Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens(en meisjes).

Ik ben met wat vrienden de ubisoft combat sims(Blazing Angels, Heroes, HAWX) aan het herspelen, en mijn medespelers hebben een probleem met screen tearing in al deze games. Ubisoft support de games al lang niet meer, multiplayer moet nu geregeld worden via LAN games over VPN(hoewel steam adverteerd alsof de MP servers nog draaien). Joysticks configureren binnen BA1 was ook een hel voor eigenaren van een Saitek.
Het is me allemaal gelukt dit recht te breien voor mijn medespelers

Screentearing op Nvidia kaarten is het ergste probleem. Alle titels hebben het, maar met name in Blazing Angels 2 is het ondragelijk, in HAWX is het ook present, maar niet zo heel storend. Op een moderne opstelling ram je er zo 250+ FPS uit. De games zelf hebben geen frame limiter, en Vsync staat daar al aan.

Geen van allen gebruiken displayport connectiviteit monitoren, dus G-sync is geen optie. Volgende opties zijn er wel;
- Terug naar windows 7, las je Aero als desktopthema hebt, doet het probleem zich niet voor. Windows 8 heeft alleen dat desktop thema niet.
- Je TV met HDMI aansluiten(niet voor iedereen even handig).
- Nvidia's verborgen framelimiter: (Geeft wisselende resultaten per game)

Ik heb het zelf getest met een R7 250 en een oudere 4600 serie van ATI, geen dergelijke problemen mee ervaren. Het probleem lijkt dus alleen bij Nvidia kaarten voor te komen.

Standaardopties als adaptive Vsync helpen niet.

Games zijn gepatched en zijn de versies die steam uitgeeft.

Iemand ervaringen mee en (deels) oplossingen hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op weten te lossen, framerate limiter instellen op 25FPS, en niet op 59 zoals veel tutorials aangeven(zelfs 30 is al teveel).
Werkt op alle ubisoft flightsims.