Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

twee problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje loop ik met mijn computer tegen een probleempje aan. Mijn pc is een zelfbouw en werkt prima, alleen het opstarten duurt wat langer door deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/flkdhc.jpg

Kan iemand helpen dit probleem op te lossen? Als ik een minuutje wacht ongeveer en druk op reset, dan start de pc gewoon door. Heb zelf al geprobeerd om op f1 te drukken en mijn cpu snelheid wat aan te passen maar dat heeft niet geholpen dus toen terug gezet naar de standaard.

Probleem 2 gaat over een printer, wij hebben een Canon LBP5050N laserprinter en werkt prima. Het probleem licht echter wanneer ik deze in het netwerk wil hangen. Hebben hem ruim een half jaar werkend gehad, maar plots kreeg ik de melding:
Probleem met netwerkkaart, De netwerkkabel is niet aangesloten of de printer is niet ingeschakeld. Controleer deze onderdelen..

Beide is wel het geval, wanneer ik de printer direct aan mijn pc hang kan ik printen. maar zoals ik hem wil hebben: in de router met usb óf met een internet kabel, dan komt die melding naar voren.

Hopelijk zijn deze twee problemen op te lossen met jullie advies.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:17
Zit je cpu fan ook op de CPU fan header aangesloten? Waarschijnlijk zit deze namelijk nu op een chassis fan header.
Verwijder alles eens van de printer en stel een vast ip adres in op de printer en installeer hem dan nog eens? Wel de netwerkkabel erin doen.

[ Voor 38% gewijzigd door .Maarten op 27-01-2015 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:44:
Zit je cpu fan ook op de CPU fan header aangesloten? Waarschijnlijk zit deze namelijk nu op een chassis fan header.
Verwijder alles eens van de printer en stel een vast ip adres in op de printer en installeer hem dan nog eens? Wel de netwerkkabel erin doen.
me cpu zit aangesloten op cpu_fan ( daarnaast nog wel een poort met: cpu_opt )
maar de fan van me kast zit wel op: cha_fan1, moet ik deze misschien op een andere poort aansluiten?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb ook een tijd die melding gekregen mbt fan speed. Op een gegeven moment zelfs met de case open zitten kijken of de fan wel draaide tijdens het opstarten. Toen ik zag dat de fan weldegelijk draaide (maar heel langzaam) heb ik die waarschuwing gewoon uitgezet.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:17
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:46:
[...]

me cpu zit aangesloten op cpu_fan ( daarnaast nog wel een poort met: cpu_opt )
maar de fan van me kast zit wel op: cha_fan1, moet ik deze misschien op een andere poort aansluiten?
Wat voor fan zit erop? Zeker een aftermarket fan. Zo ja controleren of deze draait en melding uitzetten. Dan draait ie waarschijnlijk te langzaam waardoor je deze melding krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:04:
[...]

Wat voor fan zit erop? Zeker een aftermarket fan. Zo ja controleren of deze draait en melding uitzetten. Dan draait ie waarschijnlijk te langzaam waardoor je deze melding krijgt.
Zit een coolermaster op ;) lijkt me degelijk spul :P dan ga ik die melding uitzetten, dan alleen de vraag waar, ben niet super genie op dat gebied namelijk. want ik weet dat met het opstarten beide fans draaien

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
En ter info. de printer werkt in het netwerk.
Pagina: 1