foto's verwijder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:18
Met een laptop of pc inloggen en syncen, foto's eraf halen en op een usb stickje knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nezzel
Is dat de enige oplossing?
Kan het sowieso wel even doen natuurlijk...

[ Voor 46% gewijzigd door Nezzel op 27-01-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Laat de vorige gebruiker haar iCloud wachtwoord wijzigen voordat je verbinding maakt met Internet. Ook die device uit haar account verwijderen moet op iCloud kunnen. Op die manier mag jouw telefoon geen verbinding meer maken met iCloud en kunnen jouw acties ook niet haar fotos verwijderen. Maak geen internetverbinding voor dat die telefoon uit haar iCloud account is gehaald!

Het volgende issue is de activation lock. Je zult de telefoon volledig willen wissen (er is een optie "Erase all content and settings" ergens in het "General" menu in de "Settings" app). Dat wil je ook doen. Wanneer dat gedaan is is er een goede kans dat de telefoon nog steeds gelocked is op haar iCloud account! Dat zal de eigenaar moeten unlocken en dan kun je daarna "Find my iPhone" uitzetten (daar heb je haar wachtwoord voor nodig). Dan nog een keertje settings verwijderen en hij zou helemaal schoon moeten zijn.

Je hebt hier medewerking van de vorige eigenaar voor nodig. Zonder dat ben je kansloos.

[edit]
Je kan ook proberen "Erase all content and settings" te doen zonder haar iCloud wachtwoord te wijzigen. Dat zou als het goed is ook moeten werken, maar ik zou het risico niet nemen. "Better safe than sorry."

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 27-01-2015 16:59 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nezzel
Thanks! Het activation lock probleem snap ik nog niet helemaal, maar we doen het stap voor stap... Ik wacht nu af tot ze de telefoon uit haar account heeft verwijderd en haar password veranderd. Dan neem ik aan dat ik veilig alles kan Erasen. Hoe weet ik of de telefoon daarna nog steeds gelocked is op haar iCloud? Kan ik hem dan gewoon niet gebruiken, of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Op het moment dat zij de telefoon uit haar account gehaald heeft kun je de telefoon veilig resetten naar fabrieksinstellingen. Daar heb je mogelijk nog steeds haar wachtwoord voor nodig en moet je misschien ook internet voor hebben.

Wanneer de telefoon gereset is kan het zijn dat hij nog steeds aan haar iCloud account is gekoppeld door middel van Activation Lock. Dat is een anti-diefstal maatregel. Als dat het geval is (kom je snel genoeg achter als je hem gereset hebt, dan vraagt hij om haar iCloud login) kun je dat uitzetten door de "Find my iPhone" in de iCloud settings uit te schakelen.

Het is waarschijnlijk sowieso handig om in de iCloud settings even alles behalve "Find my iPhone" uit te zetten om vergissingen te voorkomen. Als "Find my iPhone" niet aan staat kun je gewoon alles resetten door "Erase all content and settings" te gebruiken. Dan gaat heel bovenstaande verhaal niet op.

Alles handmatig verwijderen is nooit een goede optie om een telefoon van iemand anders in gebruik te nemen. Altijd resetten naar fabrieksinstellingen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je kunt de telefoon alleen wissen als Zoek mijn iPhone uit staat toch? Dat was toch al in IOS7?

Dan snap ik al die tussenstappen niet, wipen dat ding 8)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
PinokkioTV schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:25:
Je kunt de telefoon alleen wissen als Zoek mijn iPhone uit staat toch? Dat was toch al in IOS7?

Dan snap ik al die tussenstappen niet, wipen dat ding 8)
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nezzel
Hai, Bedankt allemaal, ik geloof dat het helemaal gelukt is, kan Find my Iphone aan en uitzetten en hoef alleen mijn eigen wachtwoord in te voeren :)
Pagina: 1